سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40103
تاریخ انتشار : 1402/03/29 09:21

جشنواره "عکس 5" اول تیرماه با معرفی آثار برگزیده افتتاح می شود



عکاسانی از چندین کشور دنیا با بیش از 2700 عکس در جشنواره «عکس5» به رقابت پرداختند؛ قرار است آثار برگزیده این جشنواره روز یکم تیرماه در مراسم افتتاحیه معرفی شوند.

به گزارش تجسمی آنلاین، بهداد نجفی اسدالهی که داور جشنواره بین المللی «عکس ۵» است درباره رقابت عکاسان در چهارمین دوره این جشنواره گفت: امسال با ارسال بیش از ۲۷۰۰ عکس از ایران و سایر کشورهای جهان شاهد استقبال بسیار چشمگیری از این رویداد هنری بودیم. از جمله کشورهایی که عکاسان آن با ارسال آثار خود در این جشنواره شرکت کردند می توان به کشورهای ایتالیا، ژاپن، تایلند، هندوستان، افغانستان، ترکیه، فرانسه، کشورهای امریکای جنوبی و امارات متحده عربی اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به تعداد عکس‌ها که جنبه کمی و گستردگی پوشش این جشنواره را رقم می‌زند در زمینه کیفی نیز آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از سطح بالایی برخوردار هستند. این موضوع سبب افزایش حساسیت داوری شد و داوران برای دقت بیشتر در انتخاب های خود مدت زمانی به مراتب بیش از آنچه پیش بینی شده بود را به موضوع قضاوت اختصاص دادند.

داور جشنواره بین المللی جایزه «عکس ۵» در ادامه تاکید کرد: یکی از عوامل ارتقا جایگاه بین المللی این جشنواره برگزاری آن در موزه هنرهای معاصر تهران است که ریاست موزه عبادرضا اسلامی واقعا در این همکاری نقش مهمی داشتند.

نجفی اسدالهی گفت: امسال در این جشنواره که شاهد برگزاری چهارمین دوره آن هستیم در روز افتتاحیه یکم تیرماه سال جاری از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در محل سینماتک موزه هنرهای معاصر معرفی و جوایز اهدا می شود. همچنین در کنار ۵ اثر برگزیده، پنجاه اثر دیگر از بین آثار منتخب داوران نیز معرفی و از عکاسان قدردانی می شود. 

داور جشنواره بین المللی جایزه «عکس ۵» ادامه داد: حضور برای عموم در این مراسم آزاد است و در صورتی که افراد به هر دلیلی موفق به حضور در این رویداد نشوند دوم تیرماه سال جاری می توانند با مراجعه به سایت جشنواره از نتایج مطلع شوند.

عضو هیئت داوران بخش اصلی چهارمین دوره جشنواره «عکس ۵» گفت: امسال فرانک باکویت از آلمان، آیاکو تاکایشی از فرانسه، لیلی گلستان از ایران، علیرضا شادی زاده از ایران، علیرضا کانجی از ایران، مجید طالبی از ایران، عادل هرویان از ایران، تاهیر عکاس مشهور از ترکیه، ماری زامیونا عکاس ایتالیایی و... هیئت داوران این دوره از جشنواره هستند. همچنین ریاست هیئت داوران به عهده ناکافوجی از عکاسان به نام ژاپن و جهان است که تا به امروز حدود ۱۳ بار رئیس هیات داوران در جشنواره‌های مختلف در سراسر دنیا بوده است در نتیجه جایگاه ویژه‌ای در سطح بین المللی برای این جشنواره ایجاد کرده است. 

وی در پایان گفت: همکاری و تبادل اندیشه با داورانی به نام و شناخته شده از ایران و سراسر جهان تجربه ای ارزشمند است که این موضوع موجب ارتقا سطح هنرهای تجسمی در کشور می شود.

مهدی شادی زاده دبیر جشنواره و شورای سیاست‌گذاری، علیرضا شادی زاده عضو شورای سیاست‌گذاری، لیلی گلستان عضو شورای سیاست‌گذاری، لیلی خسرو پناه مشاور هنری، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه از عوامل این جشنواره هستند.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir