سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 41326
تاریخ انتشار : 1402/09/07 16:25

نمایش شاهکارهایی از «ون‌گوگ»، «پیکاسو» و «گوگن»



یکی از نقاشی‌های «ون‌گوگ» که در مقطعی از تاریخ ربوده شده است و به ندرت به نمایش گذاشته می‌شود در یک نمایشگاه جدید به همراه شاهکارهایی از «پیکاسو» و «گوگن»‌ به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش تجسمی آنلاین، سه نقاشی اثر«ون‌گوگ»‌، «پل گوگن»‌ و «پیکاسو» در ساعات اولیه روز بیست و هفتم آوریل سال ۲۰۰۳ از «گالری ویتوورث» واقع در «منچستر» ربوده شدند. یک روز بعد از سرقت، این آثار هنری در یک سرویس بهداشتی عمومی یک پارک کوچک پیدا شد. بیست سال از این سرقت گذشته است و هنوز هیچکسی برای این پرونده متهم نشده است.

سارق یا سارقان این نقاشی‌های آبرنگ آسیب‌پذیر را شب‌هنگام از قاب‌هایشان جدا کردند، سپس آن‌ها را لوله کردند و با خود بردند.

ون+گوگ
 

این نقاشی‌ها «دژ پاریس با خانه‌ها»(تابستان ۱۸۸۷) اثر «ون‌گوگ»، «منظره تاهیتی»(۱۸۹۱ تا ۱۸۹۳)  اثر «پل گوگن»‌ و «فقر»(۱۹۰۳) اثر «پابلو پیکاسو» بودند.

پلیس گزارش داد که سارقان از سیستم امنیتی گالری عبور کردند و این فرضیه مطرح شد که فردی از داخل گالری در این سرقت دست داشته است. در آن زمان به همراه نقاشی‌های پیداشده یادداشتی با این متن قرار داشت: «هدف نه سرقت، بلکه در مرکز توجه قرار دادن امنیت اسفناک گالری بود.»

همانطور که انتظار می‌رفت، نقاشی «ون‌گوگ» در جریان این سرقت متحمل آسیب شد. یک پارگی ۱۲ سانتی‌متری در سمت راست نقاشی به وجود آمد. خوشبختانه این آسیب غیرقابل جبران نبود. این نقاشی چند ماه پس از سرقت مرمت شد و اکنون اثرات پارگی بدون چشم مسلح غیرقابل مشاهده است.

با اینکه این نقاشی به ندرت به نمایش گذاشته می‌شود،‌ اکنون در نمایشگاه «امپرسیونیست‌ها روی کاغذ»‌ واقع در «آکادمی سلطنتی هنر لندن»‌ تا دهم مارس ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا این سرقت توسط شخصی انجام شده است که واقعاً می‌خواست توجه را به نقاط ضعف امنیتی جلب کند یا اینکه سارقان به سرعت متوجه شدند که فروش این نقاشی‌ها دشوار است. حتی ممکن است عذاب وجدان گرفته باشند. علت هر چه که بود، امنیت بلافاصله در «گالری ویتوورث»‌ ارتقاء یافت. امنیت گالری با توجه به مجموعه هنری ارزشمندی که در آن وجود دارد،‌ اکنون با امنیت موزه‌های ملی برابر است.

«دژ پاریس با خانه‌ها»‌ نمایی از حومه شمالی پایتخت فرانسه را به تصویر می‌کشد. آسمان این نقاشی که در بخش‌هایی تیره و در نقاطی دیگر روشن است،‌ یادآور آسمان برخی از منظره‌های تاثیرگذاری که «ون‌گوگ» یک یا دو سال بعد در همین منطقه خلق کرد.

در سال ۱۹۲۶،‌ مالک یک شرکت پنبه در «منچستر»‌ این نقاشی آبرنگ را به قیمت ۱۵۷ پوند خرید و آن را بلافاصله به «ویتوورث» اهدا کرد. زمانی که این نقاشی در سال ۱۹۶۲ به یک نمایشگاه در آکادمی سلطنتی امانت داده شد به مبلغ ۷۵۰۰ پوند بیمه شد. ارزش کنونی این نقاشی به طور دقیق مشخص نیست، اما قطعا میلیون‌ها دلار می‌ارزد.
منبع : آرت‌نیوزپیپر

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir