سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 42415
تاریخ انتشار : 1402/10/30 07:59

نقاشی که بر نورها فرمانروایی می کرد



پتروس ون شندل نقاش هلندی-بلژیکی به سبک نقاشی رمانتیک بود که در صحنه های شبانه که با لامپ یا شمع روشن می شدند مهارت داشت. این سبب شد که او با عنوان "مسیو چندل" شناخته شود.

به گزارش تجسمی آنلاین، شندل به توصیه یکی از دوستان خانوادگی که یک افسر بازنشسته ارتش بود، پدرش او را برای تحصیل در آکادمی سلطنتی هنرهای زیبا در آنتورپ فرستاد. او از سال ۱۸۲۲تا ۱۸۲۸در آنجا نزد نقاش تاریخ ماتیوس ایگناتیوس ون بری تحصیل کرد و پس از فارغ‌التحصیلی، مدال طلایی نقاشی چشم‌انداز را دریافت کرد.

او نام خود را به عنوان یک نقاش پرتره بر سر زبان ها انداخت و بعدها به بردا، آمستردام ، روتردام و لاهه نقل مکان کرد. او به طور منظم در نمایشگاه Masters of Life و در «سالن های سه گانه» در آنتورپ، بروکسل و گنت شرکت می کرد. در سال ۱۸۲۴، او عضو آکادمی سلطنتی هنرهای زیبا در آمستردام بود.در سال ۱۸۴۵برای همیشه در بروکسل اقامت گزید.

استودیوی او به یک منطقه پر نور که در واقع در آن نقاشی می کرد و یک منطقه کم نور که در آن مدل های خود را به نمایش می گذاشت تقسیم شده بود. 

او در اواخر دهه ۱۸۴۰ در نمایشگاه های پاریس و لندن مدال های زیادی کسب کرد. برخی از آثار او توسط شاه لئوپولد اول خریداری شدند و او همچنین مجموعه ای از کتاب ها را در زمینه ژرفانمایی و حالت چهره منتشر کرد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir