سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 44473
تاریخ انتشار : 1402/12/09 08:50

نمایش فیلم و آثاری از ننه مکرمه در لیون فرانسه



چند اثر و فیلمی در مورد زندگی مکرمه قنبری ملقب به ننه مکرمه در گالری خشم شهر لیون در فرانسه به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش تجسمی آنلاین، به دعوت والری تراورس از گالری خشم (la rage carte blanche) نمایشگاه آثار و فیلم ننه مکرمه از روز جمعه اول مارس (یازدهم اسفند ماه ) به نمایش در می آید.

این نمایشگاه با عنوان «رویاهای خاطرات مکرمه » و با حضور ابراهیم مختاری کارگردان ایرانی به اجرا در می آید.


 

علی بلبلی مدیر موزه ننه مکرمه با اعلام این خبر گفت: نمایش فیلم مکرمه تحت عنوان آرت بروف در گالری خشم شهر لیون به نمایش گذاشته می شود.

فرزند مکرمه قنبری افزود: در این نمایشگاه به علاوه فیلمی از مادر چند اثر ایشان نیز به نمایش گذاشته می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه به اضافه آثار و فیلم مکرمه قنبری آثاری از هنرمندان خود آموخته از کشورهای فرانسه و آفریقا نیز به نمایش گذاشته می شود.

مکرمه قنبری (شناخته شده به نام ننه مکرمه) نقاش سبک پست مدرنیسم در دری‌کنده بابل، ایران بود که به خاطر نقاشی‌هایش به شهرت جهانی رسید.

نقاشی‌های مکرمه موجب شد تا به عنوان بانوی سال نقاش در سال ۲۰۰۱ توسط دوازدهمین کنفرانس ایران‌شناسی در دانشگاه دولتی سوئد، معرفی شود.


 

مکرمه تحصیلات دانشگاهی و سواد خواندن و نوشتن نداشت و دوره علمی هم نگذرانده بود. او در سن ۶۷ سالگی نقاشی را شروع کرد و نخستین نمایشگاه او در سال ۱۳۷۴ در گالری سیحون بر پا شد. اولین بار در سال ۱۹۹۸ فیلمی از مکرّمه و آثار او توسط مجید ماهیچی ساخته شد.



 

نمایشگاه‌های بسیاری از آثار مکرمه در سراسر دنیا برگزار شده و هر ساله برگزار می‌شود. مکرمه که خانه‌اش جزء میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده و به موزه تبدیل شده، هر ساله پذیرای بازدیدکنندگان فراوانی از سراسر دنیاست. 


 


خانه موزه مکرمه همکاری‌های بسیاری با موزه‌های مختلف دنیا از جمله موزه باورز در ایالت کالیفرنیا داشته که ماحصل آن برپایی نمایشگاه‌هایی در کالیفرنیا بوده و سایر کشورها بوده‌است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir