سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 21327
تاریخ انتشار : 1398/05/15 17:07
مدیران مرکز تجسمی خواب تشریف دارند

کپی کردن آن هم کپی کاسه توالتی



نمایشگاهی برپا شده است که فردی در آن از روی مارسل دوشان کپی کرده است و کاسه توالتی را ۵۰ میلیون تومان به فروش می رساند.

به گزارش تجسمی آنلاین، بعد از تمام اتفاقات ریز و درشتی که در جامعه تجسمی کشور رخ می دهد و مدیران مرکز تجسمی که به کارهای خود مشغول و غافل ز میانه، قرار دارند این بار شاهد نمایش کاسه توالتی با قیمت ۵۰ میلیون تومان هستیم.

محسن الوان ساز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: حدود صد سال پیش مارسل دوشان عضو انجمن هنرمندان مستقل آمریکا بود، مشتی آدم پرمدعای نفهم که مانند‌ مافیایی تشکیل داده بودند و خود گویی و خود خندی، فقط آثار خودشان را در بوق و کرنا می‌کردند. دوشان برای تمسخر و زیر سوال بردن ادعاهای ایشان کاسه توالتی را با امضای مستعار و با نام چشمه می‌فرستد تا تحت عنوان یک اثر هنری در نمایشگاهی شرکت دهد (زیرا می‌دانست اگر خودش آن‌را امضا کند به دلیل عضویت وی در انجمن حتما مورد تایید قرار می‌گرفت.) اعضای انجمن به اتفاق آرا این اثر را رد کردند و دوشان هم آن انجمن را ترک کرد.


بعدها آندره برتون شرح مبسوطی در ستایش این اثر می نویسد و دادائیست‌ها به دلیل فعالیتهای هنری خود و نگاه جدید به مقوله فلسفه هنر مورد توجه قرار می‌گیرند و چشمه دوشان می شود تاثیرگذارترین اثر هنری تمام دوران‌ها. پشت این کاسه توالت دریایی از تفکر نهفته است. حتی نام اثر نیز یک کتاب معنی به دوش می‌کشد.


حالا پس از صد سال کسی پیدا شده است که مصداق ضرب المثل "کافیست یکی کاری بکند تا باقی افراد دنباله روی آن باشند" را عینیت بخشیده است!


نمایشگاهی در خانه هنرمندان برگزار شده است و سارق ایده، کاسه توالتی را به نمایش گذاشته و پنجاه میلیون وجه رایج مملکت را از خریدار طلب می‌کند! هنر در عصر کنونی ما مرده است، هیچ هنرمند و منتقد جدی وجود ندارد. از این روست که پس از صدسال هنوز باید آنچه جهان خورده، هضم کرده و پس انداخته را دوباره تناول کنیم.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir