سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22155
تاریخ انتشار : 1398/10/20 18:31
بررسی هنرمندان حراج تهران دیماه ۹۸/ فیلم

توکل اسماعیلی؛ هنرمند فولاد و آهن



توکل اسماعیلی مشهور به مش اسماعیل، مجسمه‌ساز ایرانی با زبانی منحصر به فرد که آثارش بیانگر پیوند ذهنی او با فرهنگ زادبومش بوده و با بیانی خاص و شیوه ای نمادین بازآفرینی شده است.

تجسمی‌آنلاین: دانیال دادگستر: بررسی هنرمندان حراج دیماه 98 حراج تهران: توکل اسماعیلی تصویری از جهان ذهنی خود را با رویکردی به عناصر زنده و دوام پذیر و رابطه ای آزاد و نه دستوری و هنجار آفرین خلق می کرد؛ در این دوره از حراج اثری با ابعاد 33*35*61 از او با قیمت اولیه  200- 150 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

مش اسماعیل کار مجسمه‌سازی را از هنگامی که در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مستخدم بود شروع کرد. کارهای او بیشتر با مفتول آهنی و جوشکاری اجرا می‌شد. او به خاطر مهارت و ذوقی که داشت در کارگاه مجسمه‌سازی به دانشجوبان دانشکده نیز تعلیم می‌داد، گرچه رسماً از هیات علمی یا مربیان دانشکده نبود.

در دهه ۱۳۵۰ آثار او با استقبال روبرو شد و مجموعه‌داران آثارش را می‌خریدند. آثارش در گالری‌های مشهور ایران به نمایش درآمد. برخی از کارهایش در پارک‌های تهران نصب شده و مجسمه رستم و دیو سفید او در ورزشگاه آزادی تهران نصب شده است. در روز هشتم آبان ماه ۱۳۷۳ در تهران درگذشت.

 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir