سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40203
تاریخ انتشار : 1402/07/10 11:15

عنوان برترطراحی پوستر«مقدس و تایپوگرافی»به هنرمند چهار محالی رسید



هنرمند چهارمحالی با شرکت در مسابقه طراحی پوستر روز تایپو گرافی سال 2023 با عنوان «مقدس و تایپوگرافی» موفق به کسب عنوان نخست شد .

به گزارش تجسمی آنلاین، قاسم رشیدی ده صحرایی هنرمند استان چهارمحال و بختیاری برنده مسابقه طراحی پوستر روز تایپوگرافی ۲۰۲۳ برای عنوان «مقدس و تایپوگرافی» شد.

رئیس حوزه هنری استان گفت :رقابت جهانی تایپوگرافی هندوستان، با محوریت حروف نگاری و با تمرکز بر مقوله‌ی تایپ دیزاین نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی در هندوستان برگزار می‌شود.

احسان قائدی افزود :یازده ایرانی در میان لیست برندگان مسابقه طراحی پوستر روز تایپوگرافی ۲۰۲۳ برای عنوان «مقدس و تایپوگرافی» حضور دارند که قاسم قاسم رشیدی ده صحرایی هنرمند چهارمحال و بختیاری نیز در بین آنها است.

وی ادامه داد :ده صحرایی با تکیه بر مقوله تقدّس، واژه‌ی مقدس با قلم شاخص نستعلیق طرح خود را ارائه داده و سعی داشته تا با فرم حروف، نقوش ایجاد شده در محدوده و انتهای واژه و رنگ‌های متناسب، این مفهوم را به خوبی القاء کند.

رئیس حوزه هنری استان گفت :در طرح این هنرمند چهارمحال و بختیاری معکوس بودن دیزاین حروف، دلیل بر نگاه به پاکی و قداست، از هر زاویه و حیث در زندگی را در پس زمینه‌ی روشن القا می کند.

قائدی گفت :برندگان این رویداد هنری حق شرکت رایگان با هزینه‌های سفر در «سمینار و کارگاه تایپوگرافی» را که از ۲۶ تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ در گروه هنرهای کاربردی، دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هندو Banaras، بنارس (BHU Varanasi)، هند برگزار می‌شود دارند.

گفتنی است، قاسم رشیدی ده صحرایی هنرمند جوان چهارمحال و بختیاری کارشناس ارشد ارتباط تصویری است و اکنون دبیر آموزش و پرورش در استان چهارمحال و بختیاری است. رشیدی تاکنون در جشنواره‌های بین المللی بسیاری شرکت داشته و جایزه‌های مختلفی چون چهاردمین دوسالانه بین المللی زنبور طالیی روسیه، برگزیده بخش لوگوتایپ جشنواره بین المللی روز تایپوگرافی ۲۰۱۹ هندوستان، برگزیده دومین جشنواره بین المللی پوستر رگی جامائیکا- کینگستون۲۰ و غیره را از آن خود کرده است. این هنرمند جوان نمایشگاه‌های بسیاری را نیز به صورت گروهی در ایران و دیگر کشور ها داشته است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir