سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 44531
تاریخ انتشار : 1403/01/13 09:42

سالگرد ابداع امپرسیونیسم در پاریس



نمایشگاه پاریس1874 با موضوع ابداع امپرسیونیسم از 26 مارس تا 14 جولای (27 فروردین ماه تا 25 تیر ماه ) به روی علاقمندان گشوده خواهد شد.

به گزارش تجسمی آنلاین، موزه اورسی "d'Orsay" به منظور جشن گرفتن یکصد و پنجاهمین سالگرد"۱۵ آوریل ۱۸۷۴" نخستین نمایشگاه امپرسیونیست در پاریس اقدام به افتتاح این نمایشگاه کرده است. 
 
مخاطبین این نمایش با ۱۳۰ اثر از نمایش افسانه‌ای سال ۱۸۷۴ مواجه می‌شوند که شامل آثاری از هنرمندانی هم‌چون پل سزان، ادگار دگا، کلود مونه، کامیل پیسارو، پیر آگوست رنوآر و برت مورسیو است.

 در این نمایش به پرسشی پرداخته می‌شود که بارها مطرح شده است؛ امپرسیونیسم چگونه آغاز شد؟ با نگاهی به نمایش تاثیرگذار و رادیکال سال ۱۸۷۴، خاستگاه و نقطه‌ی شروع نقاشی مدرن به‌واسطه‌ی این نمایش به مخاطبین ارائه‌ شده است.

در این نمایش شورشی که نسبت به هنجارهای هنری پیشین توسط هنرمندان این جنبش پی‌گرفته شده‌ بود، به نمایش‌ درآمده است. دیگر نکته‌‌ی مهم و قابل توجه درخصوص این نمایش، تغییرات سیاسی و اجتماعی‌ای است که جرقه‌ی رویکردی تازه را برای این هنرمندان به‌شعله درآورد؛ جنبشی که نتیجه‌ی آن در آثار هنرمندان آن دوره قابل مشاهده است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir