شناسه خبر : 31743 1401/01/27 13:39:10

فراخوان جشنواره جایزه «عکس ۵» منتشر شد

مهدی شادی‌زاده از انتشار فراخوان سومین دوره جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» خبر داد.

به گزارش تجسمی آنلاین، مهدی شادی‌زاده دبیر جشنواره و مستند ساز گفت: فراخوان سومین دوره جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» از امروز ۲۷ فروردین ماه منتشر شده است که علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از محتوای این فراخوان به سایت www.5photoaward.com مراجعه کنند. همچنین مدت ارسال آثار از امروز به مدت یک ماه است.

این مستند ساز در ادامه بیان کرد: موضوع عکاسی امسال لنداسکیپ و طبیعت بی‌جان است که باید در قالب مینیمالیسم و فرمالیسم ارائه شود. عکاسی مینیمال را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد، هر چه تصویر ساده‌تر، قابل فهم‌تر است. هنر عکاسی مینیمال با اینکه کمتر شناخته شده است اما از هنر‌های خاص عکاسی به شمار می‌رود و می‌توان گفت برای بسیاری از شرایط کارآمد می‌باشد. در نتیجه در عکاسی به سبک مینیمال یا همان تقلیل گرایی چند نکته اهمیت پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: در سبک مینیمال از یک سوژه و یا حداکثر دو سوژه استفاده می‌شود و در واقع جزئیات از تصاویر این سبک حذف می‌شوند اما در حالت کلی مفهوم تصویر قابل درک است. طبق تعریف منابع مختلف عکاسی، عکاسی مینیمال در واقع خلاصه کردن فرم و تأکید روی محتوای اثر است. در واقع پیش از آن که این سبک عکاسی روی احساسات شخصی و بیان احساسات تمرکز داشته باشد سعی می‌کند از قوانین مختلف استفاده کرده و آثار فوق‌العاده و متفاوتی را خلق کند.

این هنرمند تأکید کرد: نظریه فرمالیسم از برتری فرم حمایت می‌کند و هرگونه استناد به دین، تاریخ و سیاست را از نظر زیباشناختی بی‌ربط و بی‌مورد می‌داند و یا آن‌ها را دل مشغولی غیر هنری تلقی می‌کند. هنر باید بر اساس معیار‌های خودش قضاوت شود.

این عکاس در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند ۵ عکس برای جشنواره ارسال کنند که باید توجه داشته باشند آثار را فقط به‌ایمیل جشنواره به نشانی 5photoaward@gmail.com ارسال کنند.

عوامل این جشنواره عبارتند از: مهدی شادی‌زاده و علیرضا شادی‌زاده مؤسس و دبیر جشنواره، سیمین بایرامی مدیر هنری، غزل مظفری گرافیست، مؤسسه فرهنگی هنری پیشرو پارسیان امرداد مجری طرح، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir