سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 42410
تاریخ انتشار : 1402/10/25 07:56

رئالیسم و مخالفت شدید با رومانتیسیسم



واقع‌گرایی یا رئالیسم در هنرهای تصویری و ادبیات، نمایش چیزها به شکلی است که در زندگی روزانه اتفاق می‌افتد، بدون هرگونه آرایش یا تعبیر افزون، این واژه همچنین برای شرح کارهای هنری که برای آشکار کردن راستی، چیزهایی چون زشتی و پستی را تأیید کرده‌اند نیز به کار می‌رود.

به گزارش تجسمی آنلاین، رئالیسم همچنین اشاره به جنبش فرهنگی میانه قرن ۱۹ دارد که از فرانسه ریشه گرفت و گونهٔ هنری سرشناس تا اواخر قرن ۱۹ بود. با آشنایی با عکاسی، این منبع جدید دیداری، شور ساخت چیزهایی که همچون واقعیت بودند را در مردم زنده کرد و این جنبش هنری شکوفا شد. رئالیسم به شدت با رومانتیسیسم مخالف بود.

رئالیسم یک جنبش هنری بود که در دهه ۱۸۵۰ در فرانسه آغاز شد و بعداً با برجسته‌ترین جنبش‌های معادل در روسیه و ایالات متحده به کشورهای دیگر گسترش یافت. آنها در عوض تصمیم گرفتند، با حقیقت و دقتی سازش ناپذیر، افراد و موقعیت های حال حاضر را به تصویر بکشند. رئالیست ها سعی کردند افراد از همه طبقات اجتماعی را به تصویر بکشند و از جنبه های ناخوشایند و کثیف زندگی اجتناب نکردند. در فرانسه، جنبش رئالیسم توسط گوستاو کوربه و ژان فرانسوا میله رهبری می شد.

در روسیه، برجسته ترین عضو جنبش ایلیا رپین بود. جنبش رئالیسم آمریکایی در اواسط قرن نوزدهم به اوج خود رسید و هنرمندان تأثیرگذار زیادی از جمله اندرو وایت و ادوارد هاپر را دید. در اینجا ۱۰ هنرمند مشهور رئالیست و مشهورترین آثار آنها آورده شده است.

از جمله هنرمندان مشهور سبک رئالیسم می توان به آدولف فون منزل، توماس کوپرتهویتین ایکینز، هانوره-ویکتورین داومیر، وینسلو هومر، ایلیا یفیموویچ رپین، ژان فرانسوا میلت، اندرو نیوول ویث، روزا بونهور، ادوارد هاپر و گوستاو کوربت اشاره کرد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir