سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22112
تاریخ انتشار : 1398/10/10 15:44
عبدالناصر قارم، گران‌ترین هنرمند زنده عرب

سرگرد عرب و همکلاسی عاملان حملات ۱۱ سپتامبر در عالم هنر/ عکس و فیلم



گرانترین هنرمند زنده دنیای عرب سرگردی از عربستان است که با دو نفر از عاملان حملات ۱۱ سپتامبر همکلاسی بوده است.

تجسمی آنلاین، دانیال دادگستر: عبدالناصر قارم، یکی از مشهورترین هنرمندان مفهومی جهان عرب است. وی نظامی‌ست و دارای درجه سرگردی در ارتش عربستان سعودی است. قارم تحصیلات آکادمیک در زمینه رشته‌های هنری ندارد. وی با دو نفر از عاملان حملات ۱۱ سپتامبر، هم‌کلاس بوده‌است.

حراجی کریستی، چیدمانی مفهومی از عبدالناصر قارم را به‌عنوان «گران‌ترین اثر یک هنرمندِ زندهٔ عرب» معرفی کرده‌است. در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۸ هنرمند پان‌عرب تحت یک مجموعه گروهی هنر معاصر، در۵۴مین دوسالانه ونیز شرکت کردند. یکی از آنان عبدالناصر قارم بود.

او در سال ۱۹۷۳ در خامیس موشایت(khamis Mushait)به دنیا آمد و در ریاض عربستان زندگی میکند. در سال ۱۹۹۲ عبدالناصر قارم توسط آکادمی سلطان عبدالعزیز فارغ التحصیل شد . در سال ۲۰۰۳ او در دانشکده المفتا در ابها تحصیل کرد و در سال ۲۰۰۴ عبدالناصر و هنرمندان المفتح نمایشگاهی گروهی  به نام "شته" برگزار کردند که حالت های موجود در هنر را در عربستان به چالش می کشید.

از آن زمان وی آثار خود را در اروپا، خلیج و آمریکا از جمله گالری های مارتین کروپیوس _ ونیز _شارجه و برلین به نمایش گذاشته است. عبدالناصر در سال 2011 با به حراج گذاشتن اثر خود به نام مسنجر در حراج دبی رکورد جهانی آن سال را شکست و خود را به عنوان پرفروش ترین هنرمند زنده خاورمیانه معرفی کرد.

عبدالناصر تمام درآمد حاصل از این فروش را به زادگاه خود اهدا کرد تا بتواند به آموزش هنر در کشور خود کمک به سزایی برساند.نخستین اثر تک نگارش "عبدالناصر قارم:هنر بقا" در اکتبر ۲۰۱۱ در لندن منتشر شد.
وی از بنیانگذاران edge of arabia و استودیوی قارم مستقر در ریاض است.

 


 






نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir