سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 42407
تاریخ انتشار : 1402/10/22 16:41

از خزان پائیز تر تا عبور از سایه ها در گالری های پایتخت



در ساعات پیش رو گالری های پایتخت میزبان 34 نمایشگاه از آثار هنرمندان خواهند بود که از آن جمله می توان به از خزان پائیز تر تا عبور از سایه ها اشاره کرد.

به گزارش تجسمی آنلاین، نمایشگاه‌هایی از جمله «عبور از سایه‌ها»، «از خزان پاییزتر»، «راز طبیعت»، «نقاب سفید»، «نطق بی‌کلام»، «انعکاس رویا»، «خط و نگاره» و «ردپای سبا» امروز - جمعه- ۲۲ دی ماه- در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران افتتاح ‌شدند.

**«عبور از سایه‌ها» در باوان

نمایشگاه آثار نقاشی رقیه نجدی با عنوان «عبور از سایه‌ها» ۲۲ دی ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت افتتاح می‌شود و تا ۲۳ بهمن دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

این رویداد، پیوند مکرر خاطراتی است که در اعماق زیست بازیگرانش به ظهور می‌رسد. جهانی که هر دم در بازگشتی است به وقایعی در زمانی که گاه شاید زندگی‌شان را به دو نیم می‌کند و گاه امروزی که چیستیش را می‌توان در ناخودآگاه‌شان جست و جو کرد.

**«سایه‌ی فراموشی» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار نقاشی عاطفه محمدپور با عنوان «سایه‌ی فراموشی» ۲۲ دی ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار افتتاح می‌شود و تا ششم بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ ادامه دارد.

گالری+گردی
 


**«گاهی به بیومورفیک» در گالری فریا

نمایشگاه گروهی حجم، چیدمان و مجسمه براساس نگاهی به طبیعت بیومورفیک ۲۲ دی ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری فریا اسپیناس به نشانی سعادت آباد، میدان بهرود، هتل اسپیناس پالاس، درب ورودی ٢ افتتاح می‌شود و تا ششم بهمن به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ دایر است.

**«از خزان پاییزتر» در باشگاه

نمایشگاه انفرادی فرناز شادروان با عنوان «از خزان پاییزتر» ۲۲ دی تا ششم بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری باشگاه به نشانی خیابان کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه دوازدهم، پلاک سیزدهم، طبقه سوم برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

**«سه‌گانه/شماره نه» در شریف

نمایشگاه آثار فریده شفیعی، مینا محمدی سرشت و شیدا منجمی با عنوان «سه‌گانه/شماره نه» ۲۲ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ افتتاح می‌شود و تا ششم بهمن ساعت ۱۲ تا ۱۹ ادامه دارد. گالری شریف شنبه‌ها تعطیل است و بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

**«فوران» در بُستان

نمایشگاه انفرادی پگاه شاملو با عنوان «فوران» ۲۲ دی تا چهارم بهمن به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ برپاست.


 

**«راز طبیعت» در نگاه

نمایشگاه آثار نقاشی سعید امدادیان با عنوان «راز طبیعت» ۲۲ دی تا چهارم بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، پلاک ۶۴ برپاست.

**«نقاب سفید» در گالری سیحون

نمایشگاه گروهی نقاشی با نمایشگاه‌گردانی مولود عظیم‌پور با نمایش آثار ۱۷ هنرمند؛ زنده یاد امیرحسین امیرجلالی، ابراهیم اکبری‌گرز، اسماعیل انوری فر، سعید امکانی، علیرضا پویا، محسن جمالی‌نیک، ساوالان جماعتی ثمرین، رامین حفیظی، علی خالق، بهمن زارعیان، الیاس ستاری، علی سعیدی، علی گلباز، محمدعلی مشرفی، همایون موسوی، پرویز معزز و اکبر نیکانپور، ۲۲ دی تا چهارم بهمن‌ جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری سیحون واقع در خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره ۱۱ دایر است.

در بخشی از بیانیه نمایشگاه به قلم عظیم‌پور آمده است: «نقاب سفید هنرمندان با سابقه و مطرح را در یک نمایشگاه گرد هم آورده است که محدودیت‌ها و رنج‌های اجتماعی بر انسان در عصر کنونی تحمیل شده در آن بازگو می‌شود و نوعی انتقاد از وقایع امروز ما است. جهانی بدون آرامش و حس امنیت، ترس و وحشت، درد، بیماری، غم ناامنی، نابسامانی و پریشان حالی در این مجموعه نقاشی ها را می‌توان کامل ترین نگاه و ذهن خلاق دانست، تلاشی برای آگاه کردن انسان‌ها از آنچه که می‌گذرد.»


 


**«دومین ضیافت» در گالری شیرین

نمایشگاه آثار نقاشی ارغوان بروجنی (مرضیه قاسمپور بروجنی) با عنوان «دومین ضیافت» ۲۲ دی تا سوم بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

**«جایگاه» در بام

نمایشگاه آثار حجمی بهزاد اسلامی با عنوان «جایگاه» ۲۲ دی تا سوم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بام به نشانی خیابان سنایی، کوچه نوزدهم، پلاک ۱۶، واحد ۲ برپاست.

**«نطق بی‌کلام» در نگارخانه لاله

نمایشگاه گروهی منتخبی از آثار ۲۷ نقاش جوان با عنوان «نطق بی‌کلام» به انتخاب محسن کمالی واحد آزاد، ۲۳ دی ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله افتتاح می‌شود و تا دوم بهمن ساعت ۹ تا ۱۷و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۳ ادامه دارد.

در این مجموعه سعی شده، «بودن» و «نقش زدن» با تنوع آثار و تکنیک‌های ارائه شده بدون محدودیت‌های گفتاری ارایه شود.

افسانه آبشاری، اکرم احمدی، ملیکا اردهالی، نوشین احمر پیله رود، طیبه انصاری، شهلا تبریزی، ملیحه حریریان، مرضیه حقانی نژاد، ساجده داودوندی، ندا ظهیری کشه، ندا عسکرمحمدی، شیوا فضلی خیرآبادی، شکوفه فرهنگ، فاطمه کارگر، آرزو کمالی واحد آزاد، الهام گل وری، راحله مقدم، ریحانه سادات موسوی، مریم محمدی، اکرم ملا ملکی، لیلا نصیری، زهرا نساجی جهرمی، فاطمه نساجی جهرمی، پروین نورپور، کیمیا نجفی و زینب یوسف وند از هنرمندان این نمایشگاه هستند.


 


**«لطمه‌های هنجار» در استخر

نمایشگاه آثار سرامیکی و پرفورمنس تعاملی «لطمه‌های هنجار» با آثاری از مهرداد ابوطالبی ۲۲ دی تا یکم بهمن ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری استخر از پروژه‌های مجموعه‌ آرتیبیشن در ایوان ربط به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۶، انتهای مجموعه‌ ایوان ربط به نمایش درمی‌آید.

در توضیح این نمایشگاه نوشته شده: «یکی از اولین واکنش‌های ما به هر آسیبی که به آن دچار می‌شویم، کتمان و انکار ناخواسته‌ درد و اتفاق است. جنبه مهم مواجهه با فاکتورهای اضطراب و آسیب‌زا، میزان تاب‌آوری اشخاص و روی آوردن‌شان به تساهل و شناخت بیش از پیش رنج حاصل از همزیستی در جامعه‌ است. این رویکرد به مرور شاکله روانی ما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

**«یخ چال» در بینش

نمایشگاه آثار نقاشی زهرا مومنی با عنوان «یخ چال» با گردآوری بیتا عالی مهر، ۲۲ دی ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری بینش به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از پل پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۲۲ افتتاح می‌شود و تا ۲۹ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

**«انعکاس رویا» در جاوید

نمایشگاه گروهی آینه با آثار هایده، هاشم و هادی ابراهیمی با عنوان «انعکاس رویا» ۲۲ تا ۲۹ دی ساعت ١۶ تا ۲۰ در گالری جاوید به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ابتدای زرتشت غربی، خیابان یزدان، شماره ۱۷، واحد یک برپاست. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.


 

**«خط و نگاره» در نگارخانه هنر

نمایشگاه نگارگری و خوشنویسی «خط و نگاره» با نمایش آثار سهیلا لشکری ۲۲ دی ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا، کوچه عقاب افتتاح می‌شود و تا ۲۹ دی‌ هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است.

**«ردپای سبا» در نگارخانه آفتاب

نمایشگاه نقاشی «ردپای سبا» آثار سبا معمر ۲۱ و ۲۲ دی‌ از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در نگارخانه آفتاب فرهنگسرای نهج‌البلاغه در خیابان شریعتی، روبه‌روی خیابان کلاهدوز (دولت) خیابان امامزاده افتتاح می‌شود و تا ۲۷ از ساعت ۱۰ تا ۱۷ ادامه دارد. این نمایشگاه شامل آثاری است که با سبک رئال از طبیعت بی جان و حیوانات خلق شده‌اند.

**«بوهمیا۲» در کاما

نمایشگاه انفرادی لیلا اسلامی ۲۲ دی ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری کاما به نشانی جردن، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ٢٠ افتتاح می‌شود و تا ۲۷ دی ساعت ۱۴ تا ۲۰ دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

**«استاد شاگردی ۳» در برج آزادی

گروه هنری مسیح با مدیریت مسیح آذری پنجاه و پنجمین نمایشگاه خود را با عنوان «استاد شاگردی ۳» با ۵۵ اثر از ۲۹ هنرمند در سبک‌های رئال، هایپر رئال، امپرسیونیسم، اکسپرسیونیسم، سورئال در انواع رشته‌های طراحی، نقاشی، خط نقاشی، نقاشی خط و گرافیک برگزار می‌کند.

این نمایشگاه با حضور اساتید برتر رشته‌های تجسمی، سعید امدادیان، مسیح آذری، بهرام پورمهرام، آزاده پذیرا، محمد گلبوستانی، طاهره کریم زادگان، علی قادری، لیلا فخرآبادی، پدیده دهداری، آذر ضاربی، گیتا مه خاشابی، شهلا عسگری، مهناز قره حسنلو، اکرم مشایخی و هنرجویانشان ۲۲ دی ساعت ۱۶ در تالار آیینه و آسمان برج آزادی افتتاح می‌شود و تا ۲۷ دی همه ‌روزه به جز شنبه ساعت ١٠ تا ١٨ دایر است.


 


**«بی خود» در نگارخانه شفق

نمایشگاه نقاشی گروهی «بی خود» با ۴۰ اثر از ۲۹ هنرمند در تکنیک‌های مختلف ۲۱ دی ساعت ۱۶ در نگارخانه شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست ‌ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده افتتاح می‌شود و تا ۲۸ دی از ساعت ۱۰ تا ۱۹ (۲۲ دی ساعت ۱۶ تا ۱۹) ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثار اساتیدی همچون فیروزه اخلاقی، منوچهر معتبر، زنده یاد جلال شباهنگی، الیاس ستاری و رامبد دهقانی‌پور و سایر هنرمندان؛ فرزانه احسنی‌زاده، نیلوفر احمدی، پرستو اسماعیل‌زاده، سارا بنی‌فاطمه، رضا پیمان‌پناهی، شبناز چشم‌شب، زهرا چیت‌ساز زاده، موژان حق‌شناس، وجیهه رحیمی، نرگس رهبری، فاطمه سیف‌اشرفی، شیدا شمس، میسا صادقی، سمیه علی‌آبادی، مهسا لطفی‌ستان، مریم مرزوقی، فائزه معصومی، محدثه موقر، ناهید مؤمن‌خانی، محدثه مهدلو، فرزانه میرمجیدی، نفیسه نجاری و زهرا هوشنگی به نمایش گذاشته می‌شود.

**«لاله» در زیرزمین دستان

نمایشگاه انفرادی ملیکا شفاهی با عنوان «لاله» ۱۵ دی تا ششم اسفند جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برپاست. بازدید از نمایشگاه روزهای شنبه و یکشنبه و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی است.

**«دو وضعیت آگاهی» در فضای نمایش سام

نمایشگاه «دو وضعیت آگاهی» آخرین مجموعه از مجسمه‌های محمدحسین عماد توسط پروژه‌های مرجان خلیلی با همکاری پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱، ۱۵ دی تا ۱۳ بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ و سایر روزها به جز شنبه‌ها ساعت ۱۴ تا ۱۹ در فضای نمایش سام به نشانی الهیه، خیابان فرشته (شهید مرتضی فیاضی) روبه‌روی خیابان کوهیار، مرکز تجاری سام سنتر، طبقه زیر همکف دایر است.

**«سکوت و سکون» در گالری دوست

نمایشگاه انفرادی زهرا رضا دوست با عنوان «سکوت و سکون» ۱۵ دی تا سوم بهمن به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار برپاست.


 


**آثار امید بازماندگان و «خطوط گسل» در گالری اُ

نمایشگاه‌های آثار نقاشی امید بازماندگان و «خطوط گسل» آثار چیدمان فرنیاز ذاکر، ۱۵ دی تا دوم بهمن دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ دایر هستند.

**«آن‌جا که بودم» در نیان

نمایشگاه انفرادی محمدرضا خلیلی با عنوان «آن‌جا که بودم» ۱۵ تا ۲۹ دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک پنج برپاست. ساعت بازدید روزهای تعطیل ۱۶ تا ۲۰ است.

**«نمای نقطه نظر» در گالری ایوان

نمایشگاه گروهی «نمای نقطه نظر» پروژه ری‌اینستالیشن شماره ۲، پروژه‌ای از آسا نجفی با آثار هنرمندان پیشکسوت همچون پروانه اعتمادی، علی اکبر صادقی، احمد اسفندیاری و بهمن محصص ۱۵ تا ۲۹ دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایوان به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک برپاست.

**«هفت هزارسالگان» در نگر

نمایشگاه آثار نقاشی مهسا شمشیان با گردآوری سعید باباوند، ۱۵ تا ۲۶ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ و سایر روزها به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول برپاست.


 

**«بازمانده‌ها» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی اشلینگ ساره حق‌شناس با عنوان «بازمانده‌ها» ۱۵ تا ۲۶ دی ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «رفتار آدمی با شهرش بازتاب رفتارش با خود و دیگری است. به یاد جکی»

**«بی‌چگونگی» در گالری ویستا

نمایشگاه آثار نقاشی ابراهیم اکبری‌گرز با عنوان «بی‌چگونگی» ۱۵ تا ۲۵ دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ برقرار است.

**«فرا شد» در نگارخانه آریا

نمایشگاه مجسمه‌های رضا میکائیل زاده با عنوان «فرا شد» ۱۵ تا ۲۵ دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه آریا به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ دایر است.

**«به عشقِ تو ز جان برخیزم» در گالری سهراب

نمایشگاه «به عشقِ تو ز جان برخیزم» ۱۹ اثر حجمی از آثار هادی روشن ضمیر با موضوع «عشق» ۱۵ تا ۲۵ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶تا ۲۰ و سایر روزها به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست.

مبنای آثار نمایشگاه، کلمه عشق است که با توجه به تسلط روشن ضمیر بر خوشنویسی اکثر کارها بر پایه نستعلیق ساخته شده است؛ ضمن اینکه وی در این نمایشگاه چند کار گرافیکی نیز بر پایه این کلمه ارائه کرده است که البته این آثار گرافیکی، نستعلیق صرف نیستند. تمامی ۱۹ مجسمه این نمایشگاه، جدید و مربوط به سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هستند.


 


**«رخداد» در گالری شکوه

نمایشگاه آثار نقاشی فرامرز خانی با عنوان «رخداد» ۱۵ تا ۲۵ دی ساعت ۱۶ تا ۱۹ به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپاست.

**«پرتره او» در گویه

نمایشگاه آثار نقاشی مهناز پسیخانی شامل ۱۳ اثر پرتره با عنوان «پرتره او» ۱۵ تا ۲۵ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گویه به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مشاهیر، کوچه لطفی، پلاک ۳۹ برپاست.

پسیخانی در بیانیه نمایشگاه آورده است: «پرتره، پنجره گشوده میان بیننده و سوژه است. پرتره، غایت نیست؛ بلکه همواره وسیله‌ای برای رسیدن به چهره‌ای انسانی‌ است. اگر پرتره به خودش منتهی شود، تبدیل به بت می‌شود؛ از این رو من میان «او» و «بیننده» حائلی ساختم. خدشه، فاصله، نقش… از نزدیک‌شدن به «او» در هراس شدم و از «او» فاصله گرفتم. پوشاندمش…»

**«بهار، تابستان، پاییز، زمستان ... و بهار» در آرتیبیشن

نمایشگاه آثار نقاشی آرمان یعقوب‌پور با عنوان «بهار، تابستان، پاییز، زمستان ... و بهار» ۱۵ تا ۲۴ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از خیابان فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸ دایر است.

این نمایشگاه با نگاه به فیلم «بهار، تابستان، پاییز، زمستان ... و بهار» اثر کیم کی دوک فیلمساز کره‌ای شکل گرفته و بستر دوباره‌ای برای خلق دوباره مناظر متاخر یعقوب‌پور با نمایشگاه‌گردانی ارشاد علی‌عسگری شده است.


 


**«تصویر امروز» در گالری ایکس هما

نمایشگاه گروهی «تصویر امروز» هشتم دی تا یکم بهمن به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج دایر است.

**«امکان بودن» در گالری شمیس

نمایشگاه گروهی سرامیک، مجسمه «امکان بودن» با آثار هنرمندان؛ بهاره خدائی انارکی، الهه حسینی، مریم طالبی، آناهیتا طیبی با گردآوری صادق باقری هشتم تا ۲۲ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شمیس به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه دانیالی، پلاک هشت برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

**آثار فریدون آو در گالری فَر

نمایشگاه آثار فریدون آو نقاش و مجسمه‌ساز پیشکسوت هشتم تا ۲۲ دی ساعت ۱۴ تا ۲۰ در ‌گالری فَر به نشانی فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۱۷ برقرار است. گالری روزهای شنبه‌، یکشنبه‌ و تعطیلات رسمی تعطیل است.

**«رویِ دستِ دریا» در گالری اِو

نمایشگاه انفرادی محمد زحمتکش با عنوان «رویِ دستِ دریا» هشتم تا ۲۲ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ و دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری اِو به نشانی خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی سه، پلاک پنج دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

**«برای زنی که نمی‌شناسم» در گالری شیدایی

نمایشگاه انفرادی نازلی عباسی با عنوان «برای زنی که نمی‌شناسم» هشتم تا ۲۲ دی روزهای یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز، روبه روی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد یک دایر است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

**«خیال دشت» در گالری با

نمایشگاه «خیال دشت» با آثاری انتزاعی و طبیعت‌محور از صدف کباری هشتم تا ۲۲ دی هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و روزهای جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری با به نشانی بلوار ارتش غرب، خیابان نخل، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک یک، ساختمان مدرن پلازا، طبقه ششم، واحد ۶۰۲ و ۶۰۳ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.


 

**«ابهامات ناشی از اتفاقات قبل از امروز» در یافته

نمایشگاه انفرادی آثار امین نائینی با عنوان «ابهامات ناشی از اتفاقات قبل از امروز» هشتم تا ۲۳ دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن بست طالقانی، پلاک هشت برقرار است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه به قلم جمشید حقیقت‌شناس آمده است: «ایرانی‌زاده‌ای که در مرکز زیسته و شکل یافته. جایی برای تجمیع فرهنگ‌های گوناگون ایرانی و بستر رویدادها. چراغ‌ها که نقشی در روشنایی جایی ندارند باور او از معجزه است. آدم‌های او بین بودن و رفتن در سکون‌اند و انتظار ما را رها نمی‌کند.»

**«تخته‌بند تن» و «برای تغییر، برای دیدن...» در گالری اعتماد

نمایشگاه‌های انفرادی حسین آزادی با عنوان «تخته‌بند تن» و نگار قیامت با عنوان «برای تغییر، برای دیدن...» یکم تا ۲۶ دی جمعه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اعتماد میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

**«فردا سوال است» در کارخانه آرگو

نمایشگاه «ریرکریت تیراوانیجا: فردا سوال است» چیدمان حمید امینی با همکاری استودیو تیراوانیجا ۲۴ آذر تا ۲۵ اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برقرار است. 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir