سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40125
تاریخ انتشار : 1402/04/19 20:50

با لاترین میزان فروش حراج ساتبی لندن با 49 اثر از استادان قدیمی



49 اثر از استادان قدیمی ساتبی، 39.4 میلیون پوند (با کارمزد) به فروش رفت که بالاترین میزان فروش این حراجی در لندن از جولای 2019 بود.

به گزارش تجسمی آنلاین، حراج ۳۹.۴ میلیون پوندی استادان قدیمی ساتبیز در لندن برگزار شد و یک نقاشی قرن پانزدهمی با قیمت ۷.۹ میلیون پوند به عنوان گران‌ترین اثر فروخته شد و یک رکورد جدید نیز برای اثری از «ویلیام هوگارث» به ثبت رسید.

در عین حال حراجی آثار هنری استادان قدیمی ساتبیز در لندن در حالی برگزار شد که ۳۵ درصد ار آثار بدون خریدار باقی ماند.

این حراجی آثار هنری تاریخی که از قرن نوزدهم تا دوران باستان را شامل‌ می‌شد، حداقل روی کاغذ مهم‌ترین حراجی آثار اساتید قدیمی هنر از دوران همه‌گیری کرونا تا به امروز بود و شامل آثاری برجسته مانند اولین نقاشی بزرگ «ویلیام هوگارث» در ۵۰ سال گذشته در حراجی ساتبیز و یک شاهکار دست نخورده و فراموش شده از نقاش فلاندری قرن هفدهم «مایکل سویرتز» و اثر دوباره کشف شده از «فرا آنجلیکو» بود.

بر اساس اعلام خانه حراج ساتبیز، ۴۹ اثر از استادان قدیمی ساتبی، ۳۹.۴ میلیون پوند (با کارمزد) به فروش رفت که بالاترین میزان فروش این حراجی در لندن از جولای ۲۰۱۹ بود. با این وجود ۳۵ درصد از آثار هیچ خریداری پیدا نکردند و مجموع نهایی این حراجی فاصله زیادی با فروش ۵۶.۱ میلیون پوندی سال ۲۰۱۹ داشت.

«الکس بل» رئیس بخش استادان قدیمی ساتبیز در این زمینه گفت: «ما شاهد قیمت‌های بسیار بالا برای آثاری قوی هستیم. اما بازار کمی انتخابی و به قیمت بسیار حساس است.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که نرخ سود بالا و تورم باعث تردید بیشتر خریداران شده است.

ساتبی+لندن
 


تابلوی تاثیرگذار چند پیکره «پنطیکاست» اثر استاد پرتره‌های بارونچلی (نام مستعار یک هنرمند ناشناس قرن پانزدهمی) باارزش‌ترین اثر در میان این آثار بود که بین ۷ تا ۱۰ میلیون پوند براورد قیمت شده بود و در نهایت به مبلغ ۷.۹ میلیون پوند  فروخته شد.

تابلوی نقاشی «پنطیکاست» آخرین بار در سال ۲۰۱۰ در حراجی کریستیز ظاهر شده بود و به قیمت ۴.۲ میلیون پوند فروخته شد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir