سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 23576
تاریخ انتشار : 1399/03/02 20:51

مردان ماهیگیر و مرغ دریایی پیکاسو در معرض تخریب



موزه مدرن نیویورک در تلاش است تا از تخریب یک ساختمان دولتی در اسلو جلوگیری کند؛ ساختمان وای بلاک (Y-Block) که به دلیل دیورانگاره ای منصوب به پیکاسو بر یکی از نماهای بتنی خود معروف است .

به گزارش تجسمی آنلاین، پس از حمله تروریستی سال 2011 در مقابل این ساختمان، دولت تصمیم به تخریب آن گرفت اما نمایندگان موما در نامه ای از مقامات نروژ خواستند تا در تصویب طرح تخریب ساختمان تجدید نظر کنند.

این ساختمان که در سال 1969 طراحی و اجرا شد دو نقاشی دیواری از پیکاسو بر دیوراهای بتنی خود دارد.

پیکاسو
 

مردان ماهیگیر بردیوار بیرونی و مرغ دریایی در لابی ساختمان دیده می شود که نقش مایه های ساده شده، با بن مایه هایی برگرفته از افسانه های کهن اسکاندیناوی و همچنین شیوه زندگی و معاش سنتی ساکنان این سرزمین است.


پیکاسو
 

ساختمان های مدرن بتنی در دهه های پنجاه و شصت میلادی در دورانی بنا شده اند که استفاده از بتن در معماری پس از جنگ جهانی دوم در نروژ تبدیل به سبکی رایج شده بود.

پیکاسو
 

برنامه تخریب این ساختمان خالی در سال 2014 توسط دولت پیشنهاد شد و با وجود تاکید برجابه جایی نقاشی های دیورای ، با مخالفت شدید گروه های مختلفی چون نهاد اعتماد ملی نروژ و میراث فرهنگی اروپا مواجه شد .

پیکاسو
 

دستور آغاز آماده سازی برای تخریب آن در ماه مارس 2020 به آژانس مسئول دارایی های دولت نروژ صادر شد اما تاریخ دقیق تخریب هنوز اعلام نشده است.

پیکاسو
 

بنابر طرح ارائه شده نقاشی های دیورای پیکاسو قرار است در دوساختمان جدید قرار گیرند.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir