سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40141
تاریخ انتشار : 1402/05/04 19:16

ایتالیا به دنبال بازگرداندن قانونی هفت اثر هنری لوور



مقامات دولت ایتالیا که بر اموال فرهنگی نظارت دارند، به دنبال بازگرداندن گروهی از هفت اثر باستانی نگهداری شده در موزه لوور هستند که گمان می‌رود غارت شده باشند.

به گزارش تجسمی آنلاین، مدیر موزه Laurence des Cars در بیانیه‌ای برای نشریه فرانسوی Le Monde بیان کرد که این گروه از مصنوعات توسط محققان بررسی می‌شود و موزه لوور چنین مواردی را با دقت و شفافیت مدیریت می‌کند.

این اقدام پس از ملاقات اولیه Des Cars در ماه فوریه با مقامات ایتالیایی از جمله وزیر فرهنگ ایتالیا Gennaro Sangiuliano انجام شد تا در مورد بازگشت احتمالی این آثار که شامل black amphora قرن پنجم و گلدان‌های یونانی مربوط به قرن‌های چهارم تا ششم قبل از میلاد می‌شد، بحث کنند.

برخی از اطلاعات به دست آمده توسط موزه بین سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۹۸، زمانی که استانداردها پیرامون تحقیقات ضعیف‌تر بود، به دلالان Giacomo Medici و Gianfranco Becchina بازمی‌گردد. این دو در سال ۲۰۰۵ به کلاهبرداری در رابطه با معاملات عتیقه محکوم شدند.

این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که از موزه‌های جامع غربی خواسته شده است تا مجموعه‌ها را برای مسائل مربوط به استرداد بررسی کنند.

پرونده‌های بازگرداندن به وطن اغلب اقدامات حقوقی پیچیده‌ای در فرانسه هستند، جایی که اشیاء هنری متعلق به مجموعه‌های نهادی دولتی از حذف بدون تأیید دولت محافظت می‌شوند.

در سپتامبر گذشته، وزارت فرهنگ ایتالیا فهرستی از آثار موجود در مجموعه موزه لوور را به عنوان بخشی از درخواست رسمی بازگشت به کشور ارائه کرد. این شامل یک krater قرن پنجم و یک سر Heracles از شهر باستانی Etruscan از Cerveteri بود.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir