سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 39044
تاریخ انتشار : 1402/02/16 08:15

میزبانی گالری های پایتخت از 19رویداد هنری



کالری های پایتخت در نیمه دومین ماه از فصل بهار میزبان 19رویدادهنری خواهند بود .

به گزارش تجسمی آنلاین، از جمله نمایشگاه های برگزار شده در این هفته می توان به نوری در تاریکی درگالری های هما ، «زایان» در گالری اعتماد و نمایش آثاری از حسینعلی ذابحی در گالری هور اشاره کرد. 

**نوری در تاریکی

«نوری در تاریکی» عنوان نمایشگاهی گروهی است که از روز جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شده و تا سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه در گالری هما واقع در تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک برگزار شده است. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: 

«هنر صرفا انواع رنگارنگی از اشیا نیست؛ هیچوقت هم نبوده، هنر چیزی است که فکر درباره‌اش حیات داشته باشد؛ خلجانی که از دل ناامیدی سر بیرون می‌آورد و دست ما را به جایی که هنوز فرا نرسیده می‌برد. مثل منجی.

این صیرورت تاریخی هنر از جایی ناشی می‌شود که برآمده از نیاز روح است برای آزادی.

گویا که دست خدا از آستین هنرمند بیرون آمده حتی در تیره‌ترین وجه آن؛ منتها با این اعتقاد که فقط با گفتن و تاباندن نور به حقیقت، تاریکی و ناامیدی پایان می‌گیرد.»

گالری+گردی
 

 

**«زایان»

«زایان» عنوان نمایشگاه گروهی دیگری است که از جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ تا سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ در گالری اعتماد ۱ در حال برگزاری است.  برای دیدن این نمایشگاه می‌توانید به آدرس تهران، میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی پلاک ۲۵ بروید. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: 

چه کسی می‌فهمد

درد غنچه را

به هنگام شکفتن

عباس کیارستمی

**«زایان»»

بشر همواره در حال خلق هنرهای مختلفی بوده است تا هم از زیبایی‌های جهان لذت ببرد هم مفهوم و حقیقت هویت فردی و فرهنگی خود را بیان کند و به دیگران نشان دهد که چه ارزش‌هایی را در زندگی می‌پروراند. این فرآیند، پویا و در حال تحول بوده و به‌طور مستمر در حال زایش است. هنرمند به شکلی مداوم میل و سعی در کشف و خلق شیوه‌های جدیدی از بیان احساسات، ایده‌ها و نگرش‌های خود دارد. هر اثر هنری احساساتی گوناگون را در انسان به شکلی قابل مطالعه و ارتباط با سایر افراد، نمایان می‌کند. این تجربه به توسعه انسان‌ کمک کرده است که بی‌کرانگی آفرینش و جهان پیرامون خود را لمس کرده و آگاهی خود را ارتقا دهد؛ درکی برای زایش.

(زایان در لغت‌نامه‌ دهخدا: در حال زاییدن)

گالری+گردی
 

**عدن / عدم

«عدن / عدم» عنوان نمایشگاه انفرادی از آثار الله‌یار نجفی است. این نمایشگاه از اول اردیبهشت شروع شده است و تا ۲۲ اردیبهشت ادامه دارد. برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانید به گالری پروژه‌های آران واقع در خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ سر بزنید.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:

اریدو بهشت برین سومریان بوده و دسترسی به آن ممنوع و تأویل متاخر آن، «باغِ عدن»، ارجاع به آغاز است، و عدمِ پایان. هر آنچه داشته و دانسته‌ایم و تمام آنچه خواهیم داشت و دانست در میان این دو مفهوم قرار دارد. مفاهیمی ابتدایی و پایه‌ای - شاید اولین مفاهیمی که ساختیم یا به یاد می‌آوریم-؛ اول و آخر، مرگ و زندگی، ازل و ابد و عدن و عدم... اما این داستان رمز است، یک تصور، یک نماد یا نشانه، و مفسرْ خالقِ نشانه است و تعیین‌کننده و هیچ نمادی بدون تفسیر موجودیت ندارد.

گالری+گردی
 

**بازی

«بازی» عنوان یک نمایشگاه انفرادی از حسین ماهر است. آثاری از این هنرمند را می‌توان در گالری +۲ در تهران، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۸، طبقه‌ دوم دید. این گالری از روز جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ بر پا شده و تا جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ قابل بازدید خواهد بود. 

**سیاه‌بازی

«سیاه‌بازی» عنوان نمایشگاه انفرادی از آثار روزبه نعمتی‌شریف است. این نمایشگاه تا ۲۹ اردیبهشت در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ قابل بازدید است.

گالری+گردی
 

**حرف نخواهم زد

«حرف نخواهم زد» هم عنوان نمایشگاهی انفرادی از آثار مهین منفرد است. این نمایشگاه تا ۲۵ اردیبهشت در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول پابرجاست.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:

گمان می‌کنم ذات طبیعت زنانه است، گاه زیبا، گاه عصیانگر، با زوایای پنهانی که سعی دارد تلاطم درونی و عصیان را دستمایه ماندن و ایستادگی کند.

گالری+گردی
 


**ضیافت در قعر 

«ضیافت در قعر» نیز عنوان نمایشگاه انفرادی دیگری از آثار مهدی راحمی است که از جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ بر پا شده و تا یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ قابل بازدید خواهد بود. می‌توان از این نمایشگاه در گالری آرتیبیشن واقع در تهران، خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ دیدن کرد. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: 

تجسم بخشیدن به یک وضعیت اجتماعی مشترک مسئله اصلی نقاشی‌هایم در چند دوره اخیر است.
وضعیتی که در آن فرهنگ اندیشیدن و جست‌وجوگری جای خود را به مصرف و پذیرفتن هر آنچه رسانه می‌خواهد داده است.
در مجموعه حاضر به بی‌تفاوتی و عادت کردن به وضعیت اکنون پرداخته شده است. کنار آمدن با آنچه می‌دانیم پایان تباهی دارد، عجیب است که گویی در دل یک سیلاب مهلک ضیافتی برپاست؛ «ضیافتی در قعر».

مهدی راحمی

گالری+گردی
 

 

**زمین آبستن روز دیگر است

«زمین آبستن روز دیگر است» هم عنوان نمایشگاهی انفرادی از آثار آهو حامدی است که در گالری باوان برگزار می شود. این نمایشگاه جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شده و تا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. گالری باوان در تهران، خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ واقع شده است.

گالری+گردی
 


**به تماشا رفتن مرغ مقلد

«به تماشا رفتن مرغ مقلد» عنوان نمایشگاهی انفرادی از آثار یاسمن صفا است. این نمایشگاه تا ۲۰ اردیبهشت در گالری دلگشا واقع در خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ پابرجاست.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:

در مجموعه "به تماشا رفتن مرغ مقلد" یاسمن صفا به سوژه گل و مرغ پرداخته است. از نوع معمول این سوژه تاریخی در شعر و ادب و نقاشی ایرانی دوری کرده است و شاعرانگی گفت‌وگوی میان گل و پرنده را از میان برده. تمهید او نه با حذف کلی پرنده‌ها از پرده نقاشی، بلکه در خالی نگه داشتن جای آنهاست.

گالری+گردی
 

 

**صفای بی‌خبران

«صفای بی‌خبران» نیز عنوان نمایشگاهی انفرادی از آثار شیرین میرجمالی است که در گالری والی واقع در تهران، میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برپاست. این گالری از روی جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برپا شده و تا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ قابل بازدید خواهد بود. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: 

«تبدیل امر عینی به موضوعی برای اندیشیدن یکی از بسیار کارکردهای هنر است، امری که جهان ملموس را به جهان معقول و در شرایطی به عالم خیال پیوند می‌زند. اما چه بسا هنرمندانی که پرده خیال را کناری زده و به ساحتی اثیری‌تر از آن راه یافته‌اند.

در افسانه‌ای کهن آمده جوانی رنجور از غم عشق راه هجران پیش‌گرفت و شیدا و غمین‌ شد تا خردمندی را به حال زار وی رحمتی آمد و دانه‌ای به او داد تا بکارد و بپرورد تا به گل آبی فراموشی بنشینید. جوان دل و جان و تن شکسته چنین‌کرد و پس از فصلی بوته به گل نشست و جوان مسحور از زیبایی گل آبی آن را استنشاق کرد و تمامی آنچه مایه رنجشش  بود فراموش کرد. از جمال محبوب گرفته و غم عشق و تمنای وصال تا رنج هجران، همه را از یاد برد و گویی از هرچه مایه‌ رنجش بود خلاصی یافت جز یک چیز و آن درد فراموشی بود و این چنین شد که جوان مجنون شد.

فرآیند خلق آثار اخیر شیرین میرجمالی که از ابزار غیر معمول و البته بسیار شناخته‌شده رودوزی بر حریر ظریف شکل گرفته چیزی شبیه به کاشتن همان دانه تا رسیدن به گل بی‌خبری‌ست. مفاهیم محکمی همچون رنج دانستن و آگاهی به درد جمعی، گویی با هر زنجیره بر این سطحی که از فرط شفافیت بر هیچ طعنه می‌زنند تبخیر می‌شود و به زوال عقل و بی‌خبری تبدیل می‌شود که اگرچه رنج دانستن و زوال آگاهی  را به امری ذهنی تبدیل می‌کند اما خیال رنج هنوز در هر گره و زنجیره آن بر دل بیننده نقش می‌بندد.

فربد مرشدزاد»

**قدم‌برداشتن در تاریکی

قدم‌برداشتن در تاریکی نمایشگاهی انفرادی از آثار علی ذاکری است. آثار این هنرمند در گالری نیان واقع در تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵ قابل مشاهده است. این نمایشگاه از روز جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برپا شده و تا جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ می توان از آن دیدن کرد. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: 

«این سو


نوری هست که ما

نه می‌بینیمش نه لمسش می‌کنیم.

در روشنی‌های پوچ خویش می‌آرامد

آنچه ما می‌بینیم و لمس می‌کنیم.

من با سر انگشتانم می‌نگرم

آنچه را که چشمانم لمس می‌کند:

سایه‌ها را

جهان را.

با سایه‌ها جهان را طرح می‌ریزم

و جهان را با سایه‌ها می‌انبارم

و تپش نور را

در آن سوی دیگر

می‌شنوم.

اکتاویو پاز»

گالری+گردی
 

 

**نمایشگاه نقاشی‌های حسینعلی ذابحی 

نمایشگاهی انفرادی از آثار حسینعلی ذابحی برپا شده است. این نمایشگاه از جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برپا شده و تا جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

گالری+گردی
 

 

**برهه

«برهه» عنوان نمایشگاه انفرادی از آثار علی زعیم است. این نمایشگاه تا ۲۲ اردیبهشت در گالری ایوان واقع در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک ادامه خواهد داشت.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:

نقاشی از عکس های مستند ابعاد ژرف اندیشانه تری از آگاهی جمعی را در اختیارمان قرار می دهد و همچنین دیدن تصویر مخاطب از خودش در درون اثر سبب می شود که به درک رنج آگاه شویم و با شناخت آن به رهایی دست یابیم.

**«برخاستن»

برخاستن هم نام نمایشگاهی انفرادی از آثار لیلا بانکی است. این نمایشگاه در نگارخانه سهراب واقع در تهران، خیابان سمیه، قبل از رامسر،شماره ۱۴۲ برگزار می‌شود. برخاستن جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شده و تا سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

گالری+گردی
 

**انعکاس

«انعکاس» عنوان نمایشگاه انفرادی از آثار عسل قاسم‌پور است. این نمایشگاه از جمعه ۱۸ فروردین تا پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت در گالری خط سفید بلوارنلسون ماندلا(جردن) خیابان گلفام، پلاک ۵۰، طبقه۴، واحد۷ برپاست.

گالری+گردی
 

 

**«بیایید توپ‌بازی کنیم»

«بیایید توپ‌بازی کنیم» نمایشگاهی انفرادی از غزال علیاری است که در گالری ریشه۲۹ واقع در تهران، الهیه، خیابان آقابزرگی، روبه‌روی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳ در حال برگزاری است. این نمایشگاه جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شده و تا شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ به کار خود ادامه خواهد داد.

گالری+گردی
 

 

**پراکسیس

«پراکسیس» عنوان نمایشگاه گروهی از آثار رامین حفیظی، دنیا رستمی، نرگس رنجبر، پریا فرخی، فران فریدونی و شکوفه کریمی است. این نمایشگاه از جمعه، ۲۵ فروردین تا جمعه، ۱۵ اردیبهشت در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، روبه‌روی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد ۱ پابرجاست.

گالری+گردی
 

 

**از زخم خود رویید

«از زخم خود رویید» نیز عنوان نمایشگاهی انفرادی از آثار بهار نوری‌زاده است. این نمایشگاه روز جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شده و تا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه در گالری دوست واقع در تهران، خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره ۴ در حال برگزاری است.

گالری+گردی
 


**بوی گل و بانگ مرغ

«بوی گل و بانگ مرغ» عنوان نمایشگاهی گروهی از آثار ۴۰ هنرمند معاصر است که در پی آن است تا دوستداران هنر را با گل و مرغ، نقش مقبول و تمثیلی فرهنگ و زندگی ایرانی بیشتر آشنا کند. در این نمایشگاه که از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در گالری ویستا به تماشاست، ۴۲ اثر از ۴۰ هنرمند روی دیوارهای این گالری خواهد رفت.  ساعات بازدید از این نمایشگاه، جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و در طول هفته از ساعت ۱۶ تا ۱۹ خواهد بود و گالری نیز روزهای شنبه تعطیل است. گالری ویستا در تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲، پلاک ۱۱ واقع است.

گالری+گردی
 


**ماه دوم

«ماه دوم» نیز دومین سری از این نمایشگاه است که با مشارکت ۲۹ هنرمند و نمایش ۳۰ اثر نقاشی، منتخبی از آثار هنرمندان معاصر برگزار می‌شود. نمایشگاه تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۸، پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و جمعه‌ها از ۱۰ تا ۱۷ دایر خواهد بود. این نمایشگاه در نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله برگزار می‌شود.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir