سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 41317
تاریخ انتشار : 1402/09/02 14:05

دعوت "ترد لاین" گالری برای دیدن آثار فرهاد مشیری در آرت فر ابوظبی



ترد لاین آرت گالری (The Third Line Gallery) علاقمندان به هنرهای تجسمی را برای دیدن آثار فرهاد مشیری در آرت فر ابوظبی دعوت کرد.

به گزارش تجسمی آنلاین، (The Third Line Gallery) در پستی اینستاگرانی از علاقمندان هنرهای تجسمی برای دیدن نمایش انفرادی نقاشی های جدید فرهاد مشیری فراخوان داد.
دیدن آثار در این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

 

فرهاد مشیری، در سال ۱۳۴۲ در شیراز به دنیا آمد. پدرش مالک چند سینما در شیراز بود و او از نوجوانی به سینما و هنر علاقه‌مند شد. 

فرهاد+مشیری
 


مشیری در سال ۱۳۵۸ به ایالات متحده رفته و در حومه لس‌آنجلس ساکن شد. وی در آنجا تحصیلات مقدماتی را به پایان برد و در سال ۱۳۶۰ در انستیتوی هنر کالیفرنیا مشغول به تحصیل شد. 

فرهاد+مشیری
 


او پس از ۱۲ سال اقامت در ایالات متحده، در سال ۱۳۶۸ به ایران بازگشت و از آن پس به کار تهیه و تولید فیلم‌های انیمیشن کامپیوتری و کتاب برای کودکان به سفارش سازمان یونیسف پرداخت. او با همسرش شیرین علی آبادی در لواسان زندگی و کار می‌کند.

فرهاد+مشیری
 

فرهاد مشیری، در سال ۱۳۷۸ با الهام از خم‌ها و کوزه‌های سفالینی که در شیراز دیده بود، یک سلسله نقاشی کشید که بعدها به نقاشی‌های کوزه معروف شدند. این آثار، نقاشی‌هایی مینی‌مال از کوزه‌های سفالین در بوم‌های بزرگ، تخت و با پس‌زمینه‌هایی تک‌رنگ بودند که به روی نقش سطح کوزه‌ها، کلمات یا عباراتی ساده چون عشق، گذشته، گذشته است یا فقط من در قالب خطاطی و خوشنویسی ایرانی، با مرکب و رنگ و حروف درشت حک شده بود. 
این آثار خیلی زود مورد توجه هنر دوستان و منتقدان هنر قرار گرفت. نمونه دیگر استفاده مشیری از شمایل‌های جهانی را می‌توان در قالیچه پرنده (۱۳۸۶) یافت که با قیمت بی‌سابقه‌ای در حراجی کریستی به فروش رفت. همچنین در سال ۱۳۹۲، تابلوی باغ مخفی او، در یک حراجی در شهر دوبی به قیمت ۹۸۷٬۷۵۰ دلار به فروش رفت.

فرهاد+مشیری
 

علاقه مشیری به کیچ و پاپ آرت در کارهای او قابل مشاهده است. منشا بسیاری از المان‌های بصری مورد استفاده‌ی مشیری را کارتون‌ها، فیلم‌ها، کمیک استریپ‌ها، کتاب‌های کودکان و آگهی‌های تبلیغاتی تشکیل می‌دهند و استفاده کردن این هنرمند از عباراتی از شعرهای کلاسیک، سریال‌های آبکی و آهنگ‌های پاپ مرز میان هنر و کلیشه را در آثار او کمرنگ کرده است. 

فرهاد+مشیری

مشیری با انتخاب تصاویری با منشأ دوپهلو که هم به فرهنگ عامه‌ی ایرانی و هم امریکایی اشاره دارد در واقع نگاه پیچیده‌ای به این موضوع دارد که ما چگونه هویت فرهنگی خودمان را تعریف می‌کنیم

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir