شناسه خبر : 32951 1401/08/15 12:27:59

حمله دو فعال محیط زیستی به اثر «فرانسیس گویا»‌

دو فعال محیط‌زیست در ادامه حمله معترضان محیط زیستی به آثار هنری مشهور جهان، این بار دستانشان را با چسب به قاب دو نقاشی اثر «فرانسیس گویا»‌ نقاش نامدار اسپانیایی در مادرید چسباندند.

به گزارش تجسمی آنلاین،  دو فعال حوزه محیط زیست دستانشان را به قاب دو تابلو نقاشی اثر «فرانسیس گویا» که در موزه «پرادو» نگهداری می‌شود، با چسب چسباندند ولی به گفته مسوولان موزه این اقدام آسیبی را به قاب نقاشی‌ها وارد نکرده، اما لکه‌های جزئی بر روی آن‌ها ایجاد شده است.

به گفته پلیس، هر دو این فعالان پس از این اقدام دستگیر شدند.

این دو نفر در فضای بین دو نقاشی و بر روی دیوار عبارت « ۱.۵+ درجه سلسیوس» را نوشتند، تا به این نکته اشاره کنند که بر اساس «توافقنامه پاریس»‌ برای اینکه گرمایش زمین آثار مخرب و غیرقابل کنترل نداشته باشد، افزایش دما باید زیر ۱.۵ درجه باقی بماند.

مسوولان موزه «پرادو» با انتشار توئیتی این اقدام را محکوم و به مخاطره انداختن میراث فرهنگی به عنوان ابزاری برای اعتراض را سرزنش کردند.

گروه «شورش در برابر انقراض»، این اقدام فعالان محیط زیستی را اعتراضی به مواجهه با افزایش دمای کره زمین عنوان کرده‌اند. به گفته این گروه گرمایش زمین آب و هوای بی‌ثبات و عواقب جدی را برای تمام کره زمین به دنبال خواهد داشت.

روز جمعه نیز گروهی دیگر از فعالان روی شاهکار «ون‌گوگ» سوپ نخودفرنگی ریختند. «دختری با گوشواره مروارید»، شاهکار عصر طلایی «یوهانس ورمیر» در «موزه مائریتشویس» واقع در «لاهه» و نقاشی گران‌قیمت «کومه‌ها» اثر «کلود مونه» نیز هدف معترضان قرار گرفته بودند.
منبع : گاردین

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir