سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 42440
تاریخ انتشار : 1402/11/12 16:45

از جشنواره فجر تا رویدادهای هنری در گالری های تهران



هفته پیش رو رویدادهای هنری پایتخت مصادف با جشنواره هنری تجسمی فجر شده و علاقمندان آثار هنری می توانند از بیش از 50 نمایشگاه دیدن کنند.

به گزارش تجسمی آنلاین،نمایشگاه‌هایی همچون «دو سال هم‌جواری با کوه»، «گمشدگان» و «خلوص» در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت برگزار می‌شوند.


شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر یکشنبه- هشتم بهمن- با برپایی نمایشگاه‌های «مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه هنرهای معاصر تهران»؛ منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و «آینه در آینه ۳» (پوسترهای مقطع انقلاب اسلامی و پس از آن) آثار گنجینه حوزه هنری انقلاب اسلامی در مجموع شامل ۱۳۵ اثر از ۱۲۵ هنرمند در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز به کار کرد و تا ۳۰ بهمن به جز دوشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۸ در این موزه میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه بخش‌های رقابتی(طوبای زرین) و بازار هنر این جشنواره نیز سه‌شنبه- دهم بهمن- با ۸۵۴ اثر از ۶۰۶ هنرمند در مجموعه نگارخانه‌های موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا افتتاح شد و تا ۳۰ بهمن ساعت ۱۰ تا ۲۰ (جمعه‌ها و ۲۲ بهمن ساعت ۱۵ تا ۲۰) برپاست.

طبق روال هفته‌های گذشته، نمایشگاه‌های مختلف هنرهای تجسمی در پایان هفته میزبان علاقه‌مندان به این حوزه است، جمعه- ۱۳ بهمن- نمایشگاه‌هایی همچون «دوازدهمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران»، «به رنگ آب»، «خاطرات خیال دل انگیز»، «با بیست دهان سخن گفتن»، «دو سال هم‌جواری با کوه»، «گمشدگان» و «خلوص» در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران افتتاح می‌شوند.

همچنین به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، نمایشگاه‌هایی در بعضی از گالری‌ها و نگارخانه‌ها برپا هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.


«به رنگ آب» در گالری جاوید

نمایشگاه گروهی آبرنگ با عنوان «به رنگ آب» با آثار هنرمندانی همچون بیوک احمری، علی گلستانه، احمد اسفندیاری، علی اکبر صادقی، شهرزاد زمهریری، هما غفارزاده و ابراهیم فرجی، ۱۳ تا ۲۷ بهمن به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری جاوید به نشانی میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک برپاست.

 

«مشق مهر» در ترانه باران

نمایشگاه «مشق مهر» مجموعه‌ای از آثار خوشنویسی و کتابت از مجموعه قرآنی استاد حسین قربانی ۱۳ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه تخصصی هنر ایرانی - اسلامی ترانه باران به نشانی اقدسیه، خیابان عزت‌الله انتظامی، بعد از چهارراه منجیل،‌ بن بست عباس‌زاده، پلاک سه، زنگ ۲ افتتاح می‌شود و تا ۲۷ بهمن ساعت ۱۵ تا ۱۹ ادامه دارد. در این نمایشگاه که با نمایش حدود ۳۰ اثر با خط نستعلیق همراه است گزیده‌ای از سوره‌ها و آیات قرآن پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد که با تذهیب و هنر اسلامی در هم تنیده و اثری خاص را به وجود آورده است.


 


«خاطرات خیال دل انگیز» در گالری کوین

نمایشگاه آثار نقاشی نسرین تقوی با عنوان «خاطرات خیال دل انگیز» ۱۳ تا ۲۷ بهمن روزهای هفته ساعت ۱۶ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری کوین به نشانی زعفرانیه، خیابان پسیان، کوچه سینایی، پلاک ۲۴ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «رویاهای ما در دورانی شکل گرفت که زیبایی ها رنگ باختند و آرامش به شتابزدگی و اضطراب بدل شد. در این فضای مبهم از فردا تصویری نیست. ناچار تمایلات خود را در خاطره‌ها می‌کاویم و آنچه در نگاهمان کادر می‌بندد، خاطره‌هایی از گذشته‌های نه چندان دور است. خانه‌هایی که مادران و پدران ما به زیبایی و سادگی بنا کردند تا باهم بودن و برای هم نفس کشیدن را در جای جای آن زندگی کنیم و امروزه بخشی از خاطره‌های ما شدند.»

«توافق پنهان» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه انفرادی محمد کریمی نیا با عنوان «توافق پنهان» ۱۳ بهمن ساعت ۱۷ تا ۲۰ با همکاری گالری نگر در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر افتتاح می‌شود و تا ۲۷ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.


 


«در جستجوی پیوستار» در باشگاه

نمایشگاه و کارنمای گروهی عکس با عنوان «در جستجوی پیوستار» با نمایشگاه‌گردانی هوفر حقیقی ۱۳ تا ۲۷ بهمن روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری باشگاه واقع در کریمخان، خیابان حسینی، کوچه دوازدهم، پلاک سیزدهم، طبقه سه برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

این کارنما با آثاری از امید امیدواری، فوژان پارسا، اکبر ترابی، هوفر حقیقی، فرناز دمنابی، زروان روح بخشان، سپیده صفیاری، فرزانه فاضلی، مینو فرحزادی، مهران فرید، مسعود قرایی، بابک کاظمی، علی منوچهری، ساسان مویدی، محمودرضا نوربخش و محسن یزدی‌پور به خوانش متفاوتی از مفهوم شهر می‌پردازد.

«با بیست دهان سخن گفتن» در گالری آریا

چهارمین نمایشگاه انفرادی روح الله شمسی زاده ملکی مجسمه‌ساز و پژوهشگر با عنوان «با بیست دهان سخن گفتن» ۱۳ تا ۲۷ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آریا به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برگزار می‌شود.

شمسی‌زاده در این باره گفت: این مجموعه آثار در قالب مجسمه، چیدمان و طراحی در بازه زمانی ۱۰ ساله خلق شده‌اند. با توجه به اینکه به یک موضوع از زوایای دید مختلف نگاه کرده‌ام؛ ممکن است برای مخاطب این سؤال مطرح شود که آیا خالق آثار این مجموعه یک نفر است؟ اولین پاسخ مناسب را عنوان نمایشگاه می‌دهد. که از دنی دیدرو مولف دایره المعارف فرانسوی قرن نوزدهم وام گرفته‌ام.

این مجسمه‌ساز افزود: یکی از محورهای اصلی کار من، پژوهش و مطالعه بر گفتمان مجسمه و مجسمه‌سازی است؛ گفتمانی که به‌ طور مشخص در جست و جوهای این دوره ۱۰ ساله می‌توان مشاهده کرد. پیشینه این نگاه در نخستین نمایشگاه انفرادیم که در سال ۱۳۸۴ در گالری «طراحان آزاد» برپا شد، نیز می‌توان دنبال کرد؛ در آن نمایشگاه بر واریاسیون‌های فرمی بدن پرستو تمرکز داشتم.


 

«سرزمین تروماهای پلاستیکی» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار نقاشی فاطمه ژاله با عنوان «سرزمین تروماهای پلاستیکی» ۱۳ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار افتتاح می‌شود و تا ۲۷ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ برپاست.

«فراتر از دو بعد» در آرتیبیشن

نمایشگاه گروهی مجسمه‌سازان با عنوان «فراتر از دو بعد» ۱۳ تا ۲۴ بهمن هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای تعطیل از ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از خیابان فرشته، روبروی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه آرت‌هال برپاست.

در این مجموعه ۳۰ مجسمه به انتخاب دنیا مشرفی از کامران شریف، روزبه نعمت شریف، رضا بانگیز، بیتا فیاضی، فرزانه حسینی، هومن بابایی زالد، محسن غلامی، میترا ارباب سلجوقی، نیلوفر موسوی، حامد رشتیان، محمدرضا یزدی، مهدی شیر احمدی، کوشا موسوی، سارا توانا، مهسا کریمی، عادل علاسوند، بهروز دارش، قدرت الله عاقلی، حسین شناور، محمدرضا خلجی، کیان وطن، افشین باقری، حسین آزادی، آزاده سپیدی، الهام هندویی و محمد مردی به نمایش درمی‌آید.

«دو سال هم‌جواری با کوه» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی سعید خالقی با عنوان «دو سال هم‌جواری با کوه» ۱۳ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک افتتاح می‌شود و تا ۲۴ بهمن ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد. گالری ۱۹ و ۲۲ بهمن تعطیل است.


 

«پرنده» در گالری کاما

نمایشگاه انفرادی محمد مستان‌دهی با عنوان «پرنده» ۱۳ بهمن ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری کاما به نشانی جردن، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ۲۰، طبقه اول افتتاح می‌شود و تا ۲۴ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۴ تا ۲۰ برپاست.

«ویرانه» در گالری آیا

نمایشگاه آثار نقاشی فائزه اسدی با عنوان «ویرانه» ۱۳ تا ۲۳ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری آیا به نشانی میرداماد، ضلع جنوب میدان مادر، خیابان شاه نظری، کوچه دوم، پلاک هشت دایر است.

آثار ایمان قهرمانی گالری شکوه

نمایشگاه انفرادی آثار ایمان قهرمانی ۱۳ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهیداندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ افتتاح می‌شود و تا ۲۳ بهمن به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «ﻫﻤﭽﻮن ﮐﻮدﮐﯽ ﮐﻪ اﺳﺒﺎب ﺑﺎزی‌های ﺧﻮد را ﺑﺎ دﻗﺖ و اﻧﮕﯿﺰه ﺑﺮای ﺑﺎزی‌های ﺧﻮد ﺗﺮﺗﯿﺐ داده و ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﺣﯿﺎت و روح ﻣﯽ‌ﺑﺨﺸﺪ، ﺑﺎزی‌های ﺑﺰرﮔﺎﻧﻪ در ﻣﺠﺴﻤﻪ‌ﻫﺎﯾﻢ ﭼﯿﺪه‌ام و از واﻗﻌﯿت‌های روزﻣﺮه‌ﺷﺎن ﺧﺎرج کرده و ﺗﺠﺮﺑﯿﺎتی ﮐﻪ ﻧﻬﻔﺘﻪ دارم را ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ می‌کشند. با ﺟﻠﻮه زﻧﺪه و ﻧﻤﺎﯾﺎن رنگ‌ها، اﺣﺴﺎﺳﺎت ﮐﻮدﮐﺎﻧﻪ را به ﺗﺼﻮﯾﺮ ﮐﺸﯿﺪه تا ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮ را ﺑﻪ ﯾﮏ ﺳﻔﺮ در دﻧﯿﺎی اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻣﺠﺴﻤﻪ‌ﻫﺎ و ﻓﺮاﺗﺮ از دﻧﯿﺎی واﻗﻌﯽ ﺑﺒﺮم.»


 

«نقش خیال» در نگارخانه احسان

نمایشگاه گروهی استاد فاطمه طاهری با عنوان «نقش خیال» ۱۳ بهمن ساعت ۱۵ تا ۱۸ در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۸ بهمن ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ دایر است. ساعت اختتامیه ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۳۰ است.

«گمشدگان» در گالری ابتدا

نمایشگاه آثار ژیلا رحیمدل با عنوان «گمشدگان» ۱۳ بهمن ساعت ۱۷ تا ۱۹ در گالری ابتدا به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از میدان ولی‌عصر، کوچه فرخی، پلاک ۳۵ افتتاح می‌شود و تا ۱۷ بهمن به جز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد.

در بیانیه نمایشگاه آمده است: «همه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که با سختی ها و دشواری‌های زیادی دست به گریبان هستیم. به همین خاطر واژه‌هایی مانند اصالت، معرفت، دوستی، باور، عشق، محبت، هویت در این دنیا گم شده‌اند و بی معنا و کمرنگ می‌شوند. در تعدادی از تابلوها سعی شده که به این موضوع پرداخته شود. آدم‌هایی که هنوز گمشده خود در دنیای امروز را پیدا نکرده و خود در این دنیا غرق و گم شده‌اند.»

«خلوص» در نگارخانه هنر

نمایشگاه آثار نقاشیخط «خلوص» با نمایش آثار سوگند مهذب ترابی ۱۳ بهمن‌ ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا، کوچه عقاب گشایش می‌یابد و تا ۲۴ بهمن‌ ساعت ۱۰ تا ۱۷ دایر است.

در مجموعه‌ «خلوص» رنگ‌ها با فراغ بال در کنار هم طبیعتی را می‌آفرینند که هر تکه از آن، نسخه‌ کوچکی از دنیایی خیالی است. رنگ‌ها، فارغ از اینکه برای چه مقصودی انتخاب شده‌اند، در کنار هم زیباتر و قدرتمندتر شده و دنبال فرصتی برای خودنمایی و نشان‌دادن هویت جدید خود هستند. در کنار آنها، برش‌های آینه، فضایی مخدوش را بازتاب می‌کنند که در عین نظم هندسی خود، با بی‌نظمی رنگ‌ها درمی‌آمیزد.


 

«کودکان خلاق من» در نگارخانه شفق

نمایشگاه نقاشی گروهی «کودکان خلاق من» ۱۲ بهمن ساعت ۱۱ در نگارخانه شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست ‌ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده افتتاح می‌شود و تا ۲۴ بهمن ساعت ۹ تا ۱۷ (به جز جمعه ها) و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ برپاست.

این نمایشگاه حاصل تلاش جمعی از هنرجویان چهار تا ۱۲ ساله زیرنظر مریم طاهریان فر با موضوع آزاد و تکنیک مدادرنگی، گواش و آبرنگ است. آثار سلاله اله مرادی، ساره اله مرادی، آراد ارباب تفتی، پارسا ایمانی، النا آرین، پرنیا بیات، هانا حجت پناه، ملینا رضایی، باران رهنما، پری ناز سادات پایان، پری ماه سادات پایان، الینا شایان منش، آریانا طالعی، مدیا عباس پور، الیانا عزیزیان، آرمیتا کریمی، روشا کیارش، باران محمدی، سامیا محمدی، کیان محمدی، پانیا محمودیان، آوا مرادی، غزل مقدم، دیباناظر زاده، دریا ناظرزاده، دیانا نخبه فلاح، درنیکا نخبه فلاح و آناهل یوسفی در «کودکان خلاق من» به نمایش گذاشته می‌شود.

«گروه چله» در نگارخانه ابن سینا

نمایشگاه نقاشی «گروه چله» به سرپرستی افسون یوسفی ۱۳ بهمن ساعت ۱۶ در نگارخانه فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین شمالی، جنب شهر کتاب ابن سینا افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته از ساعت ۹ تا ۱۷ برپاست. در این نمایشگاه ۹۷ اثر از ۴۴ هنرمند در رده سنی زیر ۲۰ سال در تکنیک‌های سیاه قلم، آبرنگ، مداد رنگی، رنگ و روغن و پاستل و در سبک‌های مختلف نقاشی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

«رقص قلم» در نگارخانه آفتاب

نمایشگاه گروهی کالیگرافی «رقص قلم» ۱۳ بهمن ساعت ۱۵ در نگارخانه آفتاب فرهنگسرای نهج‌البلاغه افتتاح شده و تا ۱۸ بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۷ ادامه دارد. فرنوش فرزام هنرمند خوشنویس برگزارکننده این رویداد هنری است و از دیگر هنرمندان حاضر در آن می‌توان به مونا امینی فرد، فرزانه تاج الدینی، سارا جنتی، افسانه رضا، آنیتا فرزام، نسا نعمتی و ملیکا نوبر اشاره کرد.


 

«جستجوهایی پیرامون نقاشی» در نگارخانه بهارک

نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی «جستجوهایی پیرامون نقاشی» شامل ۶۰ اثر طراحی و نقاشی از ۳۹ دانشجو و هنرجو به راهنمایی بامداد رضوانیان ۱۳ بهمن ساعت ۱۷ تا ۲۱ در نگارخانه بهارک واقع در میدان ونک، ده ونک، کوچه شهیدصابری، کوچه یکم، پلاک یک افتتاح می‌شود و تا ۱۸ بهمن ساعت ۱۷ تا ۲۰ ادامه دارد. تنوع استفاده از ابزار و تکنیک‌های گوناگون، به همراه دیدگاه‌های فردی، از ویژگی‌های این آثار است.

«پروژه ۲۱»-۱۱ و «کشور تماشاچی‌ها» در ۰۰۹۸۲۱

نمایشگاه آثار بهاره بابایی با عنوان «پروژه ۲۱»-۱۱، با همکاری گالری امروز، ۱۳ تا ۲۴ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است. همچنین نمایشگاه انفرادی بهرام شیردل با گردآوری رضا عابدینی ششم تا ۲۴ بهمن در این مجموعه برپاست.

«جان جهان» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

نمایشگاه «جان جهان» به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر حاصل تلاش هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی در رثای حضرت امیرالمومنین علی(ع) چهارم تا نوزدهم بهمن ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه جهانی هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ برپاست. در این نمایشگاه منتخبی از آثار قدیمی، معاصر و گنجینه موزه امام علی(ع) و ۳۰ قطعه عکس امیرعلی جوادیان از بارگاه ملکوتی شاه نجف برای نخستین بار به نمایش درآمده است.

حسین عینی‌بخش نیز در این نمایشگاه با مجموعه‌ای شاخص به تعداد ۱۱ اثر در اندازه‌های ۳ تا ۴ متر فرازهایی از تاریخ صدر اسلام را به نشانه ۱۱ امام شهید با تکنیک رنگ روغن و پر از اسرار به صورت واقع‌گرایانه و منبعث از نور به تصویر کشیده است.


 

«قاب غمگین» در موزه فلسطین

نمایشگاه «قاب غمگین» به مناسبت روز غزه (۲۹ دی) یکم تا ۱۸ بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۷ به استثنای روزهای پنجشنبه و جمعه در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نشانی خیابان ولی‌عصر، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان شهیدبرادران مظفر، پلاک ۷۴ برپاست.

«قاب غمگین» شامل آثاری از هنرمندان تجسمی ایران همچون مصطفی گودرزی، عبدالحمید شریفی‌راد، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، احمد آقاقلی‌زاده، حمید عجمی، علی وزیریان‌ثانی، حسین یوزباشی، بهنام زنگی و صابر شیخ رضایی است که طی سال‌ها فعالیت در همراهی با مردم مظلوم فلسطین در قالب پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور خلق کرده‌اند.

«کرشندو [افزایش تدریجی بلندی آوا]» در مدار موازی

نمایشگاه انفرادی بیتا فیاضی در همکاری با «این کاهوتس» به نام «کرشندو [افزایش تدریجی بلندی آوا]» با گردآوری ولی محلوجی ششم تا ۱۱ اسفند جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به چهار راه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹ دایر است. گالری روزهای شنبه‌ و یکشنبه تعطیل است.

«مکنون» در گالری نیان

نمایشگاه انفرادی سعیده میقانی با عنوان «مکنون» ششم تا ۲۰ بهمن روزهای عادی از ساعت ۱۴ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرزآبادی، بن بست ابهری، پلاک پنج برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.


 

«بعد از این» در استخر

نمایشگاه گروهی «بعد از این» با آثاری از سمانه اسحاقی، دانا دهقان، شادی سلیمی، فائزه کرمی نوری، مینو کیانی و شادی ودایی ششم تا ۲۴ بهمن ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری استخر از پروژه‌های آرتیبیشن به نشانی شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۶ دایر است. آثار این نمایشگاه با نگاه به آنچه ناگهان و بعد از سکونی بر انسان و احساساتش حاصل می‌شود، انتخاب شده و اکنون را مدنظر قرار داده است.

«اینجا، در حضور تو» در گالری دوست

نمایشگاه انفرادی وحید بیک‌وردی با عنوان «اینجا، در حضور تو» ششم تا ۲۴ بهمن به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار برپاست.

«راوی» در گالری ایکس هما

نمایشگاه انفرادی نسرین صادقی بجد با عنوان «راوی» ششم تا ۲۱ بهمن ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج دایر است.

«خوابگرد» در گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی نقاشی و مجسمه ساغر حمزه‌لو با عنوان «خوابگرد» ششم تا ۲۱ بهمن شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل ست.

«فرار اول» در آداپا

نمایشگاه انفرادی سبا مجد با عنوان «فرار اول» نخستین رویداد از سری خاطرات هنرستان هنرهای زیبای دختران تهران ششم تا ۲۰ بهمن ساعت ۱۰ تا ۲۰ در گالری آداپا به نشانی میدان ولی‌عصر، کوچه‌ سازش، کوچه‌ پنجم، کوچه‌ صومعه‌سرا، پلاک پنج دایر است.


 


«واکاوی ۲» در گالری سیحون

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «واکاوی ۲» با گردآوری علیرضا پویا ششم تا ۱۸ بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«چهره‌ها» در بستان

نمایشگاه انفرادی نعمت لاله‌ای با عنوان «چهره‌ها» ششم تا ۱۸ بهمن به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ برپاست.

«فرا شد» در گالری والی

نمایشگاه انفرادی آنیما احتیاط با عنوان «فرا شد» با گردآوری سجاد باغبان ششم تا ۱۷ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهیدخدامی، پلاک ۷۲ برقرار است.

«پرچم سفید» و «سگ‌های پوشالی» در اُ

نمایشگاه‌های انفرادی مجید بیگلری با عنوان «پرچم سفید» و «سگ‌های پوشالی» آثار سارا عباسیان ششم تا ۱۷ بهمن دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول دایر است.


 


«فضای منفی» در گالری شمیس

نمایشگاه انفرادی آثار مجسمه و نقاشی‌خط غلام‌حسین فرخ‌نسب با عنوان «فضای منفی» ششم تا ۱۷ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شمیس به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره هشت برقرار است.

نمایشگاهی از اساتید طبیعت‌گرا در گالری آتبین

نمایشگاه گروهی نقاشی از اساتید طبیعت‌گرا؛ داود امدادیان، علی رضا، جلال شباهنگی، یعقوب عمامه‌پیچ، محمد فاسونکی و علی گلستانه ششم تا ۱۷ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ برپاست.

«تمام احساساتم» در گالری با

نمایشگاه آثاری از گیسا اسدی و سهیل غفاری با عنوان «تمام احساساتم» ششم تا ۱۶ بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری با به نشانی بلوار ارتش غرب، خیابان نخل، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک یک، ساختمان مدرن پلازا، واحد ۶۰۲ و ۶۰۳ برپاست.

«الگوریا» در خاک

نمایشگاه گروهی «الگوریا» با آثاری از علی اتحاد، مسعود اخوان‌جم، مجتبی رمزی، گلناز فتحی، شهرام کریمی، هوراد گرجی و بهداد لاهوتی ۲۹ دی تا ۳۰ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری خاک به نشانی خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، شماره یک برپاست.

«به یاد پرویز کلانتری» در آرت سنتر

نمایشگاه آثار زنده یاد پرویز کلانتری نقاش، طراح، نویسنده و روزنامه نگار فقید، مروری بر ۶۰ سال آثار نقاش کویر ۲۹ دی تا ۲۴ بهمن ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان برپاست.


 


«مرا به نام خطاب کن» در ریشه ۲۹

دومین بخش نمایشگاه ویدیو اینستالیشن «مرا به نام خطاب کن» با آثار محمد پرویزی ۲۹ دی تا ۲۷ بهمن به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۸ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ (پلتفرم ریزوم) به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، روبروی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ برقرار است.

نمایش آثار شهره مهران در گالری اعتماد

نمایشگاه انفرادی آثار شهره مهران ۲۹ دی تا ۲۴ بهمن به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ برپاست.

«ابرها» گالری +٢

نمایشگاه انفرادی الهه فرضی با عنوان «ابرها» ۲۹ دی تا ۲۰ بهمن به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم دایر است.

«معبد آگاهی» و «فرشته‌های زشت» در سو

نمایشگاه‌های انفرادی علی ملک با عنوان «معبد آگاهی» و آثار پانیذ سهرابی با عنوان «فرشته‌های زشت» ۲۹ دی تا ۲۰ بهمن ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپا هستند.

نقاشی‌های احمد نصرالهی در هور

نمایشگاه آثار نقاشی‌ احمد نصرالهی ۲۹ دی تا ۲۰ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ دایر است.


 


«جرس» در نگارخانه نگر

نمایشگاه انفرادی حجم از آثار امیرشاهرخ فریوسفی با عنوان «جرس» ۲۹ دی تا ۲۰ بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ و سایر روزها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«ستایشگر زندگی، عشق و زیبایی» در گالری سهراب

نمایشگاه مجموعه آثار نقاشی، طراحی و چاپ بهرام دبیری نقاش نوگرا با عنوان «ستایشگر زندگی، عشق و زیبایی» ۲۹ دی تا ۱۵ بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ دایر است. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

«دو دیدگاه» در گالری آواد

نمایشگاه آثار نقاشی کامبیز حضرت پور و رضا علیزاده با عنوان «دو دیدگاه» ۲۹ دی تا ۱۵ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آواد به نشانی پاسداران، بالاتر از چهارراه فرمانیه، روبروی بلوار دستواره، پلاک ۴۹۵، ساختمان نارنجستان، طبقه سوم برپاست. در این نمایشگاه، تعدادی از آثار این دو هنرمند که بیشتر با موضوع حیوانات است، به نمایش درمی‌آید. این آثار با نگاه ویژه هنری و تکنیک‌های متنوع در قالب نقاشی و طراحی ارائه شده است.

«عبور از سایه‌ها» در باوان

نمایشگاه انفرادی رقیه نجدی با عنوان «عبور از سایه‌ها» ۲۲ دی تا ۲۳ بهمن دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.


 

«لاله» در زیرزمین دستان

نمایشگاه انفرادی ملیکا شفاهی با عنوان «لاله» ۱۵ دی تا ششم اسفند جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برپاست. بازدید از نمایشگاه روزهای شنبه و یکشنبه و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی است.

«دست‌ها و دوست‌ها» در گالری دلگشا

نمایشگاه انفرادی سهیل مختار با عنوان «دست‌ها و دوست‌ها» ۲۲ دی تا ۱۸ بهمن به جز روزهای شنبه و دوشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ دایر است.

«فردا سوال است» در کارخانه آرگو

نمایشگاه «ریرکریت تیراوانیجا: فردا سوال است» چیدمان حمید امینی با همکاری استودیو تیراوانیجا ۲۴ آذر تا ۲۵ اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برقرار است.

«اتفاق مدام» و «من» در ایوان

نمایشگاه‌های آثار نقاشی الهه ترابی با عنوان «اتفاق مدام» با گردآوری امیر خداپناهی و آثار حجم آرش پایا با عنوان «من» ۱۳ بهمن تا چهارم اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایوان به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک دایر هستند.

«اسناد و تصاویر تاریخی» در برج آزادی

نمایشگاه «اسناد و تصاویر تاریخی از قاجار تا انقلاب اسلامی» همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با یکصد سند و تصویر از ۱۵۰ سال مبارزه و مقاومت مردم ایران در برابر استبداد و استعمار از دوره قاجاریه، قیام تنباکو، نهضت مشروطیت، پهلوی اول و دوم تا پیروزی انقلاب اسلامی ۲۸ دی تا ۱۷ بهمن ساعت ۹ تا ۱۹ در نگارخانه‌های تالار آیینه و اقوام برج آزادی برپاست. این نمایشگاه با مشارکت پژوهشکده تاریخ معاصر، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه کتاب و ادبیات ایران و برج آزادی برپا شده است.

«زام» در گالری ماه

نمایشگاه انفرادی هاوار امینی با عنوان «زام» ۱۳ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری ماه به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ افتتاح می‌شود و تا ۲۰ اسفند به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

دوازدهمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران

«دوازدهمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران» شامل ۲۵۰ اثر نقاشی، نقاشیخط، طراحی، مجسمه، عکس، چاپ دستی از ۱۰۳ هنرمند با نگاه مدرن و معاصر با نمایشگاه‌گردانی محمدعلی سعیدی ۱۳ بهمن ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله افتتاح می‌شود و تا ۱۵ اسفند ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به جز روزهای تعطیل دایر خواهد بود.

«فجر» در نگارخانه آفرینش

نمایشگاه گروهی نقاشی و خوشنویسی «فجر» آثار مریم میکائیلی‌نیا، نفیسه احمدی، فرزانه ناصری، مژگان مختاری‌فرد و نرگس امیری به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه‌ مبارک فجر، با هدف پاسداشت رشادت‌ها و نمایش رویدادهای منجر به پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۴ تا ۲۵ بهمن ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه آفرینش نور مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از پل شهیدستاری، جنب شهر کتاب برگزار می‌شود.

«طلیعه نور» در نگارخانه گلستان

نمایشگاه گروهی عکس «طلیعه نور» شامل عکس‌های برگزیده هنرمندان عکاسی همچون بهمن جلالی، هادی هراجی و رعنا جوادی همزمان با ایام دهه فجر با همکاری موزه عکسخانه شهر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۹ در نگارخانه گلستان واقع در نارمک، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک میزبان علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه ۲۰ تابلو عکس از قیام مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ به نمایش درمی‌آید.

«روزهای انقلاب» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه «روزهای انقلاب» عکس‌های میشل ستبون عکاس فرانسوی از انقلاب ۱۳۵۷ به‌ مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، ۱۱ تا ۳۰ بهمن شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۶ و پنجشنبه‌ها ساعت ۸ تا ۱۲ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز برپاست. موزه عکسخانه روزهای تعطیل رسمی و جمعه‌ها تعطیل است.

«شاهدِ شهر» در حوزه هنری

نمایشگاه عکس «شاهدِ شهر؛ عکس‌های محمدباقر قاسم از نهضت انقلاب اسلامی در سمنان» به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهم بهمن تا ۱۷ اسفند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «خانه» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان بازدیدکنندگان است.

این نمایشگاه از پروژه‌های «فراتهران» خانه عکاسان ایران و شامل ۴۰ عکس سیاه و سفید است که محمدباقر قاسم عکاس پیشکسوت در سال ۱۳۵۷ از تظاهرات مردم، تشییع پیکر دو نوجوان شهید، ابراز شادی مردم از بازگشت رهبر انقلاب، پاکسازی اماکن عمومی از اقلام و ابزار غیرشرعی عکاسی کرده و وقایع شهر سمنان را از لنز دوربین قطع متوسط ۶ در ۶ روایت می‌کند.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir