سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40087
تاریخ انتشار : 1402/03/06 19:22

استاد حسین کاشیان به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری است



استاد حسین کاشیان هنرمند نقاش، خوشنویس و نخستین رئیس موزه معاصر تهران پس از انقلاب در بیمارستان شریعتی تهران بستری شده است.

به گزارش تجسمی آنلاین، حسین کاشیان ـ هنرمند حوزه نقاشی و خوشنویسی ـ حدود ۳۰ روز است که در بیمارستان بستری است.

حسین کاشیان هنرمند باسابقه نقاشی و خوشنویسی که متولد سال ۱۳۲۱ است، چندی پیش به دلیلی سکته مغزی در بیمارستان بستری شد. وی ۳۰ روز پیش با علائم سکته مغزی به اورژانس بیمارستان شریعتی منتقل ودربخش آی‌سی‌یو بستری شده است. 

متاسفانه هوشیاری کاشیان خیلی کم است و بعد از بستری شدن به دلیل سکته مغزی دچار عفونت ریه هم شده است. 

حسین کاشیان متولد مرداد سال ۲۱ است  و سال ۴۲به مدرسه کمال‌الملک ‌رفت. وی یکی از نخستین هنرمندان ایرانی بود که آثارش به حراج کریستیز راه یافت و در سالهای ۱۹۸۶ با اثری به نام Homage to Omar Khayyam به قیمت ۳۹,۴۰۰ دلار ، در سال ۲۰۰۳ با اثری به نام Angels  و برآورد قیمتی ۸ هزار تا ۱۲ هزار موفق به فروش ۲۲ هزارو ۵۰۰ دلاری شد.

کاشیان
 

این هنرمند همچنین در سال ۲۰۰۸ نیز با یک اثر بدون عنوان در این حراج بین المللی حاضر و موفق به فروش ۲۲ هزارو ۵۰۰ دلاری شد. 

اولین شغل رسمی کاشیان در رادیو بود سپس نقاشی ایرانی را نزد استاد فرشچیان آموخت و در سال‌های ۶۱ و ۶۲ عهده دار مدیریت موزه هنرهای معاصر بود. سپس مسئولیت کارشناسی آثار هنری در مرکز را برعهده گرفت و از اواخر سال ۶۳ تا ۷۱ در این مَسند بود و در این مدت هیچ اثری از ایران خارج نشد که دیگر برنگردد و حتی بعضی‌ها که نمونه‌های ملی بودند را اجازه نمی‌داد خارج شوند. 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir