سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 41293
تاریخ انتشار : 1402/08/20 08:36

فروش 139 میلیون دلاری «زنی با یک ساعت» در ساتبیز



«زنی با یک ساعت» یکی از شاهکارهای پابلو پیکاسو در حراج ساتبیز به قیمت 139.3 میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش تجسمی آنلاین، تابلوی «زنی با یک ساعت» پیکاسو چهارشنبه شب در حراجی ساتبیز در نیویورک به قیمت ۱۳۹.۳ میلیون دلار به فروش رسید و پس از تابلوی زن الجزایری این هنرمند که در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۲۲۱.۴ میلیون دلار به فروش رسید، درجایگاه دوم گران‌ترین شاهکارهای پیکاسو قرار گرفت.

پابلو+پیکاسو
 

ارزش این تابلو نقاشی پیش از حراج حدود ۱۲۰ میلیون دلار تخمین زده شده بود. پابلو پیکاسو، نقاش اسپانیایی در این تابلو در سال ۱۹۳۲ ماری ترس والتر، نقاش فرانسوی را به تصویر کشیده است.

گفته می شود خانم ماری معشوق پنهانی و همیشگی جناب پیکاسو بوده است.

اما راز ناگفته دوم پشت این اثر را معاون حراج خانه ساتبیز اشاره می کند : علاقه جناب آقای پابلو پیکاسو به ساعت.

سیمون شاو، نایب رئیس هنرهای زیبای جهانی ساتبی به رسانه ها گفته است: «پیکاسو هنرمندی پرشور ، سرزنده و سراسر اشتیاق به بسیاری از چیزها بود، اما اشتیاق خاص پیکاسو به ساعت چیزی است که به طور کلی درباره آن کمتر سخن گفته شده است. پیکاسو ، مردی فوق‌العاده شیک بود، به هویت طنزآمیز خود علاقه‌مند بود و در زمینه ساعت‌ها خبره بود. حتی عکس‌های او که ساعت‌هایش را بر تن دارد، برای کلکسیونرهای ساعت ارزشمند است.

او افزود: نقاشی معشوق مخفی پیکاسو، ماری ترز والتر، در طول «سال شگفت‌انگیز» انفجاری این هنرمند یعنی سال ۱۹۳۲ خلق شد، زمانی که او برای اولین بار در مقیاس بزرگ خود در پاریس در سن ۵۰ سالگی آماده می‌شد و بسیار مورد توجه مجموعه‌داران قرار داشت.

پابلو+پیکاسو
 

این پرتره در سال ۱۹۶۸ توسط خانم امیلی فیشر لاندو، یکی از بزرگترین کلکسیونرهای هنری قرن بیستم خریداری شد. او آن را بالای مانتو در اتاق نشیمن آپارتمانش در نیویورک آویزان کرد. تا زمانی که او در سن ۱۰۲ سالگی درگذشت، اوایل امسال، مجموعه هنری او می توانست چندین موزه را پر کند. او تقریباً ۴۰۰ اثر را در سال ۲۰۱۰ به موزه هنر آمریکایی ویتنی، جایی که مدت‌ها متولی آن بود، اهدا کرد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir