سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 39041
تاریخ انتشار : 1402/02/04 20:13
دفتر هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان برگزار می کند؛

نکوداشت «میرزاآقا امامی» در نشست نقاش «جهانشهر»



مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان از برگزاری نشست «نقاش جهانشهر» به‌منظور نکوداشت و معرفی مانایاد «میرزامحمدمهدی امامی» نقاش معاصر اصفهان در مجموعه تاریخی‌، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد خبر داد.

به گزارش تجسمی آنلاین، مهدی تمیزی اظهار کرد: موزه هنرهای معاصر به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان و در راستای نکوداشت مفاخر شهر اصفهان در قالب برگزاری نشست تخصصی با عنوان «نقاش جهان‌شهر» به شخصیت «میرزامحمدمهدی امامی» نقاش معاصر اصفهان می‌پردازد.
وی ادامه داد: میرزاآقا امامی از احیاگران سنت نگارگری افول‌یافته مکتب صفوی بود که برای نخستین‌بار تکنیک معرق سوخت و چرم را با نگارگری پیوند داد. از طرفی، امامی در سبک «ایرانی‌سازی» که از اواخر عصر صفوی در برابر «مینیاتور» پدید آمد، نیز هنرنمایی داشت و آثاری در این شیوه به ظهور رساند.
مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان تصریح کرد: سخنران نشست «نقاش جهان‌شهر» اصغر جوانی‌جونی، دانشیار گروه نقاشی دانشکده هنرهای تجسمی، دانشگاه هنر اصفهان است که به بررسی آثار میرزا آقا امامی و نقش او در مکتب نقاشی اصفهان می‌پردازد.

امامی
 


وی گفت: این نشست امروز _دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه_ ساعت ۱۷ درگذر آرامگاه بابارکن‌الدین واقع در خیابان سعادت‌آباد، مجموعه مذهبی و تاریخی تخت فولاد برگزار می‌شود که ورود برای عموم آزاد است.

تمیزی با اشاره به علت انتخاب این شخصیت از میان سایر شخصیت‌ها و هنرمندان هنرهای تجسمی اصفهان برای نشست فوق، اظهار کرد: حاج‌میرزاآقا امامی یکی از معروف‌ترین احیاگران اصفهان بود و آثار وی سبک صفوی بود. آثار وی در اقصی‌نقاط کشور به‌خصوص در اکثر موزه‌های کشور وجود دارد، ضمن اینکه در موزه هنرهای معاصر اصفهان هم یک اثر از ایشان به چشم می‌خورد.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه این هنرمند در مجموعه تاریخی‌، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد به خاک سپرده‌شده است، به‌پاس نکوداشت وی بعد از برگزاری این نشست، ساعت ۱۸:۱۵ جمعی از هنرمندان حوزه‌های مختلف به‌ویژه هنرهای تجسمی در آرامگاهش حضور خواهند یافت.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir