شناسه خبر : 24258 1399/10/21 12:07:05

انتخاب نهایی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

143 شهر در مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ارزیابی می‌شود.

به گزارش تجسمی آنلاین،  143 شهر در مرحله نهایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ارزیابی و شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی می‌شوند.

پس از ارزیابی و انتخاب مرحله نخست از بین 367 شهر که طرح های خود را برای دبیرخانه طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ارسال کرده بودند، 143 شهر انتخاب شد که پس از ارزیابی و انتخاب نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بخش‌های 9 گانه معرفی می‌شوند.

جلسات انتخاب و ارزیابی نهایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بخش هنرهای نمایشی، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس با حضور دبیر علمی و دبیر اجرایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر و کارشناسان تخصصی هر حوزه برگزار شد و انتخاب و ارزیابی نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بخش های سینما، صنایع دستی و سنتی، ادبیات، چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات در روزهای آینده انجام می‌شود.

پس از ارزیابی و انتخاب مرحله نخست ۲۲ شهر در حوزه موسیقی، ۲۹ شهر در حوزه ادبیات، ۱۹ شهر در حوزه صنایع‌دستی و سنتی، چهار شهر در حوزه چاپ و بسته‌بندی، ۹ شهر در حوزه مد و لباس، ۱۰ شهر در حوزه سینما، ۲۲ شهر در حوزه هنرهای تجسمی، چهار شهر در حوزه رسانه و مطبوعات و ۲۴ شهر در حوزه هنرهای نمایشی به مرحله نهایی راه یافتند.

پس از انجام طرح مطالعاتی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر فراخوان نخستین دوره این طرح تابستان سال 1398 اعلام شد و 367 شهر طرح‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست. بر اساس فراخوان هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت در رقابت بود. گروه‌های نه‌گانه هنری برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهر‌ها در رقابت شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر دیده شده است.

 

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir