سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40108
تاریخ انتشار : 1402/03/31 13:01

حراج «سن سباستین در کنار دو فرشته»‌ اثر «روبنس» در ساتبیز



«سن سباستین در کنار دو فرشته»‌ اثر «پیتر پل روبنس»‌، نقاش برجسته قرن هفدهم میلادی با ارزشی بین چهار الی شش میلیون پوند در حراج ساتبیز به فروش خواهد رسید.

به گزارش تجسمی آنلاین، هویت واقعی این اثر هنری بیش از سه قرن فراموش شده بود در اوایل ماه جولای به عنوان شاهکاری که توسط یکی از استادان قدیم نقاشی خلق شده است؛ به عنوان یک اثر هنری مهم در حراجی ارائه خواهد شد.

داستان این نقاشی از جایی شروع می‌شود که در حوالی ۱۷۳۰ میلادی از یک مجموعه هنری معتبر ایتالیایی خارج می‌شود و سپس در قرن بیستم در ایالت «میزوری» پیدا می‌شود و در تمام این سال‌ها هویت آن به عنوان اثر هنری «پل روبنس‌» فراموش شده بود.

کارشناسان و محققان ساتبیز از اشعه ایکس ـ ری برای مشاهده لایه‌های زیرین نقاشی استفاده کردند و اخیرا این اثر را به عنوان یکی از نقاشی‌های «پیتر پل روبنس» تایید کردند. در ادامه بررسی این نقاشی مشخص شد که «سن سباستین در کنار دو فرشته»‌ در حقیقت نسخه نخست یکی دیگر از آثار هنری مهم «روبنس»‌ است که تا همین چندی پیش گمان می‌رفت مشابهی نداشته باشد.

قدیمی‌ترین رد این نقاشی به مجموعه هنری دوست این هنرمند یعنی خانواده «اسپینولا» در حوالی ۱۷۳۰ میلادی می‌رسد. زمانی که سر و کله این اثر هنری دوباره ۱۵ سال پیش ظاهر شد، به عنوان اثر هنری «لوران دو لا ئیر»،‌ هنرمند فرانسوی ارائه شده بود و به قیمت ۴۰,۰۰۰ دلار فروخته شد. با اینکه این رقم در مقایسه با ارزش کنونی این نقاشی ناچیز است، اما با در نظر گرفتن ارزش تخمینی ۸,۰۰۰ دلاری، فروش موفقیت‌آمیزی داشت.

کمی پس از این حراجی،‌ این تابلو نقاشی با توجه به شباهت ترکیب‌بندی آن با سایر آثار هنری «پل روبنس»‌ مورد بررسی قرار گرفت و با سایر آثار هنری این هنرمند تطبیق داده شد.

این نقاشی احتمالاً در حدود ۱۶۰۶-۱۶۰۸ در ایتالیا خلق شده است. ارتباط نزدیک روبنس با خانواده اسپینولا از زمانی آغاز شد که او برای اولین بار در سال ۱۶۰۴ در جنوا بود.

به نظر می‌رسد که این نقاشی به سفارش یکی از اعضای خانواده «اسپینولا»‌،‌ خلق شده است و بعدها به مدت ۸۰ سال در مجموعه هنری این خانواده باقی مانده است. سپس موقعیت این نقاشی مبهم باقی ماند تا اینکه در سال ۱۹۶۳ میلادی در یک مجموعه هنری آمریکایی دیده شد. «سن سباستین در کنار دو فرشته»‌ در نهایت در سال ۲۰۰۸ توسط مالک کنونی آن به عنوان اثر هنری «لوران دو لا ئیر» خریداری شد.

گران‌ترین اثر فروخته شده «لوران دو لا ئیر» تابلو نقاشی است که سال گذشته به قیمت ۹۲۲,۰۰۰ دلار به فروش رسید. این درحالی است که رکورد گران‌ترین نقاشی «پل روبنس»‌ به اثر هنری تعلق دارد که در سال ۲۰۰۲ به قیمت ۷۶.۵ میلیون دلار به فروش رسیده است.

به گفته «جورج گوردون»‌، رئیس آثار هنری استادان قدیم نقاشی در حراجی ساتبیز، کشف این نقاشی گواهی بر این مسئله است که حتی نام هنرمندان بزرگ هم گاهی در تاریخ گم می‌شود.

کلید واژگان
نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir