سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 42411
تاریخ انتشار : 1402/10/25 12:55

تابلوی «پیسارو» بر اساس رای دادگاه در مادرید می ماند



دادگاهی در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که یکی از موزه‌های واقع در «مادرید» می‌تواند تابلو نقاشی غارت‌شده اثر «کامی پیسارو» را در مجموعه خود نگه دارد.

به گزارش تجسمی آنلاین،‌ پس از نبرد حقوقی چند دهه‌ای بین موزه‌ای واقع در مادرید و وارثان یک خانواده یهودی که نازی‌ها یک تابلو نقاشی اثر «کامی پیسارو» را از آن‌ها دزدیده بودند،‌ یک دادگاه در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که این موسسه اسپانیایی حق دارد این تابلو نقاشی را در مجموعه خود نگه دارد.

«گاردین» نوشت، نهمین دادگاه استیناف ایالات متحده در «پاسادینا»، کالیفرنیا، اعلام کرد که موزه «تیسن ـ بورنمیسا» اجازه دارد که تابلو «خیابان سنت اونوره در بعد از ظهر بارانی» اثر «کامی پیسارو»،‌ نقاش امپرسیونیست فرانسوی را نگهداری کند. 

این نقاشی پس از اینکه توسط خانواده «کاسیر» به طور مستقیم از فروشنده آثار هنری «پیسارو» خریداری شده بود، چندین دهه بر روی دیوار خانه‌های این خانواده در برلین و مونیخ نصب شده بود.

در سال ۱۹۳۹ به «لیلی کاسیر» گفته شد که می‌تواند ویزای خروج را دریافت کند، اما به این شرط که این خانواده باید این نقاشی «پیسارو» را تحویل دهد. یک کارشناس منصوب از سوی نازی‌ها ۳۶۰ دلار را به حساب مسدود شده‌ای واریز کرد که این خانواده توانایی دسترسی به آن را نداشت.

«کاسیر» سال‌ها در جستجوی این تابلو نقاشی رنگ روغن بود. او در سال ۱۹۵۸ غرامت را از دولت آلمان پذیرفت، اما از حق خود برای بازگرداندن نقاشی چشم‌پوشی نکرد.

این نقاشی پیش از آنکه توسط «بارون هانس هینریش تیسن ـ بورنمیسا» خریداری شود، بارها به مالکیت افراد مختلف درآمده بود. پس از اینکه اسپانیا درخواست خانواده برای استرداد این نقاشی را رد کرد، نبرد حقوقی طولانی‌مدت آغاز شد. ارزش این تابلو ۳۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

دادگاه استیناف فدرال گفت که قانون اسپانیا ـ که مالکیت را به عنوان شش سال تملک بدون وقفه تعریف می‌کند ـ باید در بررسی موضوع مالکیت به عنوان اولویت در نظر گرفته شود. در اسپانیا، نیز مدیر موزه «تیسن-بورنمیسا» از تصمیم دادگاه استقبال کرده است.

تابلو نقاشی «خیابان سنت اونوره در بعد از ظهر بارانی» که خیابان‌های بارانی پاریس را به تصویر می‌کشد در سال ۱۸۹۷ توسط «کامی پیسارو»‌ خلق شده است. «کامی پیسارو»(۱۹۰۳-۱۸۳۰) یک هنرمند قرن نوزدهمی امپرسیونیست اهل جزیره «سنت توماس» بود که نخستین بار در دوران تحصیل در فرانسه به هنرهای زیبا علاقه‌مند شد و سپس دوران طولانی به فعالیت در حوزه نقاشی و طراحی مشغول شد. او اغلب دوران کودکی‌اش را در «سنت توماس» گذراند و سپس به ونزوئلا رفت و در آنجا به طراحی طبعیت مشغول شد و به تصویر کشیدن منظره را آموخت.

«پیسارو» به عنوان یکی از اعضای بنیانگذار جنبش امپرسیونیسم، نقش بزرگی را در رشد این سبک ایفا کرد و در برپایی نمایشگاه مستقل برای هنرمندان تاثیرگذار بود. او به عنوان نقاش و آموزگار به طور قابل توجهی در شکل‌گیری هنر مدرن نقش داشت.

منبع: گاردین

کلید واژگان
نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir