سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40191
تاریخ انتشار : 1402/07/04 08:10

حضورهنرمندان ایرانی در دبی، پرفروش‌ترین هنرمندسال، آغاز به کار آرتیبیشن و چند رویداد هنری دیگر



رویدادهای هنری هفته آغازین مهر ماه را می توان از برگزاری دو نمایشگاه هنری با نمایش آثاری از هنرمندان ایرانی در دبی تا آرتیستی که عنوان پرفروش ترین هنرمند سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داد دانست.

به گزارش تجسمی آنلاین، دو نمایشگاه از هنرمندان ایرانی در دبی برگزار خواهد شد. نخستین نمایشگاه را مرکز هنرهای جمیل از نهادهای هنری معتبر خاورمیانه در شعبه دبی میزبانی کرده است. این نمایش  که نگار عظیمی و سهراب محبی کیوریتوری آن را بر عهده دارند از میان آثار کلکسیون شخصی فریدون آو به نمایش درآمده است و آثار ۳۶ هنرمند ایرانی و یک یونانی در آن ارائه خواهد شد. این نمایشگاه به مدت هفت ماه تا چهارم فروردین ۱۴۰۳، ۲۳ مارس ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

آو
 

این نمایشگاه هفتم مهر، ۲۹ سپتامبر با حضور مدعوین افتتاح و از روز دوم نمایشگاه، عموم علاقه‌مندان هنرهای تجسمی می‌توانند از این رویداد بازدید کنند.

دو کیوریتور این نمایشگاه گزیده‌ای از مجموعه لعل، که شماری از آثار هنری چهار نسل تجسمی ایران در آن نگهداری می‌شود را برای ارائه در پنجاه و هشتمین دوره اینترنشنال کارنگی پتسبورگ نیز انتخاب کرده‌اند. 

آو
 

در نمایشگاه دیگر اما گزیده‌ای از آثار هنری نقاشی، کلاژ و مجسمه اثر فریدون آو به نمایش گذاشته خواهد شد. کیوریتوری این نمایشگاه را نیز خودش به عهده دارد و در این نمایشگاه آثار خلق شده چهار دهه اخیر خود را به نمایش گذاشته است. گالری دستان برگزارکننده این نمایشگاه در گالری IVDE در السرکال اونیو دبی است. این نمایشگاه هشتم مهرماه، ۳۰ سپتامبر افتتاح شده و تا پایان اکتبر دایر خواهد بود.

آو
 

آثار این هنرمند در موزه‌های دنیا چون موزه‌ بریتانیا (لندن)، موزه‌ متروپولیتن (نیویورک)، موزه‌ هنر لس‌آنجلس، مرکز ژرژ پمپیدو (پاریس)، بنیاد سای تومبلی و موزه‌ هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود.


**رکورد زنی فروش 
کسی نامش را نمی‌شناسد،‌ چه برسد به اینکه نقاشی‌هایش را تشخیص دهند،‌ اما به گفته کارشناسان، «ابودیا» هنرمند پرفروش سال ۲۰۲۲ بوده است.

ابودیا
 

با در نظر گرفتن تعداد آثار هنری که در سال ۲۰۲۲ فروخته شده است،‌ «ابودیا»‌ هنرمند ساحل عاجی نه چندان مشهور به یک هنرمند پرفروش تبدیل شد و متخصصان بازار هنر را شگفت‌زده کرد.

«ابودیا»‌ که یک هنرمند ساحل عاجی است، آثار هنری خود را با الهام از فرهنگ کشور خود خلق می‌کند در صدر فهرست «۱۰۰ هنرمند هیسکاکس» قرار گرفت. این فهرست جدید،‌ ترندهای اصلی در هنر معاصر را بررسی می‌کند.

آثار هنری «ابودیا»‌ تحت تاثیر گرافیتی‌های «آبیجان» و حکاکی‌های چوبی سنتی غرب آفریقا خلق شده‌اند و با آثار هنری «ژان میشل باسکیا»‌ مقایسه می‌شوند که خود به دلیل نقاشی‌های شبیه به گرافیتی به شهرت رسید.

از زمان جنگ داخلی ساحل عاج در سال ۲۰۱۱،‌ آثار هنری «ابودیا» انعکاسی از آسیب‌های روحی ناشی از بی‌رحمی انسان‌ها بر انسان‌های دیگر بوده‌اند و جمجمه و سربازان را به تصویر می‌کشند.

بر اساس این فهرست جدید هنرمندان پرفروش،‌ درمجموع ۷۵ اثر «ابودیا»‌ به فروش رسیده است و پس از آن «دیمن هرست» هنرمند مطرح بریتانیایی با ۷۳ اثر در رتبه بعدی قرار دارد.

همچنین قیمت آثار هنری «ابودیا»‌ از چند هزار پوند در یک دهه اخیر به قیمت‌های ۶ رقمی رسیده است. حراجی «کریستیز»‌ در لندن یکی از نقاشی‌های بدون عنوان این هنرمند را در سال گذشته ۵۰۴,۰۰۰ پوند رسیده است.


**فراخوان رویداد هنر مدرن و معاصر جنوآ در ایتالیا 
رویداد نمایشگاهی هنر مدرن و معاصر جنوآ برگزار خواهد شد و مهلت تحویل آثار تا پایان دی ماه ۱۴۰۲خواهد بود.

آرتفر+جنوا
 

نمایشگاه هنر مدرن و معاصر جنوآ، ایتالیا ۲۰۲۴ یک نمایشگاه و یک رویداد بین المللی است که هر ساله به مدت چهار روز در شهر بندری جنوآ در شمال غرب ایتالیا برگزار می‌شود. این نمایشگاه در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی این شهر که در مجاورت دریای مدیترانه قرار گرفته و Fiera de arte نام دارد، برگزار خواهد شد. 

این نمایشگاه با شرکت بیش از  ۱۵۰۰۰ اثر در  فضایی به وسعت ۲۸۰۰۰ متر مربع، با شرکت بیش از ۳۰۰ غرفه‌دار از سراسر دنیا که شامل گالری ها، کولکتورها، آرت دیلرها و موسسات هنری برپا خواهد شد. 

آرتفر+جنوا
 

گفته شده که این نمایشگاه در مجاورت دریای مدیترانه هم مرز با فرانسه، یکی از بازارهای مهم هنر در اروپا محسوب شده و به صورت میانگین، ۲۶۰۰۰ بازدیدکننده در یکی از مناطق نمایشگاهی بین المللی اروپا دارد.

در رویداد Art Genova هنرمندان مطرح و نوظهور آثار خود را به نمایش گذاشته و استعدادهای نوظهور نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

در این نمایشگاه هنرمندان بالای ۱۸ سال می‌توانند شرکت کنند. آثار پس از ارسال توسط کارشناسان هنری We Gallery انتخاب شده و به هنرمند اعلام خواهد شد.

آرتفر+جنوا
 

نمایشگاه هنر مدرن و معاصر جنوآ، ایتالیا از ۲۷ تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و مهلت تحویل آثار آن تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ خواهد بود. ثبت نام در هنر مدرن و معاصر جنوآ نیز از ۱۹ تا ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲ برقرار خواهد بود. 

هنرمندان می‌توانند با یک اثر و یا بیشتر با مشخصات زیر در این رویداد شرکت کنند. آثار هنرمندان باید در زمینه‌های نقاشی، عکاسی، کالیگرافی و… در مجموع آثاری باید که قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد. 

آثار بدون قاب برروی شاسی و یا بوم غیر دیپ در سه سایز ۳۰در۴۰ سانتیمتر، ۵۰در۵۰ سانتیمتر و ۵۰در۷۰ سانتیمتر پذیرفته خواهد شد و آثار حجمی نیز تا سایز ۵۰ سانتیمتر به ارتفاع ۳۰ سانتیمتر عرض و زیر ۳ کیلو گرم پذیرفته می‌شود.

هزینه‌های شرکت در این نمایشگاه شامل شرکت اثر در نمایشگاه، حمل و نقل اثر به صورت رفت و برگشت، گواهی شرکت در نمایشگاه، بیمه و مالیات خواهد بود که پس از بررسی کارشناسان هنری We Gallery  در صورت پذیرش آثار به هنر مند اعلام خواهد شد.

در صورت فروش اثر نیز ۲۰ درصد از فروش سهم برگزار کننده و ۸۰ درصد سهم آرتیست خواهد شد.

**آغاز به کار گالری آرتیبیشن در محل جدید 
گالری آرتیبیشن با نقل مکان به محل جدید خود با نمایشگاهی به عنوان کلکسیونر از جمعه هفتم مهر ماه آغاز به کار خواهد کرد .

آرتیبیشن
 


موسسه آرتهال این نمایشگاه را از روز جمعه هفتم مهر ماه و در آدرس خیابان ولی عصر، بالاتر از پارک وی، روبروی بانک صنعت و معدن پلاک ۲۷۹۸ به نمایش خواهد گذاشت.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir