سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40105
تاریخ انتشار : 1402/03/29 12:13

رخ نمایی اصفهانیها این بار با نقاشی آبرنگ



نگارخانه صفوی اصفهان با ورود به دنیای نقاشی‌های آب‌رنگ، نمایشگاهی را برپا کرده که «گذر» نام دارد و درواقع گذری است به موضوعات شهری و بناهای تاریخی و مدرن که توسط دو بانوی نقاش تصویر شده‌اند.

به گزارش تجسمی آنلاین، مرجان حسینی یکی از هنرمندانی است که نقاشی‌های او نمایشگاه گذر ارائه‌شده است، او دراین‌باره به ایسنا گفت: انتخاب نام‌ «گذر» برای این نمایشگاهِ نقاشی به علت سنخیت با فرم و مکان نمایشگاه انجام‌شده است. این مجموعه که به نقاشی‌های شخصی من و خانم رعنا شرفی اختصاص دارد اغلب بر اساس موضوعات فضای شهری به خصوص در غرب نقاشی شده‌اند؛ البته برخی آثار نیز الهام گرفته از فضای شهری ایران است و برخی نقاشی‌ها نیز با موضوعات ذوقیِ دیگری همچون طبیعت ترسیم‌شده‌اند.

او تأکید کرد: بخش عمده‌ای از نقاشی‌های خانم رعنا شرفی در این نمایشگاه به‌صورت اورجینال و خلق خودشان است که علاوه بر آبرنگ بر رنگ و روغن و نقاشی با پاستل نیز تسلط دارند و سابقه برگزاری نمایشگاه را نیز داشته‌اند؛ از سویی دیگر بیشترِ نقاشی‌های من در نمایشگاه گذر، بر اساس کپی از آثار هنرمندان خارجی تصویرشده است.

این هنرمند جوان که مقطع کارشناسی نقاشی را در دانشگاه یزد گذرانده و پیش‌ازاین نیز در نمایشگاه‌هایی در این شهر حضورداشته است، گفت: حدود ۲۷ اثر در این نمایشگاه به نمایش درآمده که ۱۲ اثر متعلق به من و ۱۵ اثر نیز هنر دست خانم رعنا شرفی است.
حسینی با تأکید بر اینکه او و رعنا شرفی، هنر نقاشی آبرنگ را نزد نیلوفر نریمانی آموخته‌اند، به نام آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه نیز چنین اشاه کرد: نقاشی‌های شهریِ من با نام‌های قرمز، ترافیک، چتر قرمز، کلبه، میدان نقش‌جهان و ساختمان تاریک به نمایش درآمده است و گذر، خواجو، سعدی، قرار و میدان نیز عناوین تعدادی از آثار خانم شرفی هستند؛ هر یک از این نام‌ها نیز به محتوای آثار اشاره دارد.

او که بر دیگر سبک‌های هنری در نقاشی نیز تسلطی دارد، اظهار کرد: همه آثار ارائه‌شده در نمایشگاه گذر با استفاده از تکنیک آبرنگ و بر مقوای هانیموله و وینزور ترسیم‌شده است‌. چیدمان نیز به این صورت است که آثاری که در کنارهم یا روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند با یکدیگر ارتباط معنایی داشته باشند.
در بخشی از بیانیه نمایشگاه نقاشی «گذر» آمده است: «هر صفحۀ سفید پذیرای تمام روزهای سیاه‌وسفید زندگی است و هر قلم طنین‌انداز رنگی تازه به روح و تن و نویددهندۀ یک پایان خوش. من در تلاشم که تمام آنچه توانایی خلق کردنش را داشته باشم با شما سهیم شوم، اول راه است و مسیر بی‌انتها.»

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای نقاشی‌های نمایشگاه «گذر» تا ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۶تا ۲۰ بعدازظهر به نگارخانه صفوی، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir