شناسه خبر : 24364 1399/12/12 12:07:57

نمایش ۱۰۰ شاهکار امپرسیونیستی فرانسه در استرالیا

بیش از ۱۰۰ شاهکار هنری امپرسیونیستی فرانسه از جمله ۱۹ تابلو از کلود مونه امسال از موزه هنرهای زیبا در بوستن آمریکا به ملبورن سفر می‌کنند تا در قالب بخشی از نمایشگاه زمستانی شاهکارهای گالری ملی ویکتوریا به نمایش درآیند.

به گزارش تجسمی آنلاین،  تونی ال‌وود (مدیر گالری ملی ویکتوریا) روز دوشنبه از برنامه‌های سال ۲۰۲۱ این گالری رونمایی و در آن به افتتاح نمایشگاه آثار استادن امپرسیونیست اشاره کرد. قرار بود اعلام برنامه پنج روز پیش انجام شود که به دلیل قرنطینه سراسری در ملبورن، به تاخیر افتاد. کلود مونه، کامیل پیسارو، ادگار دگا، پیر-آگوست رنوار و مری کاسات نمایندگان نقاشان امپرسیونیست فرانسه در این نمایشگاه خواهند بود.

۷۹ تابلو از آثار ارائه‌شده به گالری ملی ویکتوریا پیش از این هرگز در استرالیا به نمایش درنیامده‌اند. قرار است همزمان با این نمایشگاه، ۲۷۰ اثر از هنرمندان استرالیایی از جمله تام رابرتس، آرتور استریتن، کلارا ساوثرن و جین ساترلند از گالری‌های مهم دولتی و انبار مجموعه‌داران خصوصی در یک نمایشگاه در معرض دید دوستداران هنر امپرسیونیستی قرار گیرد. قدمت بیشتر این تابلوها به اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ بازمی‌گردد.

گالری ملی ویکتوریا پس از پایان قرنطینه سراسری دوباره از ۲۳ نوامبر آغاز به کار کرد. دومین سه‌سالانه این گالری ماه دسامبر افتتاح شد و با وجود محدود شدن ظرفیت پذیرش آن، بیش از ۳۰۰ هزار نفر از آثار سه‌سالانه بازدید کردند.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir