سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40243
تاریخ انتشار : 1402/07/29 11:16

میزبانی اصفهانیها از برگزیدگان پنجمین دوسالانه ملی خوشنویسی «هل اتی»



برگزیدگان پنجمین دوسالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» مهمان پردیس حوزه هنری اصفهان هستند.

به گزارش تجسمی آنلاین، آثار برگزیدگان پنجمین دوسالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» کاشان هم‌زمان با هفته خوشنویسی در پردیس حوزه هنری اصفهان به نمایش همگانی گذاشته شده است.

رئیس انجمن خوشنویسان کاشان گفت: آثار برگزیدگان پنجمین دوسالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» کاشان هم‌زمان باهفته خوشنویسی در پردیس حوزه هنری اصفهان به نمایش همگانی گذاشته شده است.

احمد خوش‌حساب نوش‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشنویسی هنر فرم‌دادن و چیدمان درست حروف در کنار یکدیگر است که با عنوان «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران» در شانزدهمین جلسه کمیته بین‌دولتی حفاظت از میراث‌فرهنگی ناملموس یونسکو در آذر ۱۴۰۰ به ثبت رسید.

وی افزود: هنر خوشنویسی یکی از میراث غنی ایرانی است که با ترویج آن می‌توان فرهنگ ایرانی و اسلامی را بارور کرده و به نسل‌های آینده منتقل کرد و برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها فرصتی برای جلب توجه همگانی است.

خوش‌حساب تصریح کرد: خوشنویسی، هنر کهن ایرانی است که نقش مؤثری در ترویج مفاهیم و آموزه‌های والای انسانی و معنوی در طول عصرها و دوره‌های تاریخ ایران و کشورهای همسایه ما داشته و چراغی پرفروغ و میراثی ارزشمند تمدن ایرانی است که ما به‌عنوان بهره‌مندان از این میراث جاودان باید برای حفظ و پاسداشت آن تلاش کنیم.

رئیس انجمن خوشنویسان کاشان تأکید کرد: شرایط دوران کنونی به‌صورتی است که اشتغال مردم زیاد شده و کمتر به گنجینه‌های بزرگ مثل دیوان شاعران و کتاب‌های ادبی توجه می‌کنند، بنابراین با برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های آثار خوشنویسان این فرصت را فراهم کنیم که چکیده این گنجینه غنی به مردم به خصوص نسل جوان معرفی شود.

وی افزود: اصفهان، پایتخت هنر و فرهنگ ایران است و جایگاه برجسته‌ای در هنر خوشنویسی نیز دارد و استانی شایسته برای برگزاری رویدادهای بزرگ هنری است و نمایش آثار برگزیدگان جشنواره «هل اتی» کاشان در شهر اصفهان، به نوعی تکمیل این اتفاق ملی است.

خوش‌حساب گفت: نمایشگاه خوشنویسی اصفهان با آثاری از حامد فقیهی، مصطفی عابدینی، مهران قاسمی و حکیمه پوریزدان‌پرست، وحید تک و حمیدرضا کریمی در رشته نستعلیق، زهرا عظیمی، مجتبی رحم‌دار، مهدی حاتمی، ایمان وکیلی و مهران رحیمی، خانم ارزن دریانی از قم و محمد جعفری در رشته خط شکسته نستعلیق، سحر فرید، علیرضا یوسفی و امیر پژمان و علی حدادی در رشته نسخ و مجید جدیدی، سعید رابحی و ستار ولی‌نژاد و نظیر کوثری در رشته ثلث برپا شده است.

رئیس انجمن خوشنویسان کاشان افزود: آثاری از حنانه ادبی، خوشنویس هفت ساله، ریحانه ادبی هنرمند ۱۱ ساله و مهران قاسمی خوشنویس ۱۶ ساله که در جشنواره هل اتی کاشان، صاحب رتبه شدند در نمایشگاه اصفهان به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه آثار برگزیدگان دوسالانه ملی «هل اتی» کاشان از ۲۷ مهر تا ۳ آبان در گالری نقش خانه پردیس حوزه هنری اصفهان از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برپا خواهد بود.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir