سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 42456
تاریخ انتشار : 1402/11/28 15:04

تاکید خراسانی زاده بر افزایش بودجه موزه هنرهای معاصر



مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت افزایش بودجه موزه هنرهای معاصر تهران تاکید کرد.

به گزارش تجسمی آنلاین، محمد خراسانی‌زاده ـ مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در حالی بر ضرورت افزایش بودجه موزه هنرهای معاصر تهران تاکید کرد که این بنا با دارا بودن گنجینه‌ای بزرگ از آثار هنری ایران و جهان هنوز نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران که در نشستی با حضور مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و همچنین مدیران دفتر برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر شده بود، تاکید کرد: لازم است که برای موزه ردیف بودجه مشخصی در نظر گرفته شود و بودجه فعلی ارتقاء یابد.

خراسانی‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: لازم است درآمدهای موزه از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ مجدداً به موزه اختصاص یابد؛ چراکه بودجه محدود موزه حتی پاسخگوی چاپ کتاب‌های آن هم نیست و ما ناچاریم در هر دوره برای چاپ کتاب‌ها از حامیان مالی مختلف کمک بگیریم.

در حال حاضر موزه هنرهای معاصر تهران از بخش‌های اصلی برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۱۴۰۲ است و در نمایشگاه مفاخر هنرهای تجسمی به روایت گنجینه موزه، ۸۰ اثر از هنرمندان پیشکسوت به نمایش درآمده و در بخش آینه در آینه ۳ نیز مجموعه‌ای از پوسترهای انقلاب اسلامی روی دیوار رفته است.

موزه هنرهای معاصر تهران که بیش از ۴۵ سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد، یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن محسوب می‌شود که دارای آثار هنری زیادی از دوره تاریخی پایان جنگ جهانی دوم تا دهه ۱۹۸۰ است. گفته می‌شود این مجموعه یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های هنر اکسپرسیونیسم انتزاعی در جهان است که همه جنبش‌های هنری قرن ۱۹ و ۲۰ را پوشش می‌دهد.

این بنا در سال‌های اخیر در پروسه‌ای پنج‌ساله مرمت شد اما از آنجا که منابع مالی کفاف نداد یا برآورد اولیه کمتر بود و در اجرا به مشکل برخوردند، گویا تمام کارهای لازم انجام نشده است. با این همه گفته شد که برای همین پروژه بازسازی هم ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صرف شد.

محمود سالاری ـ معاون هنری وزیر ارشاد ـ که در زمان مرمت موزه این سمت را عهده‌دار نبود، پاییز امسال تصریح کرده است: تلاش ما این است که شرایط موزه هنرهای معاصر تهران، روز به روز بهتر شود چون بنای موزه بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و نیاز به بازسازی داشته است.

او با یادآوری اینکه بودجه‌ها به صورت یک‌جا اختصاص نمی‌یابد، خاطرنشان کرده بود: به همین دلیل به محض اینکه بودجه‌ای به دست ما برسد نواقص موزه هنرهای معاصر تهران را رفع خواهیم کرد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir