سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40136
تاریخ انتشار : 1402/05/03 17:53

تعامل انسان و محیط در نمایشگاه «متن در تن»



درهم‌آمیختگی ما و محیطی که در آن زیست می‌کنیم، موضوع نمایشگاه «م/تن» است که از نام «متن در تن» برگرفته شده و مفهوم متن که در این عنوان، استتار شده، بیانگر تأثیرگذاری محیط اطراف بر جان و روح و تن آدمی است.

به گزارش تجسمی آنلاین، آوا گلی، برگزارکنندۀ این نمایشگاه به ایسنا گفت: عنوان نمایشگاه «م/تن» یا همان «متن در تن» است و موضوع آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه حول این مسئله است که بدن‌های ما نقش چیزهایی که ما با آن‌ها زندگی می‌کنیم را به خود می‌گیرند. آن‌ها مثل اندام‌های ما همراه با ما زیست و کار می‌کنند.

او با بیان اینکه هدفش از برگزاری نمایشگاه این بوده که نشان دهد انسان‌ها چطور و چگونه در اطراف خود حل و پخش می‌شوند، افزود: از اصطلاح «متن» در عنوان نمایشگاه قصد داشتم مفهوم یا محیطی که هر انسان در آن زندگی می‌کند را تداعی کنم. در آثار این نمایشگاه، متن زندگی ما و تأثیری که بر تن و خویشتنِ خویشمان می‌گذارد موردنظر من بوده است.

این هنرمند جوان که پیش از این نیز سابقه حضور در نمایشگاه‌های گروهی را داشته است، در خصوص تعداد و عناوین آثارش در نمایشگاه «م/تن» بیان کرد: ۱۲ اثر با عناوین «دختر و آفتابگردان»، «دختر و مربع‌های رنگی»، «پسر و خیال»، «مرد و تیپ»، «دختر و ترنج»، «دختر و رزها»، «پسر و ... »، «دختر و فضا»، «گنجشک و زن»، «دختر و فرش»، «زن و ماهی‌ها» و همچنین «دست و دست» در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
گلی با اشاره به اینکه سبک نقاشی‌های ارائه‌شده در نمایشگاه «م/تن» ترکیبی است، اما در کل پاپ آرت محسوب می‌شود، گفت: ابعاد آثار متفاوت است و کوچک‌ترین اثر با ابعاد ۳۰ سانتی‌متر و بزرگ‌ترین آن‌ها با طول ۶۰  و عرض ۴۰ سانتی‌متر ترسیم شده‌اند.

او با تأکید بر اینکه از کودکی به هنر علاقه‌مند بوده است و نقاشی را راهی برای نزدیک‌تر شدن به احساسات خود و دیگران می‌داند، افزود: بخش زیادی از آثار را در مهلت یک‌ساله‌ای ترسیم کردم که پس از اخذ دیپلم تا ورود به دانشگاه داشتم، و تعداد کمتری را در حین تحصیل در رشته روان‌شناسی، نقاشی کردم؛ درواقع این آثار منتخب آثاری است که در حدود ۴ سال بر آنان کار کرده‌ام.

او در پایان با اشاره به بیانیه نمایشگاهش اضافه کرد: در بیانیه این نمایشگاه اشاره کرده‌ام که بدن‌های ما نقش چیزهایی را می‌گیرد که با آن‌ها زندگی می‌کنیم. آن چیزها با ما زندگی می‌کنند و مثل اندام‌های ما کار می‌کنند. ما آن‌ها را زندگی می‌کنیم و آن‌ها ما را.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای نقاشی‌های نمایشگاه «م/تن» تا ۴ مردادماه ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ صبح و ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر به نگارخانه صفوی، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

کلید واژگان
نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir