شناسه خبر : 23960 1399/07/09 10:19:29

بیش از هشتاد میلیون دلار برای تابلوی "مرد جوان با قابی مدور"

این پرتره که در قرن ۱۵ میلادی نقاشی شده، در واقع نمایان گر دو اثر هنری است.

 به گزارش تجسمی آنلاین؛ انتظار می رود تابلوی "مرد جوان با قابی مدور" اثرِ "ساندرو بوتیچلی"  در حراج آینده ساتبیز در ماه ژانویه 2021 بالاتر از 80 میلیون دلار به فروش برسد.
این پرتره که در قرن ۱۵ میلادی نقاشی شده، در واقع نمایان گر دو اثر هنری است. "ساندرو بوتیچلی" در این اثر هم چهرۀ نجیب زاده‌ای جوان از فلورانس را نقاشی کرده است و هم قابی دایره شکل را در دستان او به تصویر کشیده که در واقع تصویر یک قدیس است. گمان می‌رود تصویر این قدیس اولین بار در قرن چهارده میلادی توسط "بارتولومئو بولگارینی" نقاش ایتالیایی سبک گوتیک نقاشی شده باشد.

این تابلو که پیش از این به مدت ۵۰ سال بطور امانت در موزه هنر متروپولیتن نیویورک، گالری ملی هنر واشنگتن و گالری ملی لندن نگهداری می‌شد، اکنون قرار است در حراج ساتبیز نیویورک در معرض فروش قرار بگیرد.

کریستوفر اپستل، که بیش از سه دهه مسئولیت کارشناسی آثار قدیمی را در این حراج‌خانه برعهده دارد، می‌گوید: «این اثر یک زیبایی مطلق است که نمی‌توان مشابه آن در بازارهای بین‌المللی یافت. در واقع در سراسر جهان تعداد پرتره‌های شناخته شده‌ای که به دست بوتیچلی نقاشی شده‌اند تنها ۱۲ عدد است. این پرتره‌ها، شخصی‌ترین آثاری است که او نقاشی کرده و برای یک فرد مشخص انجام داده است.»

خانه حراج ساتبیز پیش‌بینی می‌کند که این پرتره به ارزشی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به فروش برسد. دست اندرکاران این برنامه معتقدند که همه‌گیری کرونا تاثیری بر بازار آثار هنری نگذاشته است و علاقمندان به این آثار همچنان در سراسر جهان مشتاق مالکیت بر شاهکارهای هنری هستند.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir