سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40232
تاریخ انتشار : 1402/07/23 19:00

نادر ترکمن درگذشت



نادر ترکمن، هنرمندی که نقاشی هایش تداعی کننده سفری دور و دراز در کهن الگوها بود، در پی یک دوره بیماری در تهران درگذشت.

به گزارش تجسمی آنلاین، پیکر زنده‌یاد ترکمن ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ تشییع و در قطعه ۹۶ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود. 

همچنین مراسم ترحیم این هنرمند فقید، روز چهارشنبه (۲۶ مهر ماه) از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در مجتمع سامان به نشانی تهران، خیابان شیراز برگزار می‌شود. 

نادر+ترکمن
 

زنده‌یاد ترکمن متولد ۱۳۴۰ در تهران، تحصیلات مقدماتی خود را در هنرستان هنرهای زیبای تهران (۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷) گذراند و تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه ایالتی نبراسکا (۱۳۵۹ تا ۱۳۶۴ ) به اتمام رساند.

این هنرمند اولین نمایشگاه انفرادی خود را سال ۱۳۷۴ در گالری گلستان برگزار کرد و پس از آن، در سال ۱۳۷۶ دومین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری منصوره حسینی روی دیوار برد.

نادر+ترکمن
 

آخرین نمایشگاه این هنرمند نیز سال ۱۳۹۶ در گالری سهراب برگزار شد. او همچنین آثار خود را، در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری در واشینگتن و تهران به نمایش گذاشت.

ترکمن در زندگی خود همواره در پی کشف ایده‌ها و معناهای تازه بود و این خصلت را از طریق جستجوی عینی در  ناخودآگاه پی می‌گرفت.

نادر+ترکمن
 


خودش می‌گفت در نقاشی‌هایش سعی کرده از «پایان‌های متقارن» فاصله بگیرد؛ با این حال بر این باور بود که در  هندسه، یک نیروی متقارن ذاتی وجود دارد که مبارزه با آن دشوار است.

تجسمی آنلاین این ضایعه غم انگیز را به خانواده هنر و مدیریت گالری سهراب تسلیت می گوید.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir