سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40126
تاریخ انتشار : 1402/04/24 20:26

«de Brécy Tondo» پس از 40 سال تحقیق برای عموم به نمایش گذاشته می شود



تابلو نقاشی که با نام «de Brécy Tondo» اثر«رافائل»،‌ هنرمند بزرگ رنسانس پس از ۴۰ سال که موضوع تحقیق و بحث کارشناسان هنری بود ، برای عموم به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش تجسمی آنلاین،یکی از تابلوهای نقاشی که اخیرا به کارنامه «رافائل»،‌ هنرمند بزرگ رنسانس اضافه شده است، به‌زودی به عنوان اثر این هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود.

تابلو نقاشی مرموزی که چندی پیش از سوی کارشناسان به عنوان یکی از نقاشی‌های «رافائل» شناسایی شد برای نخستین‌بار به عنوان نقاشی این هنرمند در انگلستان برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

این تابلو نقاشی که با نام «de Brécy Tondo» شناخته می‌شود، به دلیل شباهتی که به نقاشی «مریم مقدس سیستین» اثر «رافائل» داشت، بیش از ۴۰ سال موضوع تحقیق و بحث کارشناسان هنری بود.

محققان این دو اثر هنری را با استفاده از سیستم تشخیص چهره مورد بررسی قرار داده‌اند. در نهایت بر اساس درصد بالای شباهت‌های بین دو چهره مریم مقدس مشخص شد که هر دو این آثار هنری را یک هنرمند خلق کرده است.

نقاشی «Tondo» به مدت دو ماه در شهر «برادفورد» به نمایش گذاشته خواهد شد. یکی از استادان دانشگاه «برادفورد» در جریان تحقیقاتی هویت این نقاشی را شناسایی کرد. این استاد دانشگاه یک مدل هوش مصنوعی را توسعه داده است که می‌تواند آثار استادان قدیم نقاشی را شناسایی کند.

در حالی که شباهت بین چهره‌ مریم مقدس در دو نقاشی ۹۷ درصد اعلام شده است، میزان شباهت چهره کودکی مسیح نیز ۸۹ درصد ارزیابی شده است. به این ترتیب شباهت ۷۵ درصدی یا بیشتر بین دو سوژه، یکسان بودن آن‌ها را تایید می‌کند.

به گفته محققان با اینکه در نگاه اول شباهت بسیار زیادی بین این دو نقاشی قابل مشاهده است،‌ اما کامپیوتر توانسته است این دو نقاشی را بسیار عمیق‌تر و از هزاران بُعد دیگر مورد بررسی قرار دهد.

«رافائل» در شهر ایتالیایی «اوربینو» متولد شد. او مادرش را وقتی هشت ساله بود از دست داد و پدرش نیز که نقاش دربار دوک‌های «اوربینو» بود نیز زمانی که «رافائل» ۱۱ ساله بود درگذشت. این پسربچه توسط دایی‌اش که یک کشیش بود بزرگ شد. او از همان دوران کودکی در کارگاه خانوادگی مشغول طراحی و نقاشی شد. «رافائل» به قدری بااستعداد بود که نخستین سفارشش را در سن ۱۷ سالگی دریافت کرد. از آن زمان به بعد،‌ «رافائل»‌ مدام در سفر بود و از شهری به شهر دیگر می‌رفت و سفارش قبول می‌کرد. او همچنین به عنوان معمار برجسته‌ شناحته می‌شد. طراحی کلیسای «سن پیترو» واقع در «واتیکان» یکی از آثار کارنامه معماری اوست.

این هنرمند همچنین یک کارگاه بزرگ را که احتمالا بزرگترین کارگاه در آن دوران محسوب می‌شد، با وجود ۵۰ شاگرد و دستیار اداره می‌کرد.

«رافائل» در نهایت در سال ۱۵۲۰ و در سن ۳۷ درگذشت.

کلید واژگان
نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir