سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31695
تاریخ انتشار : 1400/12/16 08:29

شاهکار «رنه ماگریت» رکورد شکست



یک نقاشی از «رنه ماگریت» رکورد گرانترین اثر حراج شده از این نقاش سورئالیست بلژیکی را شکست.

به گزارش تجسمی آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی بارونز (Barrons)، تابلوی امپراطوری نورها اثر رنه ماگریت اواخر هفته گذشته در حراجی ساتبیز ۷۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار چکش خورد و رکورد جدیدی را برای این هنرمند بلژیکی در عرصه حراج‌های هنری برجای گذاشت.

این تابلوی سورئال تصویر متناقض خانه‌ای را در زیر آسمان روشن روز نمایش می‌دهد که از بیرون تاریک بوده اما چراغی در درون آن می‌سوزد. سه خریدار تلفنی در رقابتی هفت دقیقه‌ای به دنبال تصاحب این اثر بودند.  

ارزش تخمینی این تابلو ۶۰ میلیون دلار برآورد شده بود که قیمت نهایی از آن هم فراتر رفت.

رکورد پگرانترین اثر حراج شده ماگریت مربوط به تابلوی اصل لذت (Le Principe du Plaisir) بود که در سال ۲۰۱۸ در حراجی ساتبیز به قیمت ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروخته شد.

به گزارش ایرنا، ماگریت ۲۱ نوامبر سال ۱۸۹۸ میلادی در شهر لسینس بلژیک به دنیا آمد و تحصیلات هنری خود را با گذراندن دوره دوساله ای بین سال های ۱۹۱۶ تا ۱۹۱۸ میلادی در شهر بروکسل سپری کرد. این هنرمند پس از سپری کردن دوره آموزش هنر در اکادمی سلطنتی بلژیک و گذراندن دوران سربازی در یک کارخانه تولید کاغذ دیواری مشغول به کار شد، اما علاقه به خلق آثار هنری باعث شد تا وی به یکی از برجسته‌ترین هنرمندان نقاش نیمه اول قرن بیستم جهان تبدیل شود.

ماگریت در کنار سالوادور دالی از مهمترین هنرمندان سبک سورئالیسم روایی به شمار می‌رود.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir