سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31806
تاریخ انتشار : 1401/03/21 08:22

معرفی شهرهای خاص هنری با تکریم نامداران و چهره‌های ماندگار در «هفت بحر هنر»



صندوق اعتباری هنر در رویکرد جدید خود بنا بر توجه ویژه به نامداران و چهره‌های ماندگار عرصه فرهنگ و هنر دارد و برای تجلیل از نامداران و بزرگان، برنامه‌هایی در قالب تورهای هنری فرهنگی در نظر گرفته‌ که مقصد آن، شهرهایی با ویژگی‌های خاص در حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش تجسمی آنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در این باره گفت: سفر «هفت بحر هنر» با هدف پاسداشت و تکریم مقام شامخ هنرمندان نامدار و برجسته عرصه فرهنگ و هنر ایران برگزار می‌شود که عمر خودشان را سال‌ها در مسیر اعتلای هنر صرف کردند و حاصل فعالیت‌هایشان تربیت شاگردان و خلق آثار بدیع و ماندگار برای فرهنگ ایرانی اسلامی‌ ما بوده است.

پوراحمدی یادآورشد: از جمله ملاک‌های انتخاب ما شهرهایی هستند که از نظر فرهنگی، هنری، مذهبی و تاریخی در ایران شهرت داشته و شخصیت‌های فرهنگی و هنری برجسته‌ را در دل خود پرورش داده باشند. یکی از این شهرها، خوانسار است که مردمی بسیار بافرهنگ و فرهیخته‌ دارد و در عرصه فرهنگ، هنر و مذهب صاحبنام است. بسیاری از بزرگان جهان تشیع در این خطه به دنیا آمده و در تاریخ ماندگارند.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر افزود: در حال حاضر نیز شخصیت‌های برجسته‌ چون استاد یدالله کابلی در این خطه رشد کرده‌اند که یکی از فرهیختگان و چهره‌های ماندگار حوزه هنر ایرانی اسلامی و احیاگر خط شکسته معاصر هستند. همچنین خوانسار شهری زیبا با برخورداری از طبیعتی دل‌انگیز و به عنوان یکی از باغ‌شهرهای زیبای ایران به شهر چشمه‌ها و درختان سربه‌فلک‌کشیده معروف است.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به دیگر اهداف این برنامه گفت: تلاش داریم شهرهایی که هر کدام با یک هنر ویژه شناخته می‌شوند انتخاب کنیم. خوانسار از پایگاه‌های اصلی کتابت و هنر خوشنویسی و به صورت تاریخی در حوزه نشر و کتابت نام‌آشنا و از قطب‌های اصلی هنر خوشنویسی ایران است. بر همین اساس بسیاری از خانواده‌های سرشناس این شهر با نام‌های مرتبط با کتابت و خوشنویسی هستند که در این زمینه می‌توان به اشرف‌الکتاب، ناشرالاحکام، خامه‌ای، کاتبی، افسرالشعرا و کتابچی اشاره داشت. همین نشان می‌دهد این شهر به لحاظ تاریخی، بستر و خاستگاه کتابت، خط و خوشنویسی است.

پوراحمدی به حضور شخصیت‌های برجسته‌‌ از هنر خوشنویسی و دیگر هنرها در سفر «هفت بحر هنر» اشاره‌ کرد و افزود: حضور این جمع از هنرمندان که بیشتر از چهره‌های هنر خوشنویسی معاصرند، همایش فرهنگی و تاریخی بی‌نظیری را در شهر خوانسار برپا می‌دارد و فرصت مغتنمی برای همه عاشقان خط و خوشنویسی این خطه از ایران است.

مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر گفت: این صندوق فرصتی فراهم کرده تا علاقه‌مندان هنر و هنرمندان جوان از نزدیک با سرآمدان و نامداران هنر دیدار داشته باشند و این دیدار زمینه‌ای برای انتقال تجربه و دانش و ایجاد انگیزه فراهم کند.

سفر «هفت بحر هنر» به همت و برنامه‌ریزی صندوق اعتباری هنر ۲۰ تا ۲۲ خرداد با برگزاری مراسم تجلیل از استاد یدالله کابلی در شهر خوانسار استان اصفهان برگزار می‌شود.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir