شناسه خبر : 32959 1401/08/22 11:58:16

اعتراض موزه‌های جهان به اقدام‌های اعتراضی فعالان اقلیمی

بیش از ۹۰ نفر از مدیران موزه‌های جهان، اعتراض‌های اقلیمی در موزه‌ها را محکوم کردند.

به گزارش تجسمی آنلاین،  شورای بین‌المللی موزه‌ها (ICOM) بیانیه‌ای با امضای بیش از ۹۰ نفر از مدیران موزه‌ها منتشر کرده است که در آن اقدامات فعالان اقلیمی را که شامل هدف قرار دادن آثار هنری است، محکوم می‌کند.

از جمله چهره‌های سرشناسی که این نامه را امضا کرده‌اند می‌تواند به مدیران موزه بریتانیا، لوور، پرادو، گوگن‌هایم، متروپولیتن و... اشاره کرد.

در بیانیه شورای بین‌المللی موزه‌ها آمده است که معترضان «شکنندگی» آثار را به شدت دست کم می‌گیرند و توجه نمی‌کنند که این آثار غیر قابل تعویض هستند. امضاکنندگان نامه ایکوم از به خطر انداختن مخاطره‌آمیز آثار هنری عمیقاً ابراز تأسف کرده و موزه‌ها را مکانی برای «گفتمان اجتماعی» می‌خوانند.

اعضای جنبش بریتانیایی Just Stop Oil در اقداماتی اعتراضی، دستان خود را به شاهکار‌های هنری می‌چسبانند و در تلاش برای تحریک اقدامات اصلاح گرانه در زمینه تغییرات آب و هوایی هستند. گروه‌های فعال مشابه نیز چنین تلاش‌هایی را در آلمان، استرالیا، اسپانیا و ایتالیا انجام داده‌اند. اعتراضات اخیر شامل پرتاب مایعات به آثار کلود مونه و ونسان ون گوگ بوده است.

واکنش ایکوم به اعتراضات اقلیمی همزمان با این بود که بیش از ۹۰ مقام دولتی از حدود ۲۰۰ کشور در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۲، که در مصر برگزار می‌شود شرکت کرده و برای رسیدگی به مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی جهانی گرد هم آمدند.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir