سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 21520
تاریخ انتشار : 1398/06/16 18:34
نقاشی که تبلیغ کتابخوانی می‌کند

اینستاگرام غزال وکیلی، مدلینگی برای کتابخوانی



غزال وکیلی، اینستاگرام که برای بسیاری از دختران مکانی برای بدنمایی و طنز و لودگی شده، را محلی برای فرهنگسازی و کتابخوانی قرار داده است.

تجسمی آنلاین، مجید احمدی: در سالیان اخیر که اینستاگرام به ایران آمده و جای پای خود را باز کرده است همیشه انتقاداتی زیادی به این اپ موبایلی بوده و هست ولی یکی از مهمترین اتفاقات بدی که در آن افتاده است، بدنمایی و لودگی های زیاد برخی دختران که خود را اینفلوئنسر و واینر می‌نامند، اینستاگرام را به محیطی ناامن برای جوانان تبدیل کرده است.

#احمق‌ها را معروف نکنیم #نه به ابتذال و صدها هشتک دیگر که این روزها متاسفانه زیاد هم راه به جایی نمی برند حاکی از این موضوع است که قشر نخبه و مردم ایران نیز با یان پدیده موافق نیستند. یکی از مشکلات همیشگی مردم ایران کتابخوان نبودن آنهاست. از آمارهای رو به رشد و همیشه بالای وزارت ارشاد که بگذریم واقعیت است که کتاب برای همه مردم ایران نیست. کتاب یا تبدیل به ژستی روشنفکرانه در کتابخانه های شخصی شده و یا یک وسیله برای خودنمایی برخی افراد که متاسفانه کتاب جای زیادی هم در اینستاگرام به خود اختصاص نداده است.

حال یک هنرمند جوان که دنیای تجسمی با چندین نمایشگاه داخلی و خارجی و دنیای سینما او را به گزارش یک جشن ( ابراهیم حاتمی کیا – ۱۳۸۹ )، صبح میشه ( یلدا جبلی – ۱۳۹۲) و تله فیلم شب سال نو (سعید ابراهیمی فر – ۱۳۹۰) و دنیای نمایش او را با شاگردی زنده‌یاد حمید سمندریان می‌شناسد، از اینستاگرام برای تبلیغ و اشاعه کتابخوانی استفاده کرده است.

غزال وکیلی، هنرمندی است که این روزها اینستاگرام خود را تبدیل به فرصتی برای کتابخوانها و علاقه‌مندان کتاب کرده است. وی در مورد این موضوع به تجسمی آنلاین گفت: من تمام تلاشم را خواهم کرد که عده‌ای که در اینستاگرام به صورت جدی و پیگیر به  کتاب علاقه دارند را جذب کنم.

وی افزود: من سعی می کنم که کاری که می کنم با دیگران متفاوت باشد. من تمام تجربه های کتابخوانی خودم را با دیگران به اشتراک می گذارم و سعی می‌کنم این انتقال تجربه و لذت از ساده‌ترین مسیر ممکن اتفاق بیفتد.

وکیلی ادامه داد: این صفحه مدت زمان زیادی نیست که راه افتاده است و من مدیر آن هستم و حتی پست های متعددی هم منتشر نکرده‌ام اما در همین مدت به خاطر شیوه کارش به چشم آمده است. من در یک ویدیوی یک یا دو دقیقه ای سعی می کنم حق مطلب را ادا کنم.

وی معتقد است که برخی از کسانی که کتاب نمی خوانند این دلیل را می آورند که نمی دانند چه بخوانند. بنابراین تصمیم گرفته که این خلأ را برطرف کند و سنگ بزرگ برندارد. او در ویدیوهایش به جای اینکه از پایین آمدن تیراژ کتاب ها داد سخن بدهد، یکراست می رود سر اصل مطلب تا بهانه به دست کسی که می گوید نمی داند چه بخواند ندهد.

ین هنرمند نقاش گفت: فقط کتاب هایی را که معرفی می کنم که آنها را خوانده‌ام حتی اگر دیگران کتابی را توصیه کرده باشند یا حتی اگر ناشر و کتابفروشی به او سفارش تبلیغ بدهند تنها در صورتی این کار را می کند که خودش کتاب را بخواند و آن را مفید ارزیابی کند.

وی در مورد بازخورد صفحه‌اش بیان کرد: متاسفانه من  اینفلوئنسر و واینر نیستم و یا مانند بسیاری افراد در این فضای مجازی به مدلینگ روی نیاوردم و به همین خاطر طرفداران محدود خود را دارم ولی به آینده خوش بین هستم.


 

 

آدرس اینستاگرام کتابخوانی وکیلی:  https://www.instagram.com/ketabjun

 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir