سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40201
تاریخ انتشار : 1402/07/09 14:05

نظراستاد نقاشی در مورد نمایشگاه این روزهای گالری سهراب



یعقوب عمامه پیچ استاد نقاشی نظرات خود را در مورد نمایشگاه مرتضی اسدی که این روزها در گالری سهراب برقرار است بیان کرد.

به گزارش تجسمی آنلاین، عمامه پیچ با تاکید برصراحت بیانی، رفتاری، اخلاقی و کاری مرتضی اسدی که شاگردش نیزبوده گفت: در آثارش از رنگ‌های متنوع استفاده می‌کند و تقسیم کادر به سطوح متعدد، ویژگی آثار اوست.

مرتضی+اسدی
 

از روز جمعه (هفتم مردادماه)، نمایشگاه مرتضی اسدی ـ نقاش ـ در نگارخانه سهراب برپا و ۲۵ اثر از این هنرمند به نمایش گذاشته شد؛ در مراسم افتتاحیه هنرمندان دیگری چون علی خسروی، منوچر پیروزان، کوروش قاضی مراد، جاوید رمضانی، مهرداد فلاح و ... نیز حضور پیدا کرده بودند و در میان آنان یعقوب عمامه‌پیچ ـ نقاش ـ نیز حضور داشت. 

مرتضی اسدی آبرنگ، رنگ و کمپوزیسیون را از عمامه پیچ آموخته و آموزه‌هایش در زمینه نقاشی طبیعت را مدیون آموزگار خود دانسته‌ است. 

مرتضی+اسدی
 


به همین بهانه یعقوب عمامه‌پیچ درباره نمایشگاه مرتضی اسدی با ایسنا به گفت‌وگو پرداخت. او در ابتدا به این اشاره کرد که کارهای نمایشگاه «با طبیعت آغاز شده‌ام...» را تا قبل از برپایی این نمایشگاه، از نزدیک ندیده بود و برای اولین بار است این آثار را مشاهده می‌کند. این نقاش درباره سابقه آشنایی خود با مرتضی اسدی گفت: سال ۵۸ که از فرانسه به ایران برگشتم، به مدت ۱۰ سال به همراه شماری از هنرمندان جوان به نقاشی در دل طبیعت پرداختیم. جست و گریخته پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها در ارتفاعات البرز از درکه، دربند و گلابدره تا نزدیکی‌های جاده دماوند در دل طبیعت آبرنگ کار می‌کردیم. من در دانشگاه تدریس می‌کردم و آقای اسدی نیز دانشجو بود. بعد از اتمام دانشکده در جریان فعالیت‌های ایشان بودم و اکثر نمایشگاه‌هایشان را هم تعقیب می‌کردم. همیشه یک ویژگی مهم ایشان صراحت در کارشان بوده است.

مرتضی+اسدی
 


از دیدگاه عمامه‌پیچ، اسدی در آثارش از رنگ‌های متنوع استفاده می‌کند و تقسیم کادر به سطوح متعدد، ویژگی آثار اوست. او معتقد است این ویژگی‌ها در آثار نمایشگاه جدید اسدی نیز به چشم می‌خورد.

این نقاش پیشکسوت درباره اینکه آیا فضای کارهای اسدی به سمت مینیمالیسم قدم برداشته است یا خیر گفت: من این طور نگاه نمی‌کنم. این آثار یک مقدار مایه منظره دارد و رنگ‌هایش زیبا است. ایشان نمایشگاهی در گالری آریا گذاشت که تجربیات مختلفی را در آن نمایشگاه شاهد بودیم و تابلو با تابلو فرق می‌کرد و خیلی جالب بود. رگه‌هایی از کوبیسم در آن کارها دیده می‌شد. چندین بار به ایشان گفتم یکی از همان مجموعه را دنبال کن، ولی این کار را نکرد.

عمامه پیچ در ادامه با اشاره به این که در آثار نمایشگاه اسدی، همچنان مایه‌هایی از کوبیسم مشاهده می‌شود، گفت: به نظرم مهم، همان صراحت ایشان در این کارهاست. در آن کارهای قدیمی صراحت وجود نداشت؛ هر چند تجربیات خوبی بودند و تاکید کردم یکی از آن دوره‌ها را تعقیب کند ولی آن کارها را ادامه نداد.

او در پایان نیز تاکید کرد: تغییرات این هنرمند، در جهت قوت و زیبایی رنگ‌ها است و حالتی دکوراتیو دارد. او اما صراحت بیان دارد، چه در رفتار و اخلاق و چه در کارش!

مرتضی+اسدی
 

بازدید از نمایشگاه نقاشی‌های مرتضی اسدی با عنوان «با طبیعت آغاز شده‌ام...» تا ۱۹ مهر، در نگارخانه سهراب ادامه خواهد داشت. 

برای بازدید از این نمایشگاه باید به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ کرد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir