سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40186
تاریخ انتشار : 1402/06/23 15:47

«ایندیانا جونز دنیای هنر» اثر «ون گوگ» را به موزه گرونینگنر بازگرداند



«آرتور برند» معروف به «ایندیانا جونز دنیای هنر» نقاشی معروف «باغ پرسوناز نوینن در بهار» اثر سال ۱۸۸۴ «ون گوگ» که در جریان قرنطینه‌های مربوط به کووید-۱۹ در یک سرقت شبانه از یک موزه ربوده شده بود، را به موزه گرونینگنر هلند بازگرداند.

به گزارش تجسمی آنلاین، «باغ پرسوناز نوینن در بهار» اثر «ون گوگ» سه سال پیش از موزه به سرقت رفته بود.

نقاشی معروف «باغ پرسوناز نوینن در بهار» اثر «ون گوگ» در سال ۱۸۸۴ که در جریان قرنطینه‌های مربوط به کووید-۱۹ در یک سرقت شبانه از یک موزه ربوده شده بود، توسط گارآگاه هلندی «آرتور برند» معروف به «ایندیانا جونز دنیای هنر» کشف شد.

ون+گوگ
 

«برند» که تاکنون آثار هنری زیادی را از دست سارقان بازیابی کرده می‌گوید پیدا کردن نقاشی رنگ روغن قرن نوزدهمی «ون گوگ» یکی از بهترین لحظات زندگی من بود.

موزه گرونینگنر هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما خبرهای خوب و باورنکردنی داریم. نقاشی «باغ بهار»... سه سال و نیم پس از سرقت به موزه بازگشته است». پلیس هلند نیز تایید کرد که نقاشی «باغ پارسوناژ»به ارزش ۳ تا ۶ میلیون یورو (۳.۲ تا ۶.۴ میلیون دلار) پیدا شده است.

این نقاشی در ۳۰ مارس ۲۰۲۰ از موزه سینگر لارن در نزدیکی آمستردام به سرقت رفت. در ویدیویی که پلیس منتشر کرد، یک مظنون در نیمه‌شب در حال شکستن در شیشه‌ای قبل از فرار با نقاشی زیر دست راستش نشان داده شد.

ون+گوگ
 

در آوریل ۲۰۲۱، پلیس مردی به نام «نیلز» را به دلیل سرقت دستگیر کرد که در این زمینه مجرم شناخته شد و به هشت سال زندان محکوم شد. «آرتور برند» گفته از منبعی مطمئن در دنیای تبهکاران و سارقان آثار هنری شننیده است که چه کسی نقاشی« ون‌گوگ» را از «نیلز» خریده است.

«برند» می‌گوید این فرد در رسانه‌های هلندی به نام «پیتر روی کی» شناسایی شد که در حال حاضر به دلیل یک پرونده جداگانه مربوط به واردات و صادرات گسترده کوکائین در پشت میله‌های زندان است. وی قصد داشته از این تابلوی معروف به عنوان وثیقه برای کاهش مجازات خود استفاده کند. اما محل اختفای این نقاشی تا دو هفته پیش که مردی ناشناس با «برند» تماس گرفت و گفت که می‌خواهد آن را برگرداند، همچنان یک معما باقی مانده بود.

ون+گوگ
 

پس از مدتی مذاکره، «برند» مردی را که «هیچ ربطی به دزدی نداشت» را متقاعد کرد که این شاهکار را پس بدهد و در نهایت در عملیاتی که با هماهنگی نزدیک با پلیس هلند انجام شد، نقاشی پس گرفته شد.

«آرتور برند» معروف به ایندیانا جونز دنیای هنر، پیش از این بازیابی سایر هنرهای معروف سرقت شده از جمله مجسمه‌های برنزی اسب‌های هیتلر، نقاشی پیکاسو و حلقه‌ای که زمانی متعلق به اسکار وایلد بوده را نیز در کارنامه دارد.

نقاشی «باغ پرسوناژ» که از اوایل زندگی حرفه‌ای «ون‌گوگ» قبل از شروع نقاشی‌های پست امپرسیونیستی این هنرمند از جمله «گل‌های آفتابگردان» خلق شده،  به مدیر موزه گرونینگر بازگردانده شد و از آنجا به موزه سینگر کارن امانت داده شد.

ون+گوگ
 

این اثر هنری باغ معبد در نوینن، شهر کوچک هلندی که والدین ون‌گوگ در آن زندگی می‌کردند را به تصویر می‌کشد.

موزه گرونینگر همچینن اعلام کرد که این نقاشی آسیب دیده است، اما ـ در نگاه اول ـ وضعیت خوبی دارد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir