سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31681
تاریخ انتشار : 1400/12/11 20:30

واکنش خانواده پرویز تناولی به سرقت بخشی از مجسمه استاد/ کسی را برای بازسازی معرفی می‌کنیم



فرزند پرویز تناولی در واکنش به سرقت بخشی از مجسمه پارک شفق تهران گفت که با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران کسی را برای بازسازی این مجسمه معرفی می‌کنند.

به گزارش تجسمی آنلاین به نقل از صبا، صبح امروز چهارشنبه ۱۱ اسفندماه خبری در شبکه‌های مجازی پخش مبنی بر اینکه کفش مجسمه برنز استاد پرویز تناولی در پارک شفق تهران دزدیده شده است.

خبرنگار صبا برای پیگیری این موضوع با تندیس تناولی فرزند استاد پرویز تناولی تماسی تلفنی داشت که او درباره این موضوع اظهار کرد: پس از انتشار این خبر، از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران با من تماس گرفتند که قرار بگذاریم و ما کسی را به آن‌ها معرفی کنیم تا مجددا این کفش سرقت‌شده را بسازند.

او ادامه داد: پدر من اکنون کانادا هستند و باید امشب با ایشان صحبت کنم تا کسی را معرفی کنند که این قطعه مجسمه را مجدد طراحی کند و بسازد.

فرزوند این هنرمند درباره ایجاد امنیت برای این مجسمه‌ها توضیح داد: قرار است روی امنیت این مجسمه هم کار کنند تا دوباره سرقت نشود. البته حصار کشدن دور مجسمه سخت است اما شاید جی‌پی‌اس یا آلارمی درون آن کار بگذارند.

تناولی در پایان با یادآوری تندیس سرقت شده دروازه دولت اصفهان خاطرنشان کرد: تندیس تقدیس اصفهان یک اثر بسیار قدیمی و مهم است که سال گذشته سرو و قلب وسط آن را دزدیدند. ما سال گذشته این اثر را تعمیر کردیم اما همچنان دنبال پول تعمیر این اثر از شهرداری اصفهان هستیم و سه هفته بعد از تعمیر این اثر دوباره دزدیده شد و دیگر هم پیدا نشد. اکنون هم بودجه ندارند که این مجسمه را تکمیل کنند و همین طور ناقص مانده است.

تاریخچه مجسمه استاد تناولی که در پارک شفق قرار دارد اینگونه است که به درخواست کامران دیبا طراح پارک شفق، ۶ مجسمه از افراد معمولی توسط استاد پرویز تناولی برای پارک شفق و فرهنگسرای نیاوران ساخته شد.

خبرگزاری صبا پیگیری موضوع از شهرداری منطقه را نیز دنبال می کند.

 

مجسمه پرویز تناولی قبل از سرقت

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir