سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40111
تاریخ انتشار : 1402/04/04 09:24

حضور «گوستاو کلیمت» در بازار هنر با پرتره 80میلیون دلاری



«گوستاو کلیمت»‌، نقاش چیره‌دست اتریشی با پرتره‌ 80 میلیون دلاری در بازار هنر حضور خواهد داشت.

به گزارش تجسمی آنلاین، آخرین پرتره‌ای که «گوستاو کلیمت»‌، نقاش چیره‌دست اتریشی خلق کرد درحالی به‌زودی در بازار هنر ارائه می‌شود که قیمت تقریبی آن حدود ده‌ها میلیون دلار برآورد شده است.

آخرین پرتره‌ای که «گوستاو کلیمت» پیش از مرگ نقاشی کرده بود، هفته آینده با ارزش تقریبی ۸۰ میلیون دلار به حراج گذاشته می‌شود.

تابلو نقاشی «بانویی با بادبزن» (Dame mit Fächer) که پرتره زنی ناشناس را به تصویر می‌کشد، زمانی که «کلیمت»‌ در فوریه سال ۱۹۱۸ میلادی درگذشت، هنوز روی سه‌پایه کارگاه نقاشی این هنرمند بود.

این نقاشی گل سرسبد حراجی هنر مدرن و معاصر ساتبیز در بیست و هفتم ژوئن خواهد بود و کارشناسان ارزش تقریبی آن را حدود ۶۵ میلیون پوند(۸۰ میلیون دلار) برآورد کرده‌اند. به گفته مسوولان حراجی «ساتبیز» این ارزش‌گذاری نقاشی «بانویی با بادبزن»‌ را به ارزشمندترین نقاشی کلیمت تبدیل می‌کند که تاکنون در یکی از حراجی‌های اروپا ارائه شده است.

«هلنا نیومن»‌، رئیس آثار هنر امپرسیونیست و مدرن اروپا و جهان حراجی ساتبیز با اشاره به تصویر ققنوس،‌ نیلوفر آبی و سایر عناصر این نقاشی بیان کرد: «این نقاشی کلیمت را در اوج قدرت خلاقیت خود نشان می‌دهد و «کلیمت» در این نقاشی از تصاویر آسیایی استفاده می‌کند که شیفته آن‌ها بود. ارائه چنین پرتره‌ با کیفیتی از «کلیمت»‌ در یک حراجی به ندرت اتفاق میفتد.»

این تابلو نقاشی که آخرین‌بار در سال ۱۹۹۴ میلادی به فروش گذاشته شده بود، یکی از معدود پرتره‌های اثر «کلیمت» محسوب می‌شود که در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شوند.

در جریان حراجی پیش‌رو ساتبیز نقاشی «فضای داخلی در شب»‌ اثر «لوسین فروید»‌ با قیمت تقریبی ۸ الی ۱۲ میلیون پوند، یک خودنگاره کمیاب از «لئونور فینی»‌ با ارزش تقریبی ۴۰۰,۰۰۰ الی ۶۰۰,۰۰۰ پوند و یک سردیس برنزی اثر «آلبرتو جاکومتی» با قیمت تخمینی ۴ الی ۶ میلیون پوند نیز به مزایده گذاشته خواهند شد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir