سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22171
تاریخ انتشار : 1398/10/22 08:18
بررسی هنرمندان حراج تهران دیماه ۱۳۹۸۹۸/ فیلم

هادی روشن‌ضمیر از نسل دومی‌‌های قوی نقاشیخط



آثار روشن ضمیر را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد، یکی آثاری که با استفاده از بافت در زمینه ایجاد شده اند و دیگری آثاری که تخت هستند و بافت برجسته زمینه ندارند.

تجسمی آنلاین: دانیال دادگستر: بررسی هنرمندان حراج دیماه 98 حراج تهران: کارهایی که بافت دارند اکثرا با حروفی اجرا شده اند که برجسته تر هستند و نسبت به صفحه بیرون زده اند. او سعی کرده این قضیه را با رنگ تشدید کند و در عین حال آثاری که تخت و بدون بافت اجرا شده اند؛ بافتشان را حروف زمینه کار تشکیل می دهد. در این دوره از حراج اثری با ابعاد 150*150 از او با قیمت 25 – 20 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

آثار روشن ضمیر از نظر موضوع کاری هم به دو دسته تقسیم می شوند. یکی آثاری که اسماءالحسنی هستند که این اجازه را به او می دهند تا با استفاده از کلمه ترکیب بندی کند و بدون محدودیت و پایبندی به موضوع پیوستگی مطلب را در تابلو اجرا کند تا بتواند اسامی خدا را با ابعادی بزرگ که القا کننده ابهت و بزرگی است را به تصویر بکشد و دیگری استفاده از اشعار حافظ و شعرای قدیم در آثار است .

هادی روشن ضمیر متولد ۱۰ شهریور ۱۳۵۱ در بجنورد است. وی در ۱۳ سالگی خوشنویسی سنتی را فرا گرفت و از سال ۷۰ نیز در تهران زیر نظر اساتید به نامی‌چون شیرازی و امیرخانی خوشنویسی را جدی تر دنبال کرد و به دنبال آن از انجمن خوشنویسان درجه ممتازی را دریافت کرد.

او از اوایل دهه ۸۰ به هنر نقاشیخط علاقمند و به این هنر روی آورد. تاکنون نیز ۱۶ گالری انفرادی در کشور برگزار کرده است که می‌توان به گالری سعد آباد، شمس، ساربان و پردیس ملت اشاره کرد.

فعالیت‌های هنری این هنرمند بجنوردی محدود به داخل کشور نشده است و علاوه بر نمایشگاه‌های داخلی تاکنون دو نمایشگاه بین المللی در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۲ در جاکارتای اندونزی و قطر برگزار کرده است.

 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir