سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 21657
تاریخ انتشار : 1398/07/14 13:31

اکسپوی تبریز، آغاز یک حرکت خوب در جامعه است



یک هنرمند پیشکسوت با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه آثار هنری در روند فروش آثار هنرمندان، گفت: برگزاری اکسپوی تبریز حرکت خوبی بوده و شایسته قدردانی است.

به گزارش تجسمس آنلاین، ابراهیم مقبلی، با اشاره به اهمیت و تاثیر فروش آثار هنری در زندگی و معیشت هنرمندان، اظهار کرد: نمی‌توان نقش اقتصاد را در زندگی هنرمندان انکار کرد و همچون سایر فعالیت‌های علمی یا ورزشی هنر نیز از این مقوله مستثنی نیست.
وی در این رابطه گفت: هرچند درفعالیت‌های هنری خود، معتقد بوده‌ام که هنر نباید در خدمت اقتصاد باشد و جایگاه خود را فدای اقتصاد کند، اما اگر معیشت هنرمندان تامین نشود، به یقین تعداد هنرمندان حرفه‌ای نیز کاهش خواهد یافت، از این رو بحث اقتصادی یکی از لازمه‌های فعالیت حرفه‌ای در هر رشته‌ای است.
استاد مقبلی در خصوص وضعیت فروش آثار هنری در تبریز نیز افزود: معتقدم وضعیت هنر در تبریز در سطح مطلوبی نبوده و در مقایسه با تهران نیز در حوزه فروش آثار هنری فعالیت‌های بسیار کمی دارد. اگر بخواهیم هنر جایگاه واقعی خود را در تبریز به عنوان یک شهر صاحب سبک  و دارای پیشینه درخشان به دست آورد باید بسیار جدی‌تر به بحث اقتصاد هنر بپردازیم، البته اقتصادی که به هنر واقعی بها می‌دهد.
وی در این خصوص ادامه داد: این موضوع نیز نیازمند فرهنگ سازی و تعریف هنر به عنوان عنصر ضروری در فرهنگ جامعه است.
مقبلی با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه آثار هنری در روند فروش آثار هنرمندان، بیان کرد: برگزاری اکسپوی تبریز حرکت خوبی است و جای قدردانی دارد، البته معتقدم جای پیشرفت بسیاری در این رابطه وجود داشته و به مرور باید حرفه‌ای‎تر و گسترده‌تر در این خصوص عمل شود.
وی با تاکید بر این‌که بحث حمایت‌های مالی، اسپانسرینگ و بازاریابی نیز باید در اکسپوی تبریز تقویت شود، تاکید کرد: اکسپوی تبریز می‌تواند به تدریج و با فرهنگ سازی بهتر و بیشتر در آینده موفق عمل کند.

تبریز، شهری صاحب سبک در رشته نقاشی است
استاد مقبلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت هنر نقاشی و طراحی در تبریز اظهار کرد: تبریز شهری صاحب سبک و دارای سابقه درخشان در رشته نقاشی بوده و امید است این جایگاه در آینده نیز حفظ شده و بهتر از گذشته رشد کند؛ همچنین وجود جوانان مستعد و علاقه مند فراوان در این شهر می‌تواند این جایگاه را تضمین کند، به شرطی که حمایت کافی از هنرمندان وجود داشته و با فرهنگ سازی مناسب جایگاه هنر واقعی در جامعه تعریف شود.
بر اساس این گزارش، چهارمین دوره فروش آثار هنری ( آرت اکسپو تبریز) بصورت ملی و با حضور هنرمندان مطرح و بنام  از. سراسر کشور در رشته های نقاشی، عکس، حجم، نقاشی خط و خوشنویسی از  ۱۱ لغایت ۱۳ آذر ماه ۹۸ در هتل لاله پارک تبریز برگزار می شود.
ابراهیم مقبلی حدود شصت و پنج سال است که در رشته نقاشی و طراحی فعالیت می‌کند، او در نمایشگاه های داخلی و خارجی متعددی حضور داشته و بیش از 30 نمایشگاه انفرادی داخلی و خارجی در مراکزی مانند کاخ سعدآباد، تالار قند ریز تهران، سالن استاد یاسمی تبریز،مرکز جهانی هنر سیته پاریس و فرهنگستان هنر ایران برگزار کرده است.
منبع: ایسنا

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir