شناسه خبر : 37963 1401/09/01 07:51:57

جام جهانی فوتبال قطر همراه با آثار هنری و یک میلیون نفر بازدیدکننده

قطر گنجینه هنر عمومی خود را به نمایش گذاشته و آثار جدیدی را پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی کرده است.

به گزارش تجسمی آنلاین، همزمان با جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲، موزه‌های قطر (QM) یک برنامه هنری عمومی و گسترده در نظر گرفته‌اند که نه تنها در پایتخت، بلکه در سراسر کشور اجرا می‌شود. همانطور که توسط QM پیش‌بینی شده است، فضا‌های عمومی کشور - پارک‌ها، مناطق خرید، ‌ایستگاه‌های راه آهن، هتل‌ها، مؤسسات فرهنگی، فرودگاه بین‌المللی حمد و البته هشت استادیوم میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ - به یک «موزه هنری در فضای باز وسیع» تبدیل می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون بازدیدکننده را جذب کند.

راه‌اندازی برنامه هنر عمومی تنها چند ماه پس از آن صورت می‌گیرد که QM سه موزه آینده را برای دوحه اعلام کرد: یک پردیس هنر معاصر که توسط الخاندرو آراونا طراحی شده است، یک موزه هنر شرق‌شناسی طراحی شده توسط هرتزوگ و دو مورون، و موزه خودرو قطر.

این موزه هنری فضای بازمتشکل از بیش از ۱۰۰ اثر هنری است و در این میان ۴۰ قطعه جدید و سفارشی نیز وجود دارد که به مجموعه‌ای از مجسمه‌های یادبود، چیدمان‌های نورانی و... که قبلاً در عرصه عمومی در سراسر دوحه دیده می‌شد، می‌پیوندند.

قطر یکی از اولین کشور‌های حاشیه خلیج فارس بود که یک برنامه هنری عمومی را تأسیس کرد و در آستانه جام جهانی نیز آثار جدیدی از هنرمندان بین‌المللی رونمایی شد. در حال حاضر آثاری از ریچارد سرا، تام کلاسن، بروس نائومان، لوئیز بورژوا، اورس فیشر، سوبود گوپتا، جف کونز، یایو کوساما، KAWS، دیمن هرست، رشید جانسون، ارنستو نتو، لارنس وینر، فای توگود، کاترینا فریچ، اولافور الیسون و... به همراه آثارهنرمندانی از قطر و سراسر خاورمیانه در منظر عموم به نمایش درآمده است.

برنامه هنر عمومی موزه‌های قطر، بیش از هر چیز دیگری یادآور این است که هنر در اطراف ما است، به موزه‌ها و گالری‌ها محدود نمی‌شود و می‌توان همه جا از آن لذت برد.









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir