سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 42388
تاریخ انتشار : 1402/10/12 13:45
مداقه بر کلمه "عشق":

عشاق «هادی روشن ضمیر» به گالری سهراب می‌روند



گالری سهراب از 15 دی 1402 پذیرای آثار هنرمندی می‌شود که تنها یک کلمه برای توصیف کنش هنری این روزهایش کافی است: عشق.

به گزارش تجسمی آنلاین، هادی روشن ضمیر این بار در نمایشگاه «به عشقِ تو ز جان برخیزم»، ۱۹ اثر حجمی را که به لحاظ متریال و موضوع متفاوت از کارهای قبلی او هستند، مقابل دیدگان  دوستداران هنر  قرار خواهد داد.

هادی روشن ضمیر سالهاست از نقاشیخط دور شده و فقط و فقط به «عشق» می‌پردازد و مجسمه‌های برنزی و آهنی عشق را در حراج‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی عرضه می‌کند. او با این حال برای اولین بار در این نمایشگاه، مجسمه‌هایی از جنس استیلِ دست ساز ارائه کرده  که این دست ساز بودن، به خاطر سختی این فلز و جانفرسا بودن اجرای آن، حائز اهمیت است.

مبنای این آثار، همان کلمه عشق است که با توجه به تسلط روشن ضمیر بر خوشنویسی اکثر کارها بر پایه نستعلیق ساخته شده است؛ ضمن این که ایشان در این نمایشگاه چند کار گرافیکی نیز بر پایه این کلمه ارائه کرده است که البته این آثار گرافیکی، نستعلیقِ صِرف نیستند. تمامی ۱۹ مجسمه این نمایشگاه، جدید و مربوط به سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هستند.

در استیتمنت نمایشگاه می‌خوانیم: «"عشق" رمز آلود واژه اى است که از دیرباز بر دگرخواهى انسان اطلاق شده و همواره ترجیح آدمى بر مرور و ثبات بخشیدن به الگوهاى اسطوره اى آن بوده است. هادى روشن ضمیر بر آن شده این امر را با دستانش تثبیت  نماید. آثار او دست سازه هایى است از واژه ى عشق با برنز،استیل و آهن که نماد دوران معاصر هستند؛ سرد و سخت و محبوب. ِ نستعلیق دفرمه و رهاى از ساخت، تلقى اى است  از عشق دورانى که اگرچه هنوز هم زیباست اما مفهومى تغییر یافته است؛ سرد و سخت ولى محبوب.»

هادی روشن‌ضمیر متولد ۱۰ شهریور ۱۳۵۱ در بجنورد است. او از جمله هنرمندان نقاشی خط محسوب می‌شود که از انجمن خوشنویسان درجه ممتازی دریافت کرده. رنگ‌ها در کارهایش ساده و عموماً تک رنگ هستند و نستعلیق‌هایش را بر روی سطح سنگ هم اجرا می‌کند. روشن ضمیر در نمایشگاهای انفرادی و گروهی متعددی شرکت داشته و آخرین نمایشگاه او در گالری ساربان برگزار شد.

علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه «به عشقِ تو ز جان برخیزم»؛ آثار حجمی هادی روشن ضمیر، می‌توانند از روز جمعه ۱۵ تا ۲۵ دی ماه به گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ مراجعه کنند. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir