سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 44467
تاریخ انتشار : 1402/12/07 11:04

از "ننه مکرمه" آفریقایی - آمریکایی تا "رنه ماگریت"در حراج کریستیز لندن



حراج آتی کریستیز در بخش ‏هنر خارجی دارای شاهکارهایی از هنرمندان برتر این دسته و همچنین آثار مهمی از نام‌های مطرح در این زمینه است.

به گزارش تجسمی آنلاین، فروش این دوره از حراج کریستیز لندن شامل مجسمه ها و نقاشی هایی از چهره های نمادین مانند ویلیام ادمونسون، بیل تریلر و غیره را شامل می شود.

اثر زندگی زیر آب با نام کامل "مدرسه ،پروانه ماهی و ماهی دختر" یک شاهکار نادر از مایکل اندروز به شمار می رود که در سال ۱۹۷۸ خلق شده است.

اندروز یکی از منحصربه‌فردترین و معمایی‌ترین هنرمندان بریتانیای پس از جنگ بود. آثار او از صحنه های مهمانی شلوغ گرفته تا مناظر متافیزیکی را شامل می شود.

این اثر خاص از طریق به تصویر کشیدن گروه‌هایی از ماهی‌ها بر رفتار جمعی انسان تعمق می‌کند و از دختر جوان اندروز که مدرسه را شروع می‌کند الهام گرفته شده است.

او از ترکیب پیچیده ای از تکنیک های استنسیل، طرح اسلاید، اسپری و نقاشی دستی برای ساختن صحنه استفاده کرد که با فضایی از رمز و راز عمیق و درخشان می درخشد.

قیمت اثر اندروز بین  ۱,۶۰۰,۰۰۰ تا ۲,۲۰۰,۰۰۰ پوند برآورد شده است.

ارائه آثاری از ویلیام ادمونسون که در حدود سالهای  ۱۸۷۴تا ۱۹۵۱ زندگی می کرده و اولین مجسمه‌ساز هنر عامیانه آفریقایی-آمریکایی به شمار می رفته  نیز جالب توجه است.

ادمونسون که از آثارش در موزه هنرهای مدرن در شهر نیویورک (۱۹۳۷)یک نمایشگاه نمایشی یک نفره برگزار شد. به نوعی هنرمند خود آموخته به حساب می آید که مورد توجه کریستیز قرار گرفته و به نوعی ننه مکرمه آمریکایی آفریقایی به شمار می رود.

در بخش دیگر از این حراج مرد ناشناس با کلاه کاسه‌زن یکی از آشناترین نمادهای هنر رنه ماگریت به معرض فروش گذاشته شده است.

مرد ناشناس با کلاه شخصیتی توتمیک، بی‌چهره و مرموز، در نقاشی‌های ماگریت به‌عنوان رمزی تصویری عمل می‌کند و تصویری ظاهرا پیش پاافتاده و کلان‌شهری از هنجار و امور روزمره را به نمایش در می آورد.

حضور اسرارآمیز او، ایستاده در تأمل آشکار در صحنه‌هایی که پیش روی او قرار می‌گیرد، حاکی از قلمرو پنهان و چیزی برای همیشه ناشناخته در مورد جهان‌های اسرارآمیز عجیب و غریب ماگریت است.

 این اثر سورئال با نام دوست صمیمی از رنه ماگریت که در سال  ۱۹۵۸ خلق شده در۷ مارس و با برآرود قیمت بین  ۳۰ تا ۵۰ میلیون پوند به فروش خواهد رسید.  

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir