سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 42365
تاریخ انتشار : 1402/09/28 14:06

کاهش فروش کریستیز و رسیدن به سقف 6.2 میلیارد دلار



مدیران حراج کریستیز در حالی از فروش 6.2 میلیارد دلاری این حراجی در دو بخش هنری و لوکس در سال 2023خبر دادند که این میزان فروش نسبت به سال گذشته میلادی با کاهش روبرو بوده است.

به گزارش تجسمی آنلاین، مدیر اجرایی حراجی «کریستیز» در کنفرانس مطبوعاتی که روز دوشنبه برگزار شد، فروش این حراجی در دو بخش هنری و لوکس در سال ۲۰۲۳ را در مجموع به ۶.۲ میلیارد دلار اعلام کرد.

به این ترتیب با در نظر گرفتن فروش مجموعه هنری متعلق به «پل آلن»‌، بنیانگذار کمپانی مایکروسافت،‌ کل فروش «کریستیز» در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۵ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ بوده است. با این وجود فروش ۶.۲ میلیارد دلاری امسال رقم قابل توجهی است؛ چراکه این رقم حدود ۷ درصد بیشتر از فروش سال ۲۰۱۹ است. فروش کریستیز در سال ۲۰۲۲ حدود ۸.۴ میلیارد دلار گزارش شده بود که البته این رقم رکورد فروش در تاریخچه این حراجی را شکست.

بر اساس گزارش جدید «کریستیز»‌، حراجی‌های خصوصی در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ با ۲۰ درصد افزایش همراه بوده است. همچنین سهم حراجی‌های آنلاین از فروش امسال ۵.۰۲ میلیارد دلار بوده و حراجی‌های خصوصی نیز رقم ۱.۲ میلیارد دلار را به خود اختصاص دادند. در بخش کالاهای لوکس همچون جواهرات و ساعت نیز در مجموع یک میلیارد دلار فروخته شده است.

فروش این حراجی در قاره آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ۲.۵۷ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ با ۴۳ درصد افزایش مواجه شده است.

این درحالی است که فروش «کریستیز» در اروپا،‌ خاورمیانه و آفریقا در مجموع ۱.۶۵ میلیارد گزارش شده است که در مقایسه با سال گذشته با ۹ درصد کاهش همراه بوده است. همچنین فروش در بخش آسیا ـ اقیانوسیه نیز حدود ۸۰۵ میلیون دلار اعلام شد که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ حدود چهار درصد کاهش داشته است.

حراجی «ساتبیز» نیز گزارش فروش سالانه خود را در ماه ژانویه اعلام خواهد کرد.
منبع : آرت‌نیوز

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir