سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 21672
تاریخ انتشار : 1398/07/15 16:02

هنرهای تجسمی ایرانی در جنوب لبنان به نمایش گذاشته می شود



آثار تعدادی از هنرمندان ایرانی در قالب عکس، طرح گرافیکی و نقاشی قهوخانه ای و نقالی در نمایشگاه «زیبایی‌های عاشورا» با عنوان «ما رأیت الا جمیلا» در شهر نبطیه واقع در جنوب لبنان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش تجسمی آنلاین، نمایشگاه زیبایی‌های عاشورا به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ابتدا به مدت پنج روز در سالنرسالات در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد و سپس از دهم مهر ماه جاری نبطیه که به شهر سالار شهیدان معروف است، میزبان علاقمندان آثار فاخر هنرمندان ایرانی بود.

 اقشار مختلف مردم اعم از شخصیت های سیاسی و مذهبی، دانشجویان، و علاقه‌مندان به هنر انقلاب اسلامی ایران ضمن بازدید از این نمایشگاه از نزدیک شاهد آثار گرافیکی و نقاشی های عاشورایی هنرمندان ایرانی بودند.

عکس‌های منتخب جشنواره سوگواره عاشورا، آثار منتخب جشنواره گرافیک و اکران فیلم‌های کوتاه باشگاه فیلم سوره، از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه بود.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که علامه شیخ عبدالحسین صادق امام جمعه شهر، مسئولان شهرداری، محمد رعد رئیس فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان، نمایندگان احزاب، گروهها و هنرمندان شهر و جمع کثیری از علاقمندان به هنر عاشورایی حضور داشتند، عباس خامه یار رایزن فرهنگی کشورمان به تجلیات زیبایی های عاشورایی در مقاطع مختلف این قیام اشاره نمود و هنر را مهمترین و تأثیر گزارترین وسیله برای معرفی این زیبایی ها برشمرد.

محمد رعد رئیس فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان نیز با اشاره به مقاطع حساسی از واقعه عاشورا و زیبایی هایی که در آن نهفته است، گفت: ما توانسته ایم با الهام گرفتن از این زیبایی ها جبهه مقاومت را تقویت کنیم و امیدواریم بتوانیم درس های عاشورا را همچنان در وجود خود زنده نگاه داریم.

صادق اسماعیل قائم مقام شهرداری نبطیه که میزبان این مراسم بود، طی سخنانی و از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به خاطر این اقدام مبتکرانه همزمان با ایامی که  متعلق به سالار شهیدان است تشکر کرد. این نمایشگاه قرار است از روز چهارشنبه آینده در شهر بعلبک لبنان نیز برپا شود و تا اربعین ادامه یابد.

منبع:ایرنا

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir