سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 44489
تاریخ انتشار : 1402/12/16 07:42

منظره‌پرداز رمانتیک



ویلیام ترنر نقاشی که معتقد بود «نقاشی نکردم ... تا فهمیده شوم. من آرزو داشتم نشان دهم که چنین صحنه‌ای [از طبیعت] چگونه است.»

به گزارش تجسمی آنلاین، جوزف مالورد ویلیام تِرنِرکه امروز بیشتر با حروف آغازین نامش جِی. اِم. دابلیو. ترنر شناخته می‌شود  یک منظره‌پرداز رمانتیک بریتانیایی بود که علاوه بر نقاشی در زمینهٔ چاپ نیز فعالیت داشت. 

ترنر در زمان حیات خود چهره‌ای جدل‌برانگیز محسوب می‌شد، اما اکنون از او به‌عنوان هنرمندی یاد می‌شود که نقاشی منظره را به درجه‌ای ترفیع داده‌است تا رقیبی برای نقاشی تاریخی باشد.

اگرچه ویلیام ترنر بیشتر به‌خاطر منظره‌های رنگ روغن خود مشهور است اما وی همچنین از بزرگ‌ترین استادان نقاشی منظره آبرنگ بریتانیا می‌باشد. او به «نقاش نور» شهرت یافته‌است و آثارش سرآغازی رمانتیک برای دریافتگری بود.

همراه جدایی‌ناپذیر ویلیام ترنر در تمام دوران، دفترچه‌هایی بودند که یادداشت‌ها و طرح‌هایش را در آن‌ها می‌نگاشت و از منظره‌های مورد علاقه‌اش پیش‌طرح‌های بسیاری در آن‌ها می‌کشید. 
مثلا در هفده‌سالگی تابستان‌ها را در جست‌وجوی موضوعات به گشت‌وگذار در ییلاق می‌گذراند و دفترچه‌های طراحی‌اش را با طراحی پر می‌کرد تا بعدا آن‌ها را با آبرنگ کامل کند. در همین سن بود که جایزه‌ی پالت نقره را از انجمن سلطنتی هنر بریتانیا برای طراحی منظره‌اش دریافت کرد.

ترنر سفر می‌کرد تا موضوعاتی الهام‌بخش پیدا کند و نقاشی کند. نوزده‌ساله بود که به دور اروپا سفر کرد. در طول سفر از منظره‌هایی که بر او تاثیر می‌گذاشتند نقاشی می‌کرد. 
پرده‌ی اسکله‌ی کاله یکی از این نمونه‌هاست که ترنر ۱۷۶ پیش‌طرح از آن در دفترچه‌ای کشید. این نقاشی در آن زمان به نظر خیلی‌ها خام و ناتمام بود اما اکنون محبوبِ بسیاری از طرفداران ترنر شده است. او در جوانی از طریق شهر کاله، در نزدیکی باریک‌ترین نقطه‌ کانال انگلیس، از فرانسه دیدن کرد. در این سفر طولانی، ۴۰۰ پیش‌طرح و نقاشی کشید و آثار استادان بزرگ در موزه‌ لوور را مشق کرد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir